legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Angajatul poate solicita concediu fara plata pentru rezolvarea problemelor personale?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
24 Martie 2016
24 Martie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
concediu fara plataconcediu fara plata pentru rezolvarea problemelor personale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In cadrul unei institutii publice, angajatul solicita concediu fara plata pentru rezolvarea problemelor personale. Care este modalitatea de suspendare si care este perioada maxima admisa?

Conform specialistilor PortalCodulMuncii.ro, contractul individual de munca poate fi suspendat, prin acordul partilor, in cazul concediilor fara plata pentru studii sau pentru interese personale.


Important de retinut este faptul ca pentru rezolvarea unor situatii personale salariatii au dreptul la concedii fara plata, durata acestuia fiind stabilita prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern.

Trebuie ca salariatul sa realizeze o cerere in care va invoca prevederile de mai sus. Cererea va trebui aprobata de angajator, precizandu-se totodata si perioada pentru care respectivul concediu fara plata se aproba, perioada care trebuie sa se incadreze in limita maxima  stabilita prin contractul colectiv de munca sau regulamentul intern al unitatii.

"In situatia in care in CCM sau RI aplicabil nu este stabilita o astfel de perioada, apreciem ca aceasta se stabileste, prin acordul partilor, de la caz la caz. In temeiul cererii salariatului, aprobata de angajator, compartimentul de resurse umane va intocmi actele adminsitrative de suspendare a contracului individual de munca in temeiul art. 54, urmand sa opereze acest aspect si in aplicatia Revisal, potrivit HG 500/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.", precizeaza specialistii PortalCodulMuncii.ro.


NOUTATI din Legislatia muncii

REGES-ONLINE: Ce trebuie sa faceti pana pe 30 septembrie 2025?


 Conform reglementarilor, angajatorii au doua obligatii esentiale:

1. Inregistrarea in platforma REGES-ONLINE
2. Completarea si transmiterea tuturor datelor pentru contractele active de munca care nu sunt deja inregistrate in sistemul anterior

Incepeti acum tranzitia catre REGES-ONLINE cu ajutorul
Ghidului practic de operare in ReviSal (Reges)

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT
REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"REGES Online. Modificarile din lege + Studii de Caz si Greseli frecvente"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]