Cand aveti nevoie de serviciu intern de prevenire si protectie

serviciu de prevenire si protectie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exista doua situatii distincte:

1) Organizarea serviciului intern de prevenire si protectie poate fi necesara, dar nu si obligatorie atunci cand:


Întreprinderea pe care o conduceti are pana la 9 lucratori inclusiv si nu sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) in cadrul intreprinderii nu se desfasoara niciuna dintre activitatile industriale enumerate mai jos;
b) dvs., in calitate de angajator, va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
c) ati urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.

INFO
Continutul programelor de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca pentru angajatori este urmatorul:
- cadrul legislativ general referitor la securitatea si sanatatea in munca;
- concepte de baza referitoare la securitatea si sanatatea in munca;
- notiuni despre riscuri generale si prevenirea lor;
- notiuni despre riscuri specifice si prevenirea lor in sectorul corespunzator activitatii intreprinderii si/sau unitatii;
- acordarea primului ajutor.
---

Întreprinderea pe care o conduceti are intre 10 si 49 de lucratori inclusiv si nu sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a) in cadrul intreprinderii nu se desfasoara niciuna dintre activitatile industriale enumerate mai jos;
b) dvs., in calitate de angajator, va desfasurati activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere;
c) ati urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
d) riscurile identificate nu pot genera accidente sau boli profesionale cu consecinte grave, ireversibile, respectiv deces ori invaliditate.

2) Organizarea serviciului intern de prevenire si protectie este si necesara si obligatorie atunci cand:

Întreprinderea pe care o conduceti are intre 50 si 249 de lucratori inclusiv si in cadrul ei se desfasoara activitati industriale dintre cele prevazute mai jos.
Întreprinderea pe care o conduceti are peste 250 de lucratori.

Activitatile industriale a caror desfasurare poate impune organizarea unui serviciu intern de prevenire si protectie:
- activitati cu risc potential de expunere la radiatii ionizante;
- activitati cu risc potential de expunere la agenti toxici si foarte toxici, in special cele cu risc de expunere la agenti cancerigeni, mutageni si alti agenti care pericliteaza reproducerea;
- activitati in care sunt implicate substante periculoase, potrivit prevederilor H.G. nr. 804/2007 privind controlul asupra pericolelor de accident major in care sunt implicate substante periculoase, cu modificarile si completarile ulterioare;
- activitati cu risc de expunere la grupa 3 si 4 de agenti biologici;
- activitati de fabricare, manipulare si utilizare de explozivi, inclusiv articole pirotehnice si alte produse care contin materii explozive;
- activitati specifice exploatarilor miniere de suprafata si de subteran;
- activitati specifice de foraj terestru si de pe platforme maritime;
- activitati care se desfasoara sub apa;
- activitati in constructii civile, excavatii, lucrari de puturi, terasamente subterane si tuneluri, care implica risc de surpare sau risc de cadere de la inaltime;
- activitati in industria metalurgica si activitati de constructii navale;
- producerea gazelor comprimate, lichefiate sau dizolvate si utilizarea masiva a acestora;
- activitati care produc concentratii ridicate de praf de siliciu;
- activitati care implica riscuri electrice la inalta tensiune;
- activitati de producere a bauturilor distilate si a substantelor inflamabile;
- activitati de paza si protectie;
- activitati in care lucratorii pot fi expusi unui potential risc datorat atmosferelor explozive, asa cum sunt reglementate de Hotararea Guvernului nr. 1.058/2006 privind cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor care pot fi expusi unui potential risc datorat atmosferelor explozive.

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
serviciu de prevenire si protectie

Data aparitiei: 04 Aprilie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cand aveti nevoie de serviciu intern de prevenire si protectie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]