Este foarte important ca inainte de punerea in aplicare a informatiilor privind bunele practici la locul de munca sa se efectueze o evaluare corespunzatoare si suficienta a accidentelor si riscurilor la locul de munca. Aceasta evaluare trebuie sa tina seama de toate riscurile si accidentele de la locul de munca, pentru a se putea asigura existenta unei diminuari reale a expunerii lucratorilor si a altor persoane la riscuri, nu doar inlocuirea unui risc cu altul.
Iata o descriere simpla a unei evaluari a riscurilor: „O evaluare a riscurilor nu este altceva decat o examinare atenta a ceea ce, din activitatea pe care o desfasurati, ar putea cauza prejudicii unor persoane, astfel incat sa puteti aprecia daca v-ati luat suficiente masuri de precautie sau daca ar trebui sa mai faceti ceva pentru prevenirea riscului. Scopul este de a va asigura ca nimeni nu sufera vatamari si nu se imbolnaveste. O evaluare a riscurilor implica identificarea pericolelor prezente in orice intreprindere (fie ca deriva din activitatea desfasurata, fie din alti factori, de exemplu, amenajarea sediului), iar apoi evaluarea amplorii riscurilor implicate, tinand seama de masurile de precautie existente.
Rezultatele unei evaluari corespunzatoare si suficiente a riscurilor ar trebui sa ajute utilizatorii sa aleaga cele mai adecvate masuri de buna practici”.
O evaluare a riscurilor ar trebui sa fie efectuata intotdeauna inainte de aplicarea bunelor practici la locul de munca. Aceasta trebuie sa fie adaptata circumstantelor si nevoilor individuale. EU-OSHA nu poate fi considerata raspunzatoare pentru modul in care sunt puse in aplicare informatiile.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Informatii suplimentare privind evaluarea riscurilor sunt disponibile la adresa de AICI