Angajatorii au obligatia de a pastra copia CIM la locul de munca

Isabela Alexe
Isabela Alexe
22 Martie 2018
22 Martie 2018
Isabela Alexe
Isabela Alexe
copia cim la locul de muncaobligatie copie cim la locul de muncaart.16 codul munciimunca la domiciliu
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Obligatia de a pastra copia CIM la locul de munca este reglementata de art. 16 alin. (4) din Legea nr.53/2003 - Codul muncii. Se prevede ca "Angajatorul este obligat sa pastreze la locul de munca o copie a contractului individual de munca (CIM) pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc".


De ce este necesara pastrarea unei copii CIM la locul de munca?

In Nota de fundamentare a O.U.G. nr. 53/2017, prin care a fost introdusa aceasta reglementare in Codul muncii, se precizeaza ca stabilirea obligatiei angajatorului de a pastra la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc, se face in vederea eficientizarii controalelor care au ca obiectiv identificarea muncii nedeclarate prin verificarea in timp real a formei de angajare a persoanelor care desfasoara activitate la locul de munca controlat.


Iata un caz intalnit pe PortalCodulMuncii.ro: "Conform prevederilor art.16 alin.(4) Angajatorul este obligat sa pastreze la locul de munca o copie a contractului individual de munca pentru salariatii care presteaza activitate in acel loc. In cazul in care la sediul directiei exista dosarele personale (respectiv contractele individuale de munca) ale tuturor salariatilor (in numar de 1700), mai este necesar sa trimitem o copie a contractului individual de munca si la centrele de plasament care fac parte din organigrama directiei, aceste centre aflându-se in localitati diferite de sediul directiei? Cum procedam in cazul asistentilor maternali care isi desfasoara activitatea la domiciliu, in localitati diferite de sediul directiei? Mentionam ca la angajare acestia au primit cate un exemplar din contractul individual de munca, neavand insa certitudinea ca-si pastreaza documentele eliberate."


Raspunsul specialistilor Rentrop & Straton:


Este demn de precizat inca de la inceput ca prevederea de la art. 16 alin. (4) are o formulare generala si nu contine exceptii. Prin urmare, apreciem ca trebuie sa existe in centrele de plasament copii ale contractelor individuale de munca ale salariatilor care isi desfasoara activitatea acolo.

In ceea ce priveste asistentii maternali care isi desfasoara activitatea la domiciliu, aplicand strict textul din Codul muncii, rezulta ca exista obligatia de a pastra o copie a contractului de munca.

Totusi, apreciem ca prevederea legala este acoperita de faptul ca, la respectivul loc de munca exista (sau ar trebui sa existe) originalul contractului de munca, respectiv exemplarul salariatului, luand in considerare si caracterul aparte al situatiei privind munca la domiciliu.

Munca la domiciliu 2018

Dintre intrebarile cel mai des adresate, cu privire la munca la domiciliu: Ce drepturi are angajatul care presteaza activitatea la domiciliu? Cum arata un contract de munca pentru angajatul cu munca la domiciliu? Are voie angajatorul sa isi verifice angajatul care lucreaza la domiciliu? Care va fi programul angajatului?


Haideti sa le luam pe rand si sa le lamurim in cadrul acestui material despre munca la domiciliu >>>


Avand in vedere ca aceasta reglementare a fost introdusa pentru eficientizarea controalelor care au ca obiectiv identificarea muncii nedeclarate, iar institutia competenta in acest domeniu este Inspectia Muncii, apreciem ca este util sa solicitati un punct de vedere oficial al acestei institutii.


Sursa: PortalCodulMuncii



NOUTATI din Legislatia muncii

NOUTATI privind CONCEDIILE aduse prin Legea 283


De ce trebuie sa acordati o atentie deosebita concediilor?

Pentru ca sunt nu mai putin de 17 tipuri de concedii prevazute in legislatie, fiecare cu propriile caracteristici, proceduri, capcane. Si, cand avem de-a face cu un domeniu atat de vast, este clar ca apar neclaritati si, implicit, greseli pe care inspectorii ITM de-abia le asteapta.

Vezi AICI cele 17 Tipuri de concedii. Regim juridic si fiscal >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]