Actuala situatie generata de amenintarea coronavirus a iscat pentru cei mai multi angajatori probleme absolut noi obstacole diverse a caror solutionare necesita in mod clar o mana profesionista de ajutor. Iata doar cateva dintre cele mai des intalnite probleme si nelamuriri in contextul amintit:
1) Daca aveti un angajat testat pozitiv cu COVID-19, sunteti obligat sa-i anuntati de acest lucru pe colegii lui? In ce conditii?
2) Perioada in care salariatii beneficiaza de
zile libere platite conform Legii 19/2020 se inregistreaza in ReviSal?
3) Salariatii care lucreaza de la domiciliu beneficiaza de
tichete de masa?
4) Salariatul aflat in autoizolare sau in caratina isi poate desfasura activitatea in regim de telemunca?
5) Daca societatea decide suspendarea tuturor contractelor, inclusiv ale personalului din departamentule de contabilitate si HR, cum se vor depune declaratiile lunare obligatorii?
Pentru a va economisi timp si nervi, pentru a va oferi SOLUTII RAPIDE in caz de nevoie si inclusiv pentru a evita amenzi majore in cazul unui control, va reamintim ca aveti la dispozitie
Consilierul Codul Muncii, cu informatii de exceptie si legislatia explicata de la A la Z!
Aceasta lucrare constituie pur si simplu GARANTIA ca veti traversa cu bine criza generata de coronavirus! Ea va pune la dispozitie solutii, explicatii, comentarii, recomandari si atentionari pentru orice subiect de legislatia muncii, cu accent pe erorile grave pe care le puteti face!
ATENTIE! Lucrarea se actualizeaza constant cu cele mai importante noutati din legislatia muncii!
Foarte important!
In calitate de abonat la „Consilier Codul Muncii” beneficiati GRATUIT de serviciul de consultanta telefonica, prin care puteti adresa intrebari expertilor care au realizat aceasta lucrare!
Acest serviciu de consultanta si informatiile exceptionale din cele peste 1.000 de pagini ale Consilierului sunt exact ce va trebuie! Va recomandam sa va abonati pe 6 luni, perioada suficienta pentru a depasi criza COVID-19!
10 intrebari vitale in contextul coronavirus!
Actele normative emise recent (Legea 19, OUG 29, 30, 32 etc.) nu au putut acoperi toate situatiile aparute ulterior in practica. Iata in continuare 10 intrebari simple, dar cu raspunsuri deloc evidente:
1. Un angajat poate refuza solicitarea dvs. de a-si presta activitatea in regim de telemunca?
2. Persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturi de autor pot beneficia de indemnizatie de
somaj tehnic?
3. Daca un angajat cumuleaza salariul cu pensia, mai poate beneficia de indemnizatia de somaj tehnic?
4. Societatile din domeniul constructiilor care isi intrerup complet activitatea si intra in somaj tehnic mai beneficiaza de facilitatile fiscale la plata salariilor minime de 3.000 lei?
5. In cazul suspendarii contractelor de munca pentru somaj tehnic, ce se intampla cu contractele deja suspendate pentru concedii medicale?
6. Angajatorii vor fi despagubiti pentru pierderile suferite daca suspenda intreaga activitate, cu titlu de carantina, potrivit art. 50 lit. c) din Codul muncii?
7. Persoanele care la data instituirii starii de urgenta primeau indemnizatie pentru cresterea copilului mai primesc aceasta indemnizatie daca intre timp copilul a implinit varsta de 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap?
8. Salariatul poate solicita acordarea partiala a zilelor libere, de exemplu numai 3 zile pe saptamana, daca in restul zilelor dispune de o alta varianta pentru supravegherea copiilor?
9. Certificatul de urgenta este suficient pentru a atesta starea de forta majora si pentru a justifica suspendarea contractelor de munca in temeiul art. 50 lit. f)?
10. Cum se evidentiaza in contabilitate sumele cuvenite pentru zilele libere platite pentru supravegherea copiilor?
Raspunsurile sunt prezentate detaliat in capitolul special dedicat contextului coronavirus, din
lucrarea Consilier Codul Muncii. Un abonament pe 6 luni este varianta cea mai avantajoasa pentru dvs.: obtineti solutiile dorite, pretul este MINIM! Abonati-va chiar acum!
Toate subtilitatile legislatiei muncii sunt prezentate concis, la obiect, cu temeiuri legale, studii de caz si sfaturi practice de la specialisti!
Abonamentul pe 6 luni la „Consilier Codul muncii” inseamna pentru dvs.:
1. Lucrarea de baza - un biblioraft cu peste 1.000 de pagini ce cuprind explicatii, solutii, modele de documente pentru absolut toata legislatia muncii. Intreaga informatie prezentata are un pronuntat caracter practic si este axata pe: studii de caz, spete controversate rezolvate, atentionari, recomandari, observatii. Toate sunt organizate impecabil, cu raspunsuri usor de gasit!
2. Serviciul de actualizare lunara ce permite mentinerea informatiei de specialitate la zi si elimina stresul generat de nesiguranta aplicarii prevederilor legislative.
Din cuprinsul ultimei actualizari: Masuri de urgenta pe perioada pandemiei de coronavirus, Concedii (Concediul medical. Recuperarea indemnizatiilor de asigurari sociale de sanatate. Durata de acordare. Cumulul de concedii. Concediul pentru ingrijirea copilului bolnav), Repausul (Sarbatorile legale: sarbatori religioase, ortodoxe si neortodoxe. Distinctii si sanctiuni).
3. Consultanta de specialitate personalizata GRATUITA:
- in scris, pe toata durata abonamentului! Ne puteti trimite cele 8 intrebari prin e-mail si primiti raspunsul in cel mai scurt timp
- telefonic, in fiecare marti in intervalul orar 15.00 - 17.00.
4. Participare gratuita la 2 seminare online unde puteti adresa 2 intrebari si primiti raspuns de la cel mai buni specialisti in domeniu. Seminarele online au urmatoarea structura: in prima parte - o prezentare video si in a doua parte - sesiune de intrebari si raspunsuri.
5. Newsletterul electronic gratuit Expert Legislatia Muncii si HR. Ori de cate ori apare o noutate in legislatia muncii, dvs. sunteti primul care o afla, direct de la specialisti! Indiferent de ziua din saptamana, newsletterul va atentioneaza asupra ultimelor modificari legislative sau decizii guvernamentale referitoare la Codul muncii.
6. Cadou - 57 modele de fise de post (cu vizualizare in www.rsonline.ro). Modelele de fise de post sunt redactate in conformitate cu prevederile referitoare la GDPR si contin: denumirea postului, pozitia din COR,, nivelul postulu, relatiile ierarhice si functionale, definirea scopului general si a obiectivelor postului, definirea principalelor sarcini/atributii, aspecte referitoare la conditiile de munca, studiile si calificarile necesare postului, competentele postului.
20 de specialisti in legislatia si dreptul muncii isi pun la bataie toata experienta de care dispun si va ofera acum tot sprijinul in aplicarea corecta si avantajoasa a legii!