legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Costurile formarii profesionale

12 Octombrie 2011
12 Octombrie 2011
formare profesionalacursuricosturile formarii profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Daca participarea la cursuri este initiata de firma dvs., atunci trebuie sa suportati toate cheltuielile legate de acestea (conform art. 197 din Codul muncii republicat).

Daca un angajat al firmei solicita participarea la o forma de pregatire profesionala, Codul muncii prevede ca, impreuna cu reprezentantii sindicatului sau ai salariatilor, dvs. va revine sarcina de a analiza cererea, de a decide aprobarea acesteia si de a hotari daca veti suporta in totalitate sau partial costurile respective.

In evaluarea costurilor formarii profesionale trebuie sa luati in calcul urmatoarele elemente:
- plata formatorilor/instructorilor;
- finantarea cursurilor externe urmate de angajati;
- pregatirea materialelor si a locului de desfasurare a cursurilor interne;
- cheltuielile administrative (cazare, masa, transport);
- costurile implicate de incetarea totala sau partiala a activitatii angajatilor care participa la cursuri.

Daca pregatirea unui angajat pentru o pozitie superioara in firma presupune costuri foarte ridicate si timp indelungat, va recomandam sa renuntati la formare si sa apelati la recrutarea unei persoane competente din exterior.

Ori de cate ori trebuie sa luati o decizie cu privire la formarea profesionala a angajatilor, verificati daca exista nevoi reale ale angajatilor, daca noile cunostinte si deprinderi sunt intr-adevar utile si daca acestea pot fi aplicate in firma.

NOUTATI din Legislatia muncii

Retineti, Regulamentul intern chiar va ajuta!


Este actul prin care puteti spune clar ce vreti de la angajatii dvs., avand si garantia ca acestia vor respecta dorintele dvs. (ii obliga art. 39, alin. (2), lit. c) din Codul muncii)! Prin Regulamentul intern stabiliti:

  •   drepturile si obligatiile dvs. si ale salariatilor
  •   criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor
  •   procedurile de solutionare a cererilor si reclamatiilor salariatilor
  •   regulile privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii, etc.
Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dumneavoastra >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]