Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea a II-a)

SSM si PSIsectorul medical
CAP. II


Domeniul de aplicare     
ART. 5

(1) Prevederile prezentei hotarari se aplica in sectorul spitalicesc si cel al asistentei medicale, atat public, cat si privat, tuturor lucratorilor implicati in serviciile si activitatile legate in mod direct de serviciile din sectorul spitalicesc si al asistentei medicale si tuturor celor care se afla sub autoritatea manageriala si supravegherea angajatorilor.

(2) Cerintele prevazute de aceasta hotarare se aplica angajatorilor aflati in una dintre urmatoarele situatii:
a) desfasoara ca obiect de activitate gestionarea, organizarea si furnizarea asistentei medicale;
b) furnizeaza servicii, in baza unui contract, unui angajator prevazuta la lit. a), in conditiile alin. (3);
c) au lucratori care lucreaza sau sunt sub supravegherea ori indrumarea lor, expusi unui risc de ranire datorat obiectelor ascutite, in timpul lucrului la locul de munca al unui angajator prevazuta la lit. a), in raport cu acea activitate, in conditiile alin. (1).

(3) Cerintele impuse de prezenta hotarare unui angajator prevazute la alin. (2) lit. b) si c) se aplica numai in masura in care acesta controleaza sau raspunde de unul dintre urmatoarele aspecte, la locul de munca al unui angajator prevazuta la alin. (2) lit. a):
a) activitati care sunt susceptibile de a expune lucratorii care lucreaza sau sunt sub supravegherea ori indrumarea sa unui risc de ranire cu obiecte ascutite la locul de munca;
b) o persoana care utilizeaza, supravegheaza sau gestioneaza utilizarea obiectelor ascutite;
c) modul in care sunt utilizate obiectele ascutite.

Protectia datelor personale - Ghid pentru HR
Protectia datelor personale - Ghid pentru HR

Vezi detalii aici

Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal
Cum sa operati eficient si fara greseli in Revisal

Vezi detalii aici

 Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost
Telemunca. Avantaje. Dezavantaje. Optimizare cost

Vezi detalii aici





(4) In cazul in care unui angajator ii revine o obligatie potrivit alin. (3) in ceea ce priveste lucratorii sai, acelui angajator ii revine aceeasi obligatie si in ceea ce priveste orice alta persoana care, desi nu este un lucrator al sau, lucreaza sub supravegherea si conducerea sa.

(5) Contractele de furnizare de servicii incheiate de catre angajatorul prevazut la alin. (2) si subcontractant vor contine prevederi privind obligatiile ce decurg din prezenta hotarare.

CAP. III
Evaluarea riscurilor si supravegherea starii de sanatate a lucratorilor

ART. 6
(1) Evaluarea riscurilor profesionale se face potrivit prevederilor Legii nr. 319/2006, cu modificarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 1.092/2006.
(2) Evaluarea prevazuta la alin. (1) trebuie sa vizeze si toate situatiile in care exista raniri, sange sau alte materiale cu potential infectios.

ART. 7
Supravegherea starii de sanatate a lucratorilor se face potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.092/2006 si ale Hotararii Guvernului nr. 355/2007 privind supravegherea sanatatii lucratorilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

>> Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea a III-a)

>> Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea I)

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
SSM si PSIsectorul medical

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!


Data aparitiei: 22 Mai 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Noua hotarare privind cerintele SSM din sectorul medical (partea a II-a) Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Reducerea Varstei Standard De PensionareIntrebare: In adeverinta primita de la Casa Judeteana de Pensii sunt mai multe luni in care figureaza atat zile lucrate in conditii de munca normale cat si zile lucrate in conditii de munca deosebite. De exemplu in luna iunie 2009 sunt 4 zile in conditii normale si 17 zile in conditii deosebite. In dreptul acelor 4 zile de conditii normale, in coloana "Tip asigurare", apare "OUG28/09 iar pentru zilele cu conditii deosebite apare "CM". Va rog sa-mi spuneti daca acele 17 zile lucrate in conditii deosebite co
 

Raspuns: CM - inseamna contract de munca.Da, cele 17 zile de conditii deosebite se cumuleaza cu perioadele lu... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018”
exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Modificari majore in Codul Muncii 2018

- contributii sociale, noutati Revisal, concedii medicale -
 
Descarca GRATUIT raportul special
Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018
 
Toate modificarile sunt explicate detaliat in raportul

Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018

 

 

 

 
 
 



 
xx
Atentie la modificarile din Codul Muncii in 2018!
- Revisal, contributii, concedii + alte noutati -

Descarcati gratuit Raportul Special

"Codul Muncii: 5 modificari majore in 2018"

Da, vreau sa primesc newsletterul Legislatia Muncii