Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Noul Cod Administrativ. Aspecte de noutate in domeniul personalului contractual din sectorul PUBLIC

noul cod administrativ 2019codul administrativ personal sectorul publicpersonal contractual din autoritatile si institutiile publiceContractul individual de munca
Pana la adoptarea Codului administrativ, legislatia specifica sectorului public nu cuprindea reglementari speciale care sa vizeze personalul contractual care isi desfasoara activitatea in acest sector, regulile aplicabile acestei categorii de personal fiind mult prea vag stabilite si ambiguu aplicate.
 
Codul adminsitrativ dedica Titlul III personalului contractual din autoritatile si institutiile publice stabilind, in principal urmatoarele:
 
Categoriile de functii pe care le poate ocupa personalul contractual, si anume:

a) functii de conducere;
b) functii de executie;
c) functii ocupate in cadrul cabinetelor demnitarilor si alesilor locali si in cadrul cancelariei prefectului.
 
 Informatiile ce trebuie in mod expres stabilite in actul de infiintare a posturilor contractuale la nivelul autoritatilor si institutiiilor publice, respectiv:

a) denumirea completa a functiei;
b) caracterul determinat sau nedeterminat al perioadei pentru care a fost infiintat postul, precum si, daca este cazul, data pana la care acesta urmeaza a se regasi in statul de functii;
c) posibilitatea ocuparii postului inclusiv prin executarea unui contract individual de munca cu timp partial, caz in care trebuie specificata fractiunea de norma;
d) posibilitatea ocuparii postului inclusiv prin executarea unui contract individual de munca la domiciliu.
 
Rolul si atributiile personalului contractual, cu precizarea clara a faptului ca acesta NU exercita prerogative de putere publica;

Contractul individual de munca si contractul de management:

1. Contractul individual de munca se incheie intre persoana care indeplineste conditiile pentru a fi angajata pe o functie contractuala si autoritatea sau institutia publica, prin reprezentantul sau legal, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea urmatoarelor cerinte specifice:

a) persoana sa aiba cetatenie romana, cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor apartinand Spatiului Economic European si domiciliul in Romania;
b) persoana sa cunoasca limba romana, scris si vorbit;
c) persoana sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
d) persoana sa indeplineasca conditiile de studii necesare ocuparii postului;
e) persoana sa indeplineasca conditiile de vechime, respectiv de experienta necesare ocuparii postului, dupa caz;
f) persoana sa nu fi fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g) persoana nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
h) contractul sa nu contina clauze de confidentialitate sau, dupa caz, clauze de neconcurenta.

Atentie! Obligatiile privind respectarea caracterului confidential al informatiilor exceptate de la liberul acces la informatiile de interes public, precum si cele referitoare la respectarea regimului incompatibilitatilor nu pot fi interpretate drept clauze contractuale in sensul celor mentionate mai sus, la lit.h).
 
De retinut! Cu titlu de exceptie pot fi angajati si cetateni straini, cu respectarea regimului stabilit pentru acestia prin legislatia specifica si legislatia muncii.


...citeste continuarea modificarilor din Codul Administrativ comentate de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>



Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noul cod administrativ 2019codul administrativ personal sectorul publicpersonal contractual din autoritatile si institutiile publiceContractul individual de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 16 Iulie 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Noul Cod Administrativ. Aspecte de noutate in domeniul personalului contractual din sectorul PUBLIC Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Timp Lucrat In Zile De Sarbatori LegaleIntrebare: Timp lucrat in zile de sarbatori legale. Articolul 142 (1) Salariatilor care lucreaza in unitatile prevazute la art. 140, precum si la locurile de munca prevazute la art. 141 li se asigura compensarea cu timp liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile. Intrebare: Iau ca exemplu luna mai. (Activitatea se incadreaza in exceptia de la art.141) Salariatii lucreaza pe 1Mai . Dar prin graficul de lucru , timpul efectiv lucrat se incadreaza in regimul normal al lunii mai, adica 176 de ore . In ac
 

Raspuns: Daca au totalizat 176 ore, incluzand 1 mai, inseamna ca au avut liber in alta zi. Corect?... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!

Cazuri practice si mod de calcul
 
Descarcati gratuit Raportul Special
"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"
SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 


 
Afla totul despre modificarile din SALARIZARE in 2019!
Cazuri practice si mod de calcul

Descarcati gratuit Raportul Special

"SALARIZAREA: modificari majore in 2019 - 7 Cazuri Practice explicate de specialisti"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]