- Implicarea Departamentului Resurse Umane in conturarea strategiei si obiectivelor companiei pentru iesirea din criza. Departamentul Resurse Umane este singurul care cunoaste masura in care compania are resursele si energia pentru a atinge si implementa obiectivele si strategia propuse de echipa de management general.
Exemplu
Atunci cand se contureaza noile proiecte de dezvoltare, nu este suficient sa fie identificata doar o cifra estimativa cu numarul necesar de angajati, cifra care apoi sa fie transmisa Departamentului Resurse Umane care sa identifice persoanele cele mai potrivite.
In momentul de fata este important ca Departamentul Resurse Umane sa vina cu input-ul sau la strategia elaborata de managementul companiei si sa identifice nu doar cifrele, ci si calitatea viitorilor angajati, nevoile de dezvoltare ale actualilor angajati, iar toate acestea sa fie coroborate cu ceea ce isi propune pe termen scurt, mediu si lung compania.
- Corelarea noului model de bussiness adoptat in contextul iesirii din criza cu o noua strategie de resurse umane.
250 Modele Fise de Post
Instruire si testare SSM 5 modele de teste si instructiuni proprii SSM
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Medicina muncii un aliat al angajatorului
Exemplu
In cazul in care estimati si vizati o expansiune rapida a companiei, cel mai probabil va fi nevoie de o politica de recrutare rapida. Cu toate acestea, evitati ca recrutarea si selectia sa aiba loc prea rapid, prin arderea unor etape importante si necesare in asigurarea sustenabilitatii procesului.
- Comunicarea interna a avut sau cel putin ar fi trebuit sa aiba un rol esential pe perioada crizei. Este important ca acest rol sa continue, motiv pentru care elaborarea unei noi politici de comunicare adaptata noilor realitati si planului de bussiness revizuit este esentiala.
Va recomandam colaborarea cu Departamentul de comunicare sau, daca nu exista un astfel de departament, asumarea acestui rol in interiorul Departamentului Resurse Umane.
Exemplu
Departamentul Resurse Umane este singurul care cunoaste si are acces direct la nemultumirile angajatilor dupa aceasta perioada indelungata de criza economica. Astfel, doar acesta va sti pe ce anume trebuie bazata strategia de comunicare interna pentru a remedia si corecta nemultumirile actuale ale angajatilor.
- Permanenta adaptare la noile realitati create de perioada de criza., avand in vedere ca in urmatoarea perioda - in special, in urmatorul an - piata se va schimba continuu.
Cercetarea noilor tendinte de dezvoltare in domeniul resurselor umane si corelarea acestora cu piata romaneasca si cu nevoile concrete ale companiei vor aduce un plus de sustenabilitate.
Exemplu
Momentul iesirii din criza, nu va insemna reintoarcerea la realitatea anterioara crizei, ci o reechilibrare a pietei.
Totodata, aceasta reechilibrare se va intampla si stabiliza in timp. Astfel dvs., in calitate de manageri de resurse umane, trebuie sa fiti in permanenta conectati la realitatile pietei si sa incepeti o readaptare graduala a departamentului si activitatii de resurse umane din firma dvs.