De aceea, existenta dosarelor personale cat mai complete si actualizate este justificata nu doar de obligativitatea stipulata prin lege, ci si din motive practice.
Aceste dosare nu contin doar copii ale diferitelor documente oficiale ale angajatilor, ci ele trebuie sa ofere o adevarata „istorie“ a evenimentelor legate de cariera unui angajat, bazata pe documente-suport.
Iata doar cateva dintre avantajele dosarelor personale complete si actualizate:
- Va sunt necesare ca sa elaborati si sa tineti la zi organigrama firmei;
- Va ajuta in planificarea resurselor umane;
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Legis Plus Legislatia Muncii
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
- Va ajuta sa realizati baza de date cu profilul angajatilor;
- Va sunt foarte utile atunci cand trebuie sa realizati statistici privind resursele umane in firma dvs., referitoare la fluctuatia personalului sau la situatia angajatilor (promovari, demisii, concedieri);
- Va ajuta sa realizati rapoarte privind activitatea departamentului de resurse umane care sa arate costurile si eficienta activitatilor de personal din firma dvs.
Un dosar personal incomplet sau care nu este actualizat cu toate noutatile referitoare la angajatul respectiv poate avea repercusiuni negative asupra intregii activitati a firmei:
In caz de reclamatii din partea personalului, lipsa documentelor conduce la imposibilitatea justificarii si, in ultima instanta, la imposibilitatea aplicarii deciziilor referitoare la angajati (de sanctionare, de promovare, de premiere etc.).
In cazul in care firma ajunge in instanta din cauza unui conflict de munca, un dosar personal incomplet poate provoca, prin lipsa probelor, pierderea procesului si prejudicii pentru firma.
Lipsa unor documente justificative creeaza adesea in firma un climat de neincredere, demotivare si chiar fluctuatie mare de personal.
Detalii aici despre ghidul complet despre dosarul personal al salariatului>>>