Va reamintim ca vechimea in munca este cel mai important aspect atunci cand vorbim despre pensionare, precum si legea pensiilor. Asa ca atat angajatorii cat si angajatii ar trebui sa tina cont de adeverintele care trebuie eliberate in momentul in care are loc incetarea contractului individual de munca (CIM).
Angajatorii sunt obligati sa elibereze salariatului sau fostului salariat copii ale documentelor existente in dosarul personal si copii ale paginilor din registrul electronic cu inscrierile referitoare la persoana, impreuna cu un document care sa ateste activitatea pe care acesta a desfasurat-o, pe ce durata, cu ce salariu, cu ce vechime in munca, in meserie si in specialitate.
ATENTIE!
Aceasta obligatie trebuie indeplinita imediat cum inceteaza CIM, indiferent daca salariatul a solicitat-o sau nu. In acest sens, art. 34 alin (5) din Codul Muncii stabileste acest aspect.
Angajatorii care NU se supun acestei legi vor fi sanctionati contraventional si vor fi amendati cu o suma cuprinsa intre 300 si 1.000 de lei.
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Vezi cum ar trebui sa arate un model de adeverinta de vechime in format document AICI >>>
Este demn de mentionat ca, potrivit art. 279 alin. (1) din Codul muncii, vechimea in munca stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se probeaza cu carnetul de munca.
Incepand cu anul 2011 vechimea in munca se probeaza cu adeverinte eliberate de angajatori.
Astfel, angajatul trebuie sa prezinte urmatoarele documente pentru a proba vechimea in munca:
1. Carnet de munca pentru perioadele de pana la 31 decembrie 2010;
2. Adeverinte eliberate de angajatorii unde a prestat activitate in baza contractului individual de munca.
Va reamintim ca din 2021 vechimea in munca va putea fi cumparata permanent, noua lege a pensiilor aducand o serie de noutati.