Situatia financiara instabila a influentat semnificativ nivelul de ingrijorare in randul romanilor, in contextul in care majoritatea populatiei nu dispune de economii pe termen lung, ci doar pe termen scurt (1-2 luni).
Nivelul ingrijorarii privind situatia actuala tinde sa se intensifice atat in tari cu putine restrictii, precum Polonia sau Olanda, cat si in cele cu restrictii severe, cum sunt Italia, Spania sau Franta, in timp ce, in Romania, 80% dintre cei cetateni s-au declarat ingrijorati, mai ales din punct de vedere a insecuritatii financiare.
Rezultatele Barometrului COVID-19 intocmit de Kantar, publicate recent, arata ca nivelul ingrijorarii privind situatia actuala tinde sa se intensifice atat in tarile cu putine restrictii (cum ar fi Polonia, Olanda, Canada etc.), cat si in cele cu restrictii severe (cum sunt Italia, Spania, Franta etc).
Potrivit sondajului, nivelul de ingrijorare ramane stabil in China si extrem de ridicat, desi au inceput sa se ridice restrictiile.
„Doua tari care au pornit mai degraba optimiste, pentru ca la momentul culegerii primului val nu aveau restrictii, respectiv Statele Unite - din prima categorie, si Marea Britanie - din a doua, inregistreaza cresteri masive ale ingrijorarii la un interval de doua saptamani (+21% in Statele Unite si +23% in Marea Britanie); in schimb, in Germania, unde ingrijorarea a fost moderata la inceput, aceasta stagneaza. Prin comparatie, in Romania se inregistreaza cu 5% mai multi oameni ingrijorati fata de primul val al studiului, insa nivelul atins (80%) este foarte ridicat. Ingrijorarea provine, in cea mai mare masura, din insecuritate financiara, iar optimismul privind remedierea rapida a economiei incepe sa scada la nivel global", mentioneaza datele Barometrului Kantar, citate de Agerpres.
In ce priveste afacerile si brandurile, este nevoie de o comunicare loiala care sa incerce sa ofera si solutii in pietele si nisele de care apartin.
"Opinia conform careia este esential ca oamenii sa fie pregatiti si bine informati este si pe lista prioritatilor romanilor, insa principalul loc in clasamentul local este detinut de convingerea ca trebuie sa reactionam impreuna si ca vom trece peste daca ramanem uniti. Atat tarile cu restrictii putine, cat si cele cu restrictii severe, sunt cel mai afectate de constrangerile legate de: parasirea domiciliului, de senzatia de libertate si de interactiunea sociala. In schimb, in Romania, printre cele mai importante dificultati de gestionat se afla pierderea senzatiei de siguranta. Unele dintre schimbarile de comportament in aceasta perioada pot fi contextuale, insa unele - asa cum indica primele semne din China - pot fi de durata. 48% dintre locuitorii tarilor cu putine restrictii au incercat retete noi in aceasta perioada, procentul fiind mai ridicat in cazul celor cu restrictii severe (57%). In timp ce unele categorii de cheltuieli sunt puse pe lista de asteptare, cresc altele care aduc avantaje imediate in perioada izolarii. Sunt, insa, si cateva categorii care - cel mai probabil - vor ramane pe listele cumparatorilor pe termen mai lung", se arata in acelasi Barometru.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Abonament pentru utilizarea facilitatilor sportive. Tratament fiscal in anul 2025Intrebare: Conform art. 76 lit. h) contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilitatilor sportive in vederea practicarii sportului si educatiei fizice cu scop de intretinere, profilactic sau terapeutic oferite de furnizori ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313, precum si contravaloarea abonamentelor, oferite de acelasi furnizor care actioneaza in nume propriu sau in calitate de intermediar, ce includ atat servicii medicale, cat si dreptul de a utiliza facilitatile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Indemnizatie pentru folosirea masinii personale. Tratament fiscalIntrebare: Va rugam sa ne precizati ce obligatii fiscale are angajatul si angajatorul in urmatoarea situatie: Angajatorul doreste sa acorde o indemnizatie salariatilor care folosesc masina proprie in interes de servici (agenti de vanzari). Ce document se incheie cu acesta?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<