Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Noul Cod Administrativ. Aspecte de noutate in domeniul personalului contractual din sectorul PUBLIC

noul cod administrativ 2019codul administrativ personal sectorul publicpersonal contractual din autoritatile si institutiile publiceContractul individual de munca
Pana la adoptarea Codului administrativ, legislatia specifica sectorului public nu cuprindea reglementari speciale care sa vizeze personalul contractual care isi desfasoara activitatea in acest sector, regulile aplicabile acestei categorii de personal fiind mult prea vag stabilite si ambiguu aplicate.
 
Codul adminsitrativ dedica Titlul III personalului contractual din autoritatile si institutiile publice stabilind, in principal urmatoarele:
 
Categoriile de functii pe care le poate ocupa personalul contractual, si anume:

a) functii de conducere;
b) functii de executie;
c) functii ocupate in cadrul cabinetelor demnitarilor si alesilor locali si in cadrul cancelariei prefectului.
 
 Informatiile ce trebuie in mod expres stabilite in actul de infiintare a posturilor contractuale la nivelul autoritatilor si institutiiilor publice, respectiv:

a) denumirea completa a functiei;
b) caracterul determinat sau nedeterminat al perioadei pentru care a fost infiintat postul, precum si, daca este cazul, data pana la care acesta urmeaza a se regasi in statul de functii;
c) posibilitatea ocuparii postului inclusiv prin executarea unui contract individual de munca cu timp partial, caz in care trebuie specificata fractiunea de norma;
d) posibilitatea ocuparii postului inclusiv prin executarea unui contract individual de munca la domiciliu.
 
Rolul si atributiile personalului contractual, cu precizarea clara a faptului ca acesta NU exercita prerogative de putere publica;


Lucrarea pe care trebuie sa o aiba orice conducator de institutie publica din Romania!
Codul Administrativ, cu modificarile de ultima ora aprobate de Guvern!



Contine:
  •     legislatia in vigoare privind administratia publica centrala sau locala
  •     solutii practice pentru cele mai frecvente probleme
  •     comentarii, atentionari, sinteza noutatilor legislative, detalii aici >>>



Contractul individual de munca si contractul de management:

1. Contractul individual de munca se incheie intre persoana care indeplineste conditiile pentru a fi angajata pe o functie contractuala si autoritatea sau institutia publica, prin reprezentantul sau legal, in conditiile prevazute de Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea urmatoarelor cerinte specifice:

a) persoana sa aiba cetatenie romana, cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor apartinand Spatiului Economic European si domiciliul in Romania;
b) persoana sa cunoasca limba romana, scris si vorbit;
c) persoana sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
d) persoana sa indeplineasca conditiile de studii necesare ocuparii postului;
e) persoana sa indeplineasca conditiile de vechime, respectiv de experienta necesare ocuparii postului, dupa caz;
f) persoana sa nu fi fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g) persoana nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
h) contractul sa nu contina clauze de confidentialitate sau, dupa caz, clauze de neconcurenta.

Atentie! Obligatiile privind respectarea caracterului confidential al informatiilor exceptate de la liberul acces la informatiile de interes public, precum si cele referitoare la respectarea regimului incompatibilitatilor nu pot fi interpretate drept clauze contractuale in sensul celor mentionate mai sus, la lit.h).
 
De retinut! Cu titlu de exceptie pot fi angajati si cetateni straini, cu respectarea regimului stabilit pentru acestia prin legislatia specifica si legislatia muncii.


...citeste continuarea modificarilor din Codul Administrativ comentate de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>


de Isabela Alexe


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noul cod administrativ 2019codul administrativ personal sectorul publicpersonal contractual din autoritatile si institutiile publiceContractul individual de munca

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 29 August 2019
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Noul Cod Administrativ. Aspecte de noutate in domeniul personalului contractual din sectorul PUBLIC Nota: 3.88 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Punctaj Peste 5 In Perioada 2011-2013Intrebare: Buna ziua! In perioada 2011-2013 am obtinut venituri din 4 surse: loc de munca cu contract individual de munca si indemnizatii de administrator de la 3 societati comerciale unde am fost membru al consiliului de administratie. In acea perioada, mi s-a retinut si virat conributia CAS de la toate sursele de venit, conform prevederilor legale in acea perioada. Ca urmare, in fiecare din cei 3 ani am obtinut punctaj pentru pensie mai mare de 5 puncte, respectiv 5,96545 in 2011, 5,90515 in 2012 si 5,8
 

Raspuns: Ordinul MFP nr. 528/2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 328 din 14 mai (M.Of. nr. 328/2015... citeste tot raspunsul aici


Descarca GRATUIT
“CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.

 

Aflati totul despre modificarile din contractele part-time
in 2020!

Descarcati gratuit Raportul Special
"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"
CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Aflati totul despre modificarile din contractele part-time in 2020!
Descarcati gratuit Raportul Special

"CONTRACTELE Part Time - modificari majore in 2020. Model de Contract + Calcul contributii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]