Atentie la informarea angajatilor - elemente obligatorii prevazute de lege

Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
20 Iunie 2016
20 Iunie 2016
Legislatia Muncii
Legislatia Muncii
informare salariatiobligatii angajator
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Dupa cum stiti, atunci cand exista posibilitatea realizarii unor schimbari semnificativ la nivel organizational, angajatorul are obligatia legala de a informa reprezentantii lucratorilor.

Astfel, potrivit art.5 alin (1) din Legea 467/2006, angajatorii au obligatia sa informeze si sa consulte reprezentantii angajatilor, cu privire la oricare din urmatoarele:

a) evolutia recenta si evolutia probabila a activitatilor si situatiei economice a intreprinderii;

b) situatia, structura si evolutia probabila a ocuparii fortei de munca in cadrul intreprinderii, precum si cu privire la eventualele masuri de anticipare avute in vedere, in special atunci cand exista o amenintare la adresa locurilor de munca;

c) deciziile care pot duce la modificari importante in organizarea muncii, in relatiile contractuale sau in raporturile de munca, inclusiv cele vizate de legislatia romana privind procedurile specifice de informare si consultare in cazul concedierilor colective si al protectiei drepturilor angajatilor, in cazul transferului intreprinderii.

Atat continutul informatiilor oferite, cat si momentul si modul in care sunt oferite acestea, trebuie sa permita reprezentantilor angajatilor sa examineze problema in mod adecvat.

Consilierul juridic Rodica Mantescu atrage atentia asupra faptului ca actul normativ mentionat anterior presupune obligativitatea consultarii, in egala masura cu informarea.

Consultarea reprezentantilor angajatilor are loc pe baza informatiilor furnizate de angajator, si a punctului de vedere al reprezentantilor, pe care acestia au dreptul sa il exprime.

Asadar, informarea cu privire la elemente importante, cum ar fi modificarea organigramei si a statului de functii, trebuie sa fie insotita de documentelepregatite de angajator in acest sens. In mod contrar, reprezentantii angajatilor nu pot sa examineza problema in mod adecvat si sa pregateasca consultarea.

Conform art. 3 lit. e), informarea reprezinta "transmiterea de date de catre angajator catre reprezentantii angajatilor, pentru a le permite sa se familiarizeze cu problematica dezbaterii si sa o examineze in cunostinta de cauza".

Prin urmare, inainte de consultarea care va avea loc in cadrul sedintei organizate de angajator, acesta trebuie sa transmita reprezentantilor salariatilor documentele ce urmeaza sa fie discutate in sedinta.

NOUTATI din Legislatia muncii

Ati modificat Regulamentul Intern conform noutatilor legislative?


Hotararea Guvernului 970 a  MODIFICAT Regulamentul Intern!

Scapati ACUM de stresul intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti modificarile din lege si MODELELE Editabile!

Vezi AICI 10 modele gata redactate de Regulament Intern >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]