Masuri de urgenta pe perioada crizei Covid 19. Ce masuri puteti aplica si care sunt cele expirate?

sprijin masuri salariatimasuri sprijin covidmasuri sprijin angajaticonsilier codul muncii
Masuri de urgenta pe perioada crizei Covid 19. Ce masuri puteti aplica si care sunt cele expirate?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Va prezentam un tabel al masurilor de urgenta pe perioada crizei COVID-10 care sunt inca aplicabile, dar si al celor care au expirat.  Veti afla in detaliu care sunt acele noi reglementari privind kurzarbeit, totul despre cererea de plata, declaratia pe propria raspundere si lista salariatilor pentru care se solicita decontarea, potrivit Ordinului nr. 596/ 2021, precum si alte masuri de sustinere a unor categorii de nesalariati: profesionisti, cooperatori, autori.
 
Pe parcursul starii de alerta, prelungita in mod repetat, sunt in vigoare o serie de masuri de sustinere a raporturilor de munca. Starea de alerta reprezinta raspunsul la o situatie de urgenta de amploare si intensitate deosebite, determinata de unul sau mai multe tipuri de risc, constand intr-un ansamblu de masuri cu caracter temporar, proportionale cu nivelul de gravitate manifestat sau prognozat al acesteia si necesare pentru prevenirea si inlaturarea amenintarilor iminente la adresa vietii, sanatatii persoanelor, mediului inconjurator, valorilor materiale si culturale importante ori a proprietatii (art. 2 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19).
 
Ca urmare a diminuarii numarului de cazuri de Covid-19, normele restrictive impuse cu caracter de urgenta au fost in parte diminuate. Totodata, unele dintre masurile de sprijin ale angajatorilor si lucratorilor si-au incetat aplicabilitatea, fara a fi prelungite. Iata ce masuri sunt in prezent in vigoare si ce masuri au expirat:
 
 
1. Kurzarbeit (75%), aplicata cf. O.U.G. nr. 132/2020, inca in vigoare, pana la 3 luni de la data incetarii ultimei prelungiri a starii de alerta
 
 
2. Decontarea indemnizatiei de somaj tehnic (75%), aplicata cf. O.U.G. nr. 30/2020, expirata
la 30 iunie 2021
 
 
 
3. Mentinerea salariatilor la revenirea din somajul tehnic (41,5%), aplicata cf. O.U.G. nr. 92/2020, expirata la 31 august 2020.
 
 
4. Subventie pentru telesalariati (2.500 lei), aplicata cf. O.U.G. nr. 132/2020, expirata la 31 decembrie 2020.
 
5. Zile libere pentru salariatii- parinti (75%), aplicata cf. O.U.G. nr. 147/2020, expirata la 30 iunie 2021
 
 
 
6. Angajarea de someri la inceput si la final de cariera (50%), aplicata cf. O.U.G. nr. 220/2020, inca in vigoare pana la 1 septembrie 2021
 
 
 
7. Decontarea unei parti din salariu, la angajarea de salariati pe durata determinata (41,5%), aplicata cf. O.U.G. nr. 132/2020, expirata la 30 iunie 2021
 
 
8. Profesionisti – in domenii restrictionate (75%), aplicata cf. O.U.G. nr. 30/2020, expirata laa 30 iunie 2021
 
 
9. Profesionisti cu activitatea redusa (41,5%), aplicata cf. O.U.G. nr. 132/2020, inca in vigoare pana la 3 luni de la data incetarii ultimei prelungiri a starii de alerta
 
 
10. Sprijin pentru angajarea de zilieri (35%), aplicata cf. O.U.G. 132/2020, expirata la 30 iunie 2021
 
 
 
In paralel, au relevanta unele masuri reglementate prin Codul muncii si prin Legea telemuncii nr. 81/2018. Vom prezenta in continuare masurile in vigoare care pot fi aplicate in firma, pentru limitarea efectelor pandemiei asura raporturilor de munca.
 
II. Masuri de sustinere a raporturilor de munca 1. Reducerea timpului de munca – Kurzarbeit

 
Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epide- miologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial nr. 720 din 10 august 2020, cu modificarile ulterioare.
 
In aplicare, a fost adoptata Hotararea Guvernului nr. 719/2020 pentru aprobarea pro- cedurii de decontare si de plata a sumelor acordate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 publicata in Monitorul Oficial nr. 794 din 31 august 2020, astfel cum a fost modificata prin Hotararea Guvernului nr. 677/2021, publicata in Monitorul Oficial nr. 628 din 25 iunie 2021.
 
 
 
 
 
 
 
a) In ce consta masura?
 
In cazul reducerii temporare a timpului de munca, determinate de instituirea starii de urgenta/alerta/asediu, in conditiile legii, pe perioada starii de urgenta/alerta/asediu, precum si pe o perioada de pana la 3 luni de la data incetarii ultimei perioade in care a fost instituita starea de urgenta/alerta/asediu, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca al salariatilor cu cel mult 80% din durata zilnica, saptamanala sau lunara, prevazuta in contractul individual de munca, cu informarea si consultarea sindicatului, a reprezentantilor salariatilor sau a salariatilor, dupa caz, anterior comunicarii deciziei salariatului.
 
Masura poate fi dispusa pentru o perioada de cel putin 5 zile lucratoare, lunar. Nu se mai impune conditia ca cele 5 zile sa fie consecutive.
 
b) Indemnizatia
 
Pe durata reducerii timpului de munca, salariatii afectati de masura beneficiaza de o indemnizatie de 75% din diferenta dintre salariul de baza brut lunar prevazut in contrac- tul individual de munca si salariul de baza brut lunar aferent orelor de munca efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de munca, in completarea drepturilor salariale cuvenite, calculate la timpul efectiv lucrat.
 
Indemnizatia este initial suportata de angajator, din capitolul aferent cheltuielilor de personal din bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia, si se achita la data platii salariului aferent lunii respective, urmand a se deconta din bugetul asigurarilor pentru somaj dupa indeplinirea de catre angajator a obligatiilor declarative si de plata aferente veniturilor din salarii si asimilate salariilor din perioada pentru care se face solicitarea.
 
In situatia in care angajatorul nu recupereaza indemnizatia de la bugetul asigurarilor pentru somaj, acesta nu are dreptul de a o recupera de la salariat.
 
Indemnizatia reprezinta venit de natura salariala si este supusa impozitarii si platii contributiilor sociale, in conditiile legii. Pentru calculul impozitului pe venit se aplica re- gulile prevazute in Codul fiscal.
 
In situatia in care, in cursul aceleiasi luni, salariatul obtine atat venituri din salarii, cat si indemnizatia, in vederea impozitarii, acestea se cumuleaza, in vederea acordarii dedu- cerii personale. Impozitul lunar se determina potrivit prevederilor art. 78 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 227/2015.
 
 
– Comunicarea deciziei privind reducerea timpului de munca si a drepturilor salariale aferente.
 
Potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020, decizia angajatorului privind reducerea timpului de munca, programul de lucru, modul de re- partizare a acestuia pe zile si drepturile salariale aferente se comunica salariatului cu cel putin 5 zile inainte de aplicarea efectiva a masurii.
 
Prin exceptie, comunicarea catre salariat se face cu cel putin 24 de ore anterior aplicarii efective a masurii, in cazul in care intervine o modificare a programului de lucru determinata de o crestere a activitatii angajatorului care necesita suplimentarea personalului sau in cazul in care se impune inlocuirea unui salariat care se afla in imposibilitatea de a presta activitate conform programului sau de lucru. Desi aici exprimarea legiuitorului este neclara, este posibil ca acesta sa fi avut in vedere statornicirea unui termen mai scurt pentru ipoteza in care sala- riatului i se solicita sa presteze mai multe ore decat pana atunci. De exemplu, daca se ia decizia aplicarii masurii Kurzarbeit, si toti salariatii trec la un program de 4 ore/ zi, aceasta masura se va anunta cu 5 zile inainte. Daca ulterior, unul dintre salariati intra in concediu medical, astfel incat colegul lui trebuie sa revina de la programul de 4 ore/zi la cel de 8 ore/zi, pentru a-l inlocui, aceasta decizie i se va putea notifica cu numai 24 de ore inainte. Bineinteles, in acest caz salariatul va avea dreptul la salariu integral.
 
– Inregistrarea masurii in Registrul de evidenta a salariatilor
 
– Plata indemnizatiei de 75% din diferenta dintre salariul de baza initial si salariul de baza brut lunar aferent orelor de munca efectiv prestate. In situatia in care bugetul angajatorului destinat platii cheltuielilor de personal permite, indemnizatia poate fi suplimentata de angajator cu sume reprezentand diferenta pana la nivelul salariului de baza corespunzator locului de munca ocupat, fara ca aceasta diferenta sa poata fi decontata de la bugetul asigurarilor pentru somaj.
 
– Recuperarea indemnizatiei de la bugetul asigurarilor pentru somaj
 
Dupa cum am vazut, in vederea recuperarii indemnizatiei avansate salariatilor, angajatorul trebuie sa depuna o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social, insotita de o serie de documente care atesta indeplinirea conditiilor legale (a se vedea, pag. U 20/003).
 
In situatia identificarii unor inadvertente intre documentele depuse, precum si in situatia in care documentele depuse sunt incomplete, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, care au inregistrat cererea, solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
 
Documentatia se va elabora potrivit Ordinului nr. 596/2021 privind aprobarea modelului cererii si al documentelor prevazute la art. 11 alin. (1) lit. b) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si an- gajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronaviru- sului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, publicat in Monitorul Oficial nr. 673 din 08 iulie 2021.
 
 
 Declararea indemnizatiei. Formularul 112
 
Prin ordinul comun al Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Muncii si Protec- tiei Sociale si Ministerului Sanatatii nr. 203/207/188/2021 a fost aprobat modelul si con- tinutul „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“, formularul fiind astfel adaptat si pentru declararea salariatilor care beneficiaza de indemnizatia pentru timpul de munca redus.
 
f) Inregistrarea in ReviSal
 
In versiunea 6.0.8, inregistrarea reducerii timpului de munca al salariatilor in baza O.U.G. nr. 132/2020 se realizeaza prin modificarea tipului de norma in urmatoarea modalitate:
– Se deschide aplicatia ReviSal.
– Se acceseaza Contracte.
– Se acceseaza Modificare.
– Se selecteaza salariatul.
– In rubrica Tip norma se selecteaza– Norma intreaga conform O.U.G. nr. 132/2020.
– La rubrica Durata timp de munca se va completa automat Timp de munca conform
O.U.G. nr. 132/2020.
– La Rubrica Repartizare timp munca se selecteaza modalitatea in care salariatii presteaza activitate: de zi, de noapte sau inegal.
– La Rubrica Timp interval repartizare se selecteaza: ore/zi, daca salariatul presteaza activitate in fiecare zi; ore/saptamana, daca salariatul nu presteaza activitate in fiecare zi, dar presteaza activitate in fiecare saptamana; ore/luna, daca salariatul nu presteaza activitate in fiecare saptamana.
 
Conform art. 3 alin. (2) lit. h) si art. 4 din H.G. nr. 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor, salariul de baza lunar brut se inregistreaza in ReviSal.
 
De asemenea, se inregistreaza in ReviSal orice modificare a salariului de baza brut in termen de 20 de zile lucratoare de la data producerii modificarii. Exceptie fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti, cand transmiterea in registru se face in termen de 20 de zile lucratoare de la data la care angajatorul a luat cunostinta de continutul acesteia.
 
Avand in vedere prevederile legale enuntate, reducerea salariului de baza proportio- nal cu reducerea timpului de lucru ar trebui sa se inregistreze in ReviSal, intrucat repre- zinta o modificare.
 
Cu toate acestea, conform interpretarii Inspectiei Muncii, in ReviSal nu se inregistreaza reducerea salariului de baza si indemnizatia pentru reducerea timpului de lucru. Interpretarea Inspectiei Muncii poate fi citita la pagina 23 urmand acest link.
 
g) Ce obligatii are angajatorul, dupa aplicarea masurii?
 
Pe perioada de aplicabilitate a masurii sunt interzise angajarea de personal pentru prestarea unor activitati identice ori similare cu cele prestate de catre salariatii al caror timp de munca a fost redus, precum si subcontractarea de activitati desfasurate de sala- riatii al caror timp de munca a fost redus. Interdictia se raporteaza la nivel de filiala, su- cursala sau alte sedii secundare definite de Legea societatilor nr. 31/1990.
 
Prin exceptie, este permisa angajarea pentru inlocuirea salariatilor al caror program a fost redus, daca incetarea contractului individual de munca are loc:
 
– de drept;
– prin concediere din motive legate de persoana salariatului; 
– prin demisie.
 
Cu alte cuvinte, nu pot fi inlocuiti salariatii carora le-a incetat contractul prin acordul partilor sau care au fost concediati din motive independente de persoana lor.
 
 
 
 
 
 
 
ATENTIE!
Pe perioada aplicarii masurii, orele suplimentare sunt interzise.
 
 
Primirea la munca sau prestarea oricarui alt tip de munca, inclusiv in regim de tele- munca sau munca la domiciliu in interesul angajatorului, a unuia sau a mai multor sala- riati, in afara programului de lucru stabilit prin decizie, constituie contraventie si angajatorul se sanctioneaza cu amenda de 20.000 lei pentru fiecare persoana astfel iden- tificata, fara a depasi valoarea cumulata de 200.000 lei.
 
In cazul angajatorilor care aplica masura Kurzarbeit, acordarea de prime sau alte venituri in afara de salariul de baza stabilit prin contract, pentru persoanele care asigura conducerea si/sau administrarea societatilor, potrivit Legii nr. 31/1990, republicate, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza dupa finalizarea perioadei de aplicare a masurii. Este util ca, in formularea introdusa prin Legea nr. 58/2021, s-a renuntat la expresia „structura de management” a angajatorului, care a fost de natura sa creeze dificultati in practica.
 
In lunile in care se aplica reducerea timpului de munca, angajatorul nu poate initia concedieri colective.
 
 
ATENTIE!
 
Este interzisa doar initierea concedierii colective, nu si concedierile individuale sau alte tipuri de concedieri cum ar fi concedierea disciplinara, concedierea pentru inaptitudine, necorespundere profe- sionala etc. Interdictia de a initia concedieri colective se refera doar la perioada de aplicare a masurii reducerii timpului de lucru. Imediat dupa incetarea aplicarii masurii, angajatorul va putea sa initieze concedieri colective.
 
 
h) Pana cand este aplicabila masura?
 
Masura reducerii timpului de munca este aplicabila pe o perioada de pana la 3 luni de la data incetarii ultimei perioade in care a fost instituita starea de urgenta/alerta/asediu.
 
 
 
2. Saptamana redusa de lucru
 
Reducerea saptamanii de lucru, pentru firmele care traverseaza perioade de lipsa de comenzi sau de stagnare a activitatii, poate reprezenta o optiune foarte utila in conditiile crizei COVID-19.
 
Potrivit art. 52 alin. (3), in cazul reducerii temporare a activitatii, pentru motive eco- nomice, tehnologice, structurale sau similare, pe perioade care depasesc 30 de zile lucratoare, angajatorul va avea posibilitatea reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4. Se observa faptul ca legea prevede un termen minim – de 30 de zile –, nu insa si un termen maxim, ceea ce inseamna ca activitatea desfasurata pe un program de 4 zile/saptamana se poate intinde pe o durata chiar indelungata. Iar acest termen minim poate genera di- ficultati (a se vedea si tema S 53).
 
3. Telemunca
 
Activitatea de telemunca este guvernata de Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca, publicata in Monitorul Oficial nr. 296 din 2 aprilie 2018, cu mo- dificarile ulterioare.
 
Art. 17 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, publicata in Monitorul Ofical nr. nr. 396 din 15 mai 2020, ulterior modificat prin Legea nr. 192/2020, prevede ca, pe durata starii de alerta, angajatorii dispun munca la domiciliu sau in regim de telemunca acolo unde specificul activitatii permite, cu respectarea prevederilor Codului muncii si ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activitatii de telemunca.
 
 
 
ATENTIE!
Din exprimarea legiuitorului se poate intelege ca angajatorul are posibilitatea acum de a dispune prin decizie unilaterala prestarea activitatii in regim de telemunca sau munca la domiciliu.


 
 
 
 
 
 
4. Angajarea de someri la inceput si la final de cariera
 
Angajarea de persoane avand pana la 29 de ani sau peste 50 de ani a fost incurajata prin masuri fiscale si pe parcursul anului 2020, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2020, cu modificarile ulterioare. Acest act normativ si-a incetat aplicabilitatea la 31 decembrie 2020. Ca urmare, pentru a se asigura continuitatea masurii, a fost adoptata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 220/2020 privind aplicarea unor masuri de pro- tectie sociala dupa 1 ianuarie 2021, in contextul raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial nr. 1.326 din 31 decembrie 2020.
 
 
Potrivit acestui act normativ, angajatorii care in perioada 1 ianuarie – 1 septembrie 2021 incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga, persoane in varsta de peste 50 de ani ale caror raporturi de munca au incetat din motive neimputabile lor, in perioada starii de urgenta sau de alerta, persoane cu varsta cuprinsa intre 16 si 29 de ani inregistrate ca someri in evidenta agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si cetateni romani, incadrati in aceleasi categorii de varsta, carora in anul 2020 le-au incetat raporturile de munca cu angajatorii straini de pe teritoriul altor state, din motive neimputabile lor, prin concediere, primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din aceasta categorie, 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500 lei.
 
Sumele se acorda pentru plata salariului proportional cu timpul efectiv lucrat de salariat si nu se cumuleaza, pentru acelasi angajat, cu subventiile care se acorda angajatorilor care au incheiat cu agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, contracte sau conventii in temeiul Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 
 
ATENTIE!
Sumele se acorda si pentru perioada concediului de odihna, dar nu si pentru perioadele in care contractele de munca sunt suspendate
 
 
 
Sumele prevazute se deconteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj, la cererea angajatorilor, depusa prin mijloace electronice la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, precum si a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social, dupa plata de catre angajator a drepturilor salariale.
 
Procedura de acordare a acestor sume este stabilita prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, publicat in Monitorul Oficial nr. 17 din 7 ianuarie 2021.
 
Astfel, pentru acordarea sumelor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 220/2020, angajatorii incheie cu agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora acestia isi au sediul social, dar nu mai tarziu de data de 1 septembrie 2021, o conventie.
 
In vederea incheierii conventiei, angajatorii depun prin mijloace electronice de trans- mitere la distanta, conform prevederilor legale, ca urmare a detinerii unui certificat cali- ficat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata:
a) o cerere 
c) actele de identitate ale persoanelor incadrate in munca din categoriile avute in ve- dere de ordonanta de urgenta, in copie;
d) actele in baza carora au fost incadrate in munca persoanele din categoriile avute in vedere de ordonanta de urgenta, in copie. Atentie! Modelele sunt disponibile in actualizarea la Consilier Codul Muncii. Detalii aici >>
 
Pe baza acestor documente, intre angajator si Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca se incheie o conventie, potrivit modelului reglementat de lege. 
 
 
 
 
 
 
 
5. Masuri de sustinere a profesionistilor
 
Anumite categorii de persoane, care nu au calitatea de salariati, au beneficiat pe parcursul crizei Covid 19 de o serie de masuri de sustinere, dintre care unele sunt in continuare in vigoare.
 
 
Persoanele vizate sunt:
– profesionistii, in intelesul Codului civil (cei care cei care exploateaza o intreprindere);
– cooperatorii, care au incheiate conventii individuale de munca in baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea si functionarea cooperatiei, republicate;
– persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe, astfel cum sunt reglementate de Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, republicata.
 
Sub imperiul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coro- navirusului SARS-CoV-2, acestia au beneficiat de unele masuri de sustinere care, in pre- zent, nu mai sunt in vigoare. Dar prin art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pre- cum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2021 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si an- gajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronaviru- sului SARS-CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial, nr. 575 din 7 iunie 2021, s-au prevazut masuri speciale, de continuare a sustinerii acestor categorii de profesionisti.
 
Astfel, in cazul reducerii temporare a timpului de munca, determinate de instituirea starii de alerta, pe o perioada de pana la 3 luni de la data incetarii ultimei perioade in care a fost instituita starea alerta, aceste categorii de profesionisti beneficiaza, la cerere, in baza declaratiei pe propria raspundere, de o indemnizatie lunara in cuantum de 41,5% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 nr. 16/2021, adica de suma de 2.233 lei. Aceasta indemnizatie se acorda doar persoanelor care au beneficiat de indemnizatia de 75%, potrivit Ordonantei de ur- genta a Guvernului nr. 30/2020.
 
Documentatia necesara accesarii acestei indemnizatii este prevazuta in Ordinul nr. 595/2021 privind aprobarea modelului cererii si al declaratiei pe propria raspundere pentru solicitarea indemnizatiei prevazute de art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 132/2020 privind masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS- CoV-2, precum si pentru stimularea cresterii ocuparii fortei de munca, publicat in Monitorul Oficial nr. 681 din 9 iulie 2021.
 
 
Acest articol face parte din actualizarea pe luna iulie aferenta Consilierului Codul Muncii!
 
 
 
 

NOUTATI din Legislatie muncii

[Raluca Dimitriu] Webinar Probleme la incetarea CIM + modificari legislative


Legea nr. 360/2023 a adus noutati privind continuarea activitatii salariatilor pana la implinirea varstei de 70 de ani, iar Legea nr. 283/2022 a modificat substantial Codul muncii, introducand notiuni ca:

• zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite;
• concediu de ingrijitor;
• absente de la locul de munca pentru situatii neprevazute.

Cum afecteaza aceste modificari legislative incetarea CIM?

Aflati raspunsul in cadrul Webinarului “Noi probleme practice privind incetarea CIM”.

...Vezi AICI detaliile complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
sprijin masuri salariatimasuri sprijin covidmasuri sprijin angajaticonsilier codul muncii

Data aparitiei: 02 August 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Masuri de urgenta pe perioada crizei Covid 19. Ce masuri puteti aplica si care sunt cele expirate? Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Obligatie emitere adeverinta venit noua lege a pensiilorIntrebare: In ce conditii firma este obligata sa elibereze adeverinte cu tote veniturile din 1957-2001 conform noii L360/2023. Firma este din 1957, detinem arhiva, din statele vechi si mai apoi fluturasi se poate deduce baza de calul a pensiei care difera de la o perioada la alta, totodata, nu sunt incluse toate veniturile la calulul CAS-lui si pensia suplimentara L80/1992.Legea intra in vigoare din septembrie, suntem obligati sa eliberam pana atunci aceste adeverinte?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa de post pentruDirector vanzariIntrebare: Va rog frumos sa ne trimit fisa post pentru urmatorul cod cor: 112018 - director vanzari.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]