Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Dosarele salariatilor trebuie sa fie complete si actualizate. Iata de ce!

dosarul salariatilordosar personaldosar salariat
Departamentul de resurse umane trebuie sa fie capabil sa ofere, intr-un timp cat mai scurt, informatii reale si utile despre angajatii firmei dvs.

De aceea, existenta dosarelor personale cat mai complete si actualizate este justificata nu doar de obligativitatea stipulata prin lege, ci si din motive practice.

Aceste dosare nu contin doar copii ale diferitelor documente oficiale ale angajatilor, ci ele trebuie sa ofere o adevarata „istorie“ a evenimentelor legate de cariera unui angajat, bazata pe documente-suport.

Iata doar cateva dintre avantajele dosarelor personale complete si actualizate:

- Va sunt necesare ca sa elaborati si sa tineti la zi organigrama firmei;

- Va ajuta in planificarea resurselor umane;

- Va ajuta sa realizati baza de date cu profilul angajatilor;

- Va sunt foarte utile atunci cand trebuie sa realizati statistici privind resursele umane in firma dvs., referitoare la fluctuatia personalului sau la situatia angajatilor (promovari, demisii, concedieri);

- Va ajuta sa realizati rapoarte privind activitatea departamentului de resurse umane care sa arate costurile si eficienta activitatilor de personal din firma dvs.

Un dosar personal incomplet sau care nu este actualizat cu toate noutatile referitoare la angajatul respectiv poate avea repercusiuni negative asupra intregii activitati a firmei:

    In caz de reclamatii din partea personalului, lipsa documentelor conduce la imposibilitatea justificarii si, in ultima instanta, la imposibilitatea aplicarii deciziilor referitoare la angajati  (de sanctionare, de promovare, de premiere etc.).

    In cazul in care firma ajunge in instanta din cauza unui conflict de munca, un dosar personal incomplet poate provoca, prin lipsa probelor, pierderea procesului si prejudicii pentru firma.

    Lipsa unor documente justificative creeaza adesea in firma un climat de neincredere, demotivare si chiar fluctuatie mare de personal.

Detalii aici despre ghidul complet despre dosarul personal al salariatului>>>




de Gabriela Dita


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dosarul salariatilordosar personaldosar salariat

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 Decembrie 2015
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Dosarele salariatilor trebuie sa fie complete si actualizate. Iata de ce! Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Telemunca. Locul muncii in alt statIntrebare: Unul din angajatii unei societati comerciale doreste sa plece in Canada, pentru o perioada de timp, iar angajatorul doreste sa ii incheie un act aditional cu clauza de telemunca (salariatul sa isi desfasoare activitatea din Canada, prin intermediul tehnologiei informatice). In acord cu prevederile Legii 81/2018,contractul individual de munca se incheie si se modifica, dupa caz, pentru salariaii care desfoara activitatea de telemunca, in condiiile prevzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Radiere contract si salariatIntrebare: Am inregistrat in Revisal din greseala o persoana care nu are legatura cu firma si am procedat in felul urmator: am radiat contractul dupa care am radiat si salariatul si am transmis registrul nou in regespe portalul inspectia muncii. In registrul salariati din Revisal numai apare contractul si salaritul radiat insa cand verific pe portal apare persoana si contractul ca fiind activ . Se mai fac alte operatiuni ca pe platforma ITM sa nu mai aparasau sa apara radiat salariatul si contractul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]