"Doi angajati ai societatii noastre vor pleca intr-o vizita de cunoastere in Italia la compania mama. Nu sunt detasati sa presteze munca. Compania mama ne cere un document care sa-i acopere in caz de incident sau accident in perimetrul companiei lor. Ce documente ar trebui sa intocmim? Exista o baza legala privind aceasta situatie?"
Raspunsul specialistilor:
Cazul 1
Delegarea salariatului la societatea din Italia pentru documentare, training, schimb de experienta.
Societatea din Romania trebuie sa faca dovada instruirii salariatului pentru activitatea de la locul de munca din tara si, eventual, sa-l informeze cu privire la riscurile de transport pe durata delegatiei.
Pentru riscurile de pe teritoriul societatii din Italia este responsabilitatea acesteia de a-l informa si instrui.
Angajatorul din Romania poate sa puna la dispozitia salariatului o asigurare de sanatate in caz de accidente.
Este recomandabil ca si salariatul respectiv sa solicite cardul european de asigurari sociale de sanatate (CEASS), care ii da dreptul la asistenta medicala necesara in timpul sederii temporare pe teritoriul statelor membre UE, Spatiul Economic European sau Confederatiei Elvetiene.
Decontarea serviciilor medicale aferente cardului european se face la nivel interinstitutional.
Cazul 2
Detasarea salariatului
In situatia detasarii pentru prestarea unei activitati in cadrul societatii din Italia, trebuie respectate prevederile Legii nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale.
Cunoasteti noile restrictii impuse de legislatie companiilor care detaseaza angajati in spatiul UE si non-UE? Ar trebui!
Aflati care sunt principalele probleme intalnite in practica, dar si solutiile care va feresc de amenzi,
detalii aici >>> Suntem o firma de constructii ,va rugam sa ne ajutati cu o fisa de post pentru Montator elemente prefabricate din beton armat Cor: 711403.
Angajata - in varsta de 59 ani si 1 luna, primeste decizia de pensionare pentru limita de varsta in data de 16.04.2024 ( plata drepturilor de pensie se va face incepand cu data de 01.04.2024 ). Salariata a adus copie dupa decizie la angajator in data de 17.04.2024. 1. Cu ce data inceteaza CIM si cu ce articol? 2. Pot incheia un nou CIM cu angajatul dupa incetarea celui vechi pe perioada determinata de 1 luna - pentru a putea gasi alta persoana in locul acesteia? Mentionez ca salariata este de...