Reguli generale de care tinem cont in privinta adeverintei de vechime in munca 2019:
1. Angajatorii sunt obligati sa infiinteze si sa transmita catre inspectoratul teritorial de munca registrul general de evidenta a salariatilor...citeste totul despre adeverinte aici >>>
"Fosti salariati momentan pensionari solicita adeverinta din care sa rezulte venitul brut realizat lunar inainte de 01.04.2001. Suntem obligati sa eliberam aceste adeverinte?"
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Raspunsul specialistilor de la Rentrop& Straton:
Este demn de precizat ca Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice prevede pentru pensionari si posibilitatea de a solicita recalcularea pensiei.
O asemenea operatiune poate fi solicitata, spre exemplu, in cazul in care pensionarul a obtinut venituri mai mari decat cele inscrise in carnetul de munca, in perioada de activitate profesionala.
Avand in vedere ca este vorba de un document solicitat de fosti salariati, care au calitatea de pensionari, probabil este necesar pentru recalcularea drepturilor de pensie.
ATENTIE!
In opinia noastra, angajatorul trebuie sa emita adeverinta mentionata, avand in vedere prevederile art. 34 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. La acest articol se prevede ca „La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate”.
Sursa: PortalCodulMuncii