Costurile formarii profesionale

formare profesionalacursuricosturile formarii profesionale
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Daca participarea la cursuri este initiata de firma dvs., atunci trebuie sa suportati toate cheltuielile legate de acestea (conform art. 197 din Codul muncii republicat).

Daca un angajat al firmei solicita participarea la o forma de pregatire profesionala, Codul muncii prevede ca, impreuna cu reprezentantii sindicatului sau ai salariatilor, dvs. va revine sarcina de a analiza cererea, de a decide aprobarea acesteia si de a hotari daca veti suporta in totalitate sau partial costurile respective.

In evaluarea costurilor formarii profesionale trebuie sa luati in calcul urmatoarele elemente:
- plata formatorilor/instructorilor;
- finantarea cursurilor externe urmate de angajati;
- pregatirea materialelor si a locului de desfasurare a cursurilor interne;
- cheltuielile administrative (cazare, masa, transport);
- costurile implicate de incetarea totala sau partiala a activitatii angajatilor care participa la cursuri.

Daca pregatirea unui angajat pentru o pozitie superioara in firma presupune costuri foarte ridicate si timp indelungat, va recomandam sa renuntati la formare si sa apelati la recrutarea unei persoane competente din exterior.

Ori de cate ori trebuie sa luati o decizie cu privire la formarea profesionala a angajatilor, verificati daca exista nevoi reale ale angajatilor, daca noile cunostinte si deprinderi sunt intr-adevar utile si daca acestea pot fi aplicate in firma.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formare profesionalacursuricosturile formarii profesionale

Data aparitiei: 12 Octombrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Costurile formarii profesionale Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]