"Avem o angajata care s-a aflat in concediu crestere si ingrijire copil, in perioada 22.06.2020-11.03.2022. Incepand cu data de 12.03.2022, nu a reluat activitatea, ci a prelungit pana la 30.04.2022, avand suspendare prin acordul partilor pentru
concediu fara plata, urmand sa reia activitatea de la 01.05.2022. Intrebarea mea este daca pe D112, data trebuie sa fie 12.03.2022 (cand trebuia sa reia activitatea din CIC) sau 01.05.2022 (data reluarii activitatii dupa cele 2 perioade de suspendare CIC+CFP)? Cum considerati ca ar trebui sa procedam pentru a intocmi corect D112?"
Raspunsul specialistilor:
Conform Instructiunilor de completare a formularului 112 aprobate prin Ordinul 152/2022, persoanele aflate in concediu fara plata, concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului, concediul pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani sau aflate in perioada concediului de acomodare nu datoreaza contributie de asigurari sociale de sanatate, in conditiile legii. Aceste persoane vor fi raportate de angajator prin declaratia D112 astfel:
– in luna de raportare in care persoanele mai sus mentionate isi intrerup activitatea pentru a intra in concediu fara plata sau in concediu pentru cresterea copilului pana la implinirea varstei de 2 ani si, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea de catre copil a varstei de 3 ani sau se aflain concediu si indemnizatie pentru cresterea copilului cu handicap cu varsta cuprinsa intre 3 si 7 ani, este necesara completarea de catre angajator in caseta „data intrarii in categoria de asigurat“ a datei la care aceste persoane au inceput activitatea la acest angajator. Totodata, in caseta „data iesirii din categoria de asigurat“ este necesara completarea datei ultimei zile de activitate la acest angajator, inainte de intrarea asiguratului in concediu fara plata sau in concediu pentru crestere copil;
– la revenirea persoanelor salariate din concediul fara plata sau din concediul pentru crestere copil, in luna revenirii din concediu, este necesara completarea de catre angajator in caseta „data intrarii in categoria de asigurat“ a datei la care aceasta persoana si-a reluat activitatea, iar caseta „data iesirii din categoria de asigurat“ nu se va completa de catre angajator decat in luna de raportare in care salariatul isi inceteaza activitatea la angajator.
In declaratia lunii iunie 2020 trebuia sa se completeaza in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” data angajarii si in caseta „Data iesirii din categoria de asigurat” 21.06.2020.
Asa trebuia completate cele doua casete in perioada iunie 2020– aprilie 2022 (in fiecare luna).
In luna mai 2022 se completeaza in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” data de 01 mai 2022 si in caseta „Data iesirii din categoria de asigurat” ramane necompletata.
In toate declaratiile ulterioare lunii mai 2022 se completeaza in caseta „Data intrarii in categoria de asigurat” data de 01 mai 2022.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Incadrarea deplasarii salariatului se stabileste in functie de motivul deplasariiIntrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post pentru Inginer de dezvoltare a produselor softwareIntrebare: Va rog sa-mi trimiteti un model fisa de post pentru codul COR 251207: Inginer de dezvoltare a produselor software.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<