Deputatul liberal Violeta Alexandru a anuntat saptamana aceasta ca proiectul de lege privind posibilitatea utilizarii semnaturii electronice in relatiile de munca a fost inregistrat la Parlament.
"Partile pot utiliza la incheierea contractului de munca, a actului aditional la contract si a altor documente emise in executarea contractului individual de munca, dupa caz, semnatura electronica. (...) Angajatorul poate suporta cheltuielile pentru achizitionarea serviciilor de emitere a semnaturii electronice utilizata de catre angajati pentru semnarea inscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca. Cheltuielile pentru achizitionarea serviciilor de emitere a semnaturii electronice sunt deductibile fiscal", se arata in proiectul initiat de deputatii liberali Violeta Alexandru, Ioan Cupsa, Alexandru Kocsis, Sabin Sarmas, Antonel Tanase.
De asemenea, se precizeaza ca documentele in relatiile de munca incheiate prin utilizarea semnaturii electronice se trimit in format electronic la Registrul General de evidenta a salariatilor, putand fi accesate de catre organele de control si se arhiveaza de catre angajator.
Conform noilor propuneri, organele de control competente au obligatia de a accepta, pentru verificare si control, documentele incheiate in format electronic, cu semnatura electronica.
Totodata, se propune ca, in raporturile angajatorului cu institutiile publice, la intocmirea documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca, angajatorul sa poata utiliza semnatura electronica.
Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.