"In cazul constatarii unei erori in ceea ce priveste functia stabilita intr-un contract individual de munca, care sunt pasii de urmat si ce ce document trebuie intocmit pentru a reflecta corectia functiei respective?"
Raspunsul specialistilor:
Din cele mentionate intelegem ca la incheierea contractului individual de munca functia a fost inregistrata gresit. Astfel daca in contractul individual de munca apare o functie si functia nu este cea corecta, se va incheia act aditional de modificare a functiei.
Inspectorii ITM veniti in control va pot solicita nu mai putin de 160 de documente! Nicio grija! Le puteti prezenta imediat ORICE document, intocmit fara greseala, in concordanta cu ultimele modificari legislative, detalii AICI >>>
Conform art. 17 alin. (1) anterior modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le modifice.
Obligatia de informare a salariatului se considera indeplinita de catre angajator la momentul semnarii actului additional.
Salariatul va fi informat cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa isi desfasoare activitatea in locuri de munca diferite, precum si daca deplasarea intre acestea este asigurata sau decontata de catre angajator, dupa caz;
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Medicina muncii un aliat al angajatorului
(la data 22-oct-2022 Art. 17, alin. (3), litera B. din titlul II, capitolul I modificat de Art. I, punctul 6. din Legea 283/2022 )
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, evidentiate separat, periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul si metoda de plata;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si/sau ore/saptamana, conditiile de efectuare si de compensare sau de plata a orelor suplimentare, precum si, daca este cazul, modalitatile de organizare a muncii in schimburi;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata si conditiile perioadei de proba, daca exista.
o) procedurile privind utilizarea semnaturii electronice, semnaturii electronice avansate si semnaturii electronice calificate.
p) dreptul si conditiile privind formarea profesionala oferita de angajator;
q) suportarea de catre angajator a asigurarii medicale private, a contributiilor suplimentare la pensia facultativa sau la pensia ocupationala a salariatului, in conditiile legii, precum si acordarea, din initiativa angajatorului, a oricaror alte drepturi, atunci cand acestea constituie avantaje in bani acordate sau platite de angajator salariatului ca urmare a activitatii profesionale a acestuia, dupa caz.
Astfel, la art. 17 alin. (3) lit. d) este prevazuta functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania.
Orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.
Asadar, anterior producerii modificarii se va incheia actul aditional de modificare a functiei.
Conform art. 3 alin. (2) lit. d) din HG 905/2017, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania (COR) face si obiectul inregistrarii in Revisal (registrul general de evidenta a salariatilor).
Astfel, anterior producerii modificarii functiei, angajatorul are obligatia sa transmita modificarea in Revisal. Orice modificare a datelor prevazute la art. 3 alin. (2) lit. d)-g) se transmite in registru cel tarziu in ziua anterioara producerii modificarii.
Exceptie fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti cand inregistrarea in registru se face in termen de 20 de zile de la data la care angajatorul a luat cunostinta de continutul acesteia (art. 4 alin. (2) din HG 905/2017).
Un raspuns oferit in august 2024, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si resurse umane.