Angajatorul poate pretinde ca salariatii sa poarte uniforma de serviciu?

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
26 Octombrie 2016
26 Octombrie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
uniforma de serviciucodul muncii 2016salariati uniforma
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Angajatorii se pot confrunta cu tot felul de situatii, dar cel mai important este ca acestia sa respecta drepturile salariatilor, fara a le ingradi libertatea de decizie.

Totusi, exista situatii in care companiile angajatoare pretind anumite lucruri care ar putea parea ciudate pentru salariati, iar acestia s-ar putea razvrati, in acest sens.

Obligativitatea uniformei poate fi un motiv de conflict la locul de munca, dar este legal ca angajatorul sa pretinda ca angajatii sa se imbrace intr-un anume fel?

In acest sens, vom analiza  o intrebare din cadrul site-ului PortalCodulMuncii.ro: "In conditiile in care se introduce in Regulamentul de Ordine Interioara obligatia salariatilor de a purta echipament de lucru (ex.o camasa sau tricou cu logo-ul companiei) in anumite zile ale saptamanii, exista conditia de legalitate sau compania poate fi acuzata de practici care ingradesc salariatii? Mentionez ca acest echipament este suportat de catre companie si se solicita doar purtarea lui o zi saptamana, restul perioadei ramane la latitudinea salariatului daca il poarta sau nu."

In primul rand, este demn de mentionat ca in legislatia nationala in vigoare in domeniul securitatii si sanatatii in munca, referirea la echipamentul de lucru nu mai exista, iar in acest moment se utilizeaza doar sintagma de echipament individual de protectie.

Desigur, art. 3 alin. (1) din HG 1048/2006 precizeaza ca prin echipament individual de protectie se intelege orice echipament destinat sa fie purtat sau tinut de lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca.

In aceste conditii, conform art. 39 din Codul muncii, salariatului ii revine obligatia de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern, in contractul colectiv de munca aplicabil, precum si in contractul individual de munca.


Asa ca, daca Regulamentul Intern prevede in mod clar si explicit obligativitatea purtarii uniformei obisnuite, iar acesta este adus la cunostinta tuturor salariatilor, conform art. 243 din Codul muncii, apreciem ca acesta devine obligatoriu pentru salariati, acestia fiind obligati sa poarte uniforma, asa cum se mentioneaza in intrebarea de mai sus.

Mai multe despre acest subiect poti citi pe PortalCodulMuncii 



 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]