Ajutor pentru evenimente familiale deosebite. Cum se va justifica motivul acordarii unui astfel de ajutor?

Mara Dobrin
Mara Dobrin
05 Februarie 2019
05 Februarie 2019
Mara Dobrin
Mara Dobrin
ajutor evenimente familiale deosebiteajutoare evenimente deosebite 2019art 76 codul fiscal
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Va reamintim ca potrivit art. 152 din Legea nr. 53/2003 Codul muncii se prevede ca in cazul unor evenimente familiale deosebite, salariatii au dreptul la zile libere platite, care nu se includ in durata concediului de odihna, iar evenimentele familiale deosebite si numarul zilelor libere platite sunt stabilite prin lege, prin contractul colectiv de munca aplicabil sau prin regulamentul intern.

 Zile libere speciale: casatorie salariatului/copilului, nasterea copilului, deces

In general se ofera zile libere pentru:

- la casatoria salariatului – 5 zile;
- la casatoria unui copil – 2 zile;
- la nasterea unui copil – 5 zile + 10 zile daca tatal copilului a urmat un curs de puericultura;
- la decesul sotului, copilului, parintilor, socrilor – 3 zile;
- la decesul bunicilor, fratilor, surorilor – 1 zi;
- donatorii de sange – conform legii;
- la schimbarea locului de munca in cadrul aceleiasi unitati, cu mutarea domiciliului in alta localitate – 5 zile;
- 30 de zile concediu fara plata pentru pregatirea si sustinerea lucrarii de diploma in invatamantul superior.



Dar ce se petrece cu cei care vor sa aloce un ajutor financiar pentru situatii deosebite? Cum va fi reglementat acesta?



"Conform legislatiei, angajatorul poate acorda angajatilor sai diverse ajutoare financiare pentru situatii familiale deosebite. Conform Codului Fiscal, art 76 se mentioneaza categoria de venituri neimpozabile printre care si ajutoarele acordate de catre angajator, angajatiilor pentru pierderi din gospodarie cauzate de calamitati naturale.  Va rugam sa ne spuneti cum putem demonstra in eventualitatea unui control al autoritatiilor, motivul acordarii acestui tip de ajutor: calamitate naturala. Noi avem o declaratie de la angajat cu acest motiv (descrierea situatiei in care se afla) si stim si din presa ca in acea zona au existat inundatii, dar peste cativa ani, in eventualitatea unui control ANAF, cum vom putea demonstra?"


In cazul persoanelor care desfasoara activitati agricole, ca urmare a unor fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale, precum inghetul, grindina, poleiul, ploaia abundenta, seceta si inundatiile, precum si a epizootiilor, Codul fiscal a stabilit o procedura clara de constatare a pagubelor si de evaluare a pierderilor realizata la cererea persoanelor fizice/asocierilor fara personalitate juridica, de o comisie numita prin ordin al prefectului judetului/ municipiului Bucuresti.


ATENTIE!

Ajutorul acordat salariatilor pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale nu este reglementat, din punct de vedere fiscal nu este creata o procedura distincta in cadrul art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal.

La nivelul Comitetelor judetene pentru situatii de urgenta, se aproba, in baza OMMP 1422/2012, de catre presedintele Comitetului judetean/al Municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta rapoarte de sinteza, in termen de maxim 30 de zile de la incetarea fenomenelor.

Cum se va proceda?

In acest context, pentru justificarea acordarii unui ajutor pentru pierderi produse in gospodariile proprii ca urmare a calamitatilor naturale, astfel cum este prevazut in contractul de munca aplicabil, sunt necesare, pe langa declaratia salariatului, si documente doveditoare emise de autoritatile publice locale.


Vorbim despre copii ale proceselor verbale intocmite de catre Comisiile/Comitetele locale pentru situatii de urgenta constituie prin ordin al prefectului sau alte documente care sa certifice situatia persoanei fizice, precum cele intocmite de Comisiile de specialitate desemnata pentru constatarea si evaluarea preliminara a efectelor calamitatilor naturale constituite prin ordin al prefectului, respectiv al primarului, in baza atributiilor care le revin acestora potrivit prevederilor Legii 215/2001 si ale Legii 340/2004.


Un raspuns oferit de specialistii de la PortalCodulMuncii >>>





 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]