Evaluarea cadrului didactic de catre seful catedrei are ca scop stabilirea, la nivel global, a nivelului profesional si a traiectoriei profesionale a cadrului didactic.
Evaluarea va lua in analiza toate componentele activitatii profesionale, didactica si de cercetare, precum si aspectele comportamentale si atitudinale ale cadrului didactic fata de colectivul catedrei si fata de comunitatea academica din care face parte.
Evaluarea vizeaza identificarea directiilor de actiune pentru cresterea performantei individuale a cadrului didactic.
Daca in mod obisnuit perioada evaluata este cuprinsa intre 1 ianuarie si 31 decembrie a anului anterior celui in care se face evaluarea, in cazul personalului didactic si didactic auxiliar, perioada evaluata corespunde anului de invatamant.
La evaluarea cadrelor didactice din invatamantul superior se utilizeaza o serie de criterii specifice, anume:
Noua lege a pensiilor Ghid practic
40 Modele de Regulament Intern
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
1. Activitatea didactica. Evaluarea calitatii activitatii didactice este sintetizata de catre seful de Catedra (Departament) intr-o fisa de evaluare. In Fisa de evaluare se rezuma informatii din urmatoarele surse:
(a) autoevaluarea activitatii didactice facuta de catre salariat,
(b) evaluarea din partea colegilor;
(c) evaluarea din partea studentilor
(d) lista de manuale si alte activitati didactice realizate de catre candidat.
Concluzia se exprima in calificative ; Foarte bine, Bine, Satisfacator, nesatisfacator.
2. Activitatea de cercetare:
- numarul de granturi/contracte de cercetare obtinute pe baza de competitie;
- numarul de granturi/contracte de cercetare in care salariatul are calitatea de director;
- numarul de granturi/contracte de cercetare cu caracter international.
3. Contributia stiintifica:
- numarul de articole/studii/brevete, realizate in ultimii 5 ani in calitate de autor sau coautor;
- numarul de studii/articole indexate in baze internationale de date;
- carti de specialitate;
- carti de specialitate (tratate, monografi) in care salariatul este prim sau unic autor.
4. Prestigiul profesional
- numarul de contributii stiintifice relevante pentru domeniul de evaluare;
- recunoasterea realizarilor proprii de catre specialisti si institutii prin citarea de lucrari;
- coordonarea de structuri profesional – stiintifice;
- afilierea la organizatii profesionale internationale si nationale recunoscute;
- calitatea de membru in colective editoriale de prestigiu;
- premii si distinctii;
- aportul general la formarea de specialisti.