Cum sa-ti evaluezi riscurile la locul de munca in mod inteligent

riscuri la locul de muncainformatii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce informatii sunt necesare pentru evaluarea riscurilor la locul de munca
 
Persoanele responsabile cu evaluarea riscurilor profesionale ar trebui sa cunoasca informatii referitoare la:
 
- amplasarea locului de munca si/sau a locului unde isi desfasoara lucratorul activitatile;

- pericolele si riscurile care au fost deja identificate si sursele lor;

- persoanele care lucreaza acolo, avându-se in vedere si persoanele care pot fi mai afectate de riscurile existente, cum ar fi femeile insarcinate, lucratorii tineri, precum si lucratorii cu timp de munca partial, subcontractorii, vizitatorii, precum si lucratorii care lucreaza pe teren;

- echipamente tehnice, materiale, tehnologii folosite in procesul muncii;

- natura, probabilitatea, frecventa si durata expunerii la pericole;
- raportul existent intre expunerea la un anumit pericol si gravitatea consecintelor;

- consecintele posibile ale pericolelor existente;

- masuri de protectie sunt aplicate;

- accidente, boli profesionale si alte tipuri de imbolnaviri au fost raportate;

- prevederile legale si alte reglementari in legatura cu locul de munca;

- elementele considerate ca buna practica, in domeniile in care nu exista norme legale specifice.
 
Sursele informatiilor necesare evaluarii riscurilor
 
Informatiile necesare in procesul de evaluare se pot culege din surse cum ar fi:
 
- analiza activitatii profesionale in vederea prevederii evenimentelor nedorite;

- date tehnice despre echipamentele, materialele sau substantele utilizate la locul de munca;

- consultarea si/sau participarea lucatorilor si/sau a reprezentantilor acestora;

- proceduri tehnice si instructiuni de lucru;

- rezultatele masuratorilor factorilor nocivi sau periculosi (zgomot, vibratii etc.)

- inregistrari ale accidentelor de munca si ale bolilor profesionale;

- date statistice privind accidentele de munca, bolile profesionale si incidentele;

- specificatii ale proprietatilor substantelor chimice (acolo unde este cazul);

- prevederi legale in vigoare in domeniul securitatii si sanatatii in munca;

- norme si standarde definite de organisme de standardizare nationale, europene sau mondiale;

- literatura stiintifica si tehnica.

NOUTATI din Legislatia muncii

NOU! S-a modificat legislatia privind acordarea diurnei in 2024!


Principala modificare a fost introdusa prin OG 16!

Este o modificare care creeaza neclaritati majore in situatii practice care privesc:
1) incadrarea deplasarii salariatului in delegare sau in deplasare la locul de munca
2) stabilirea plafonului neimpozabil in functie de incadrarea deplasarii pentru toti salariatii
3) stabilirea plafonului neimpozabil al indemnizatiilor cuvenite soferilor

Descoperiti alte noutati in Diurna legala in Romania si in strainatate.

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
riscuri la locul de muncainformatii

Data aparitiei: 11 Ianuarie 2013
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Cum sa-ti evaluezi riscurile la locul de munca in mod inteligent Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Sanctionarea cu reducerea salariuluiIntrebare: Dorim sa ne acordati sprijin cu privire la modului de aplicare a a art. 248 alin. (1) lit c) din Codul muncii si a obligativitatii transmiterii sau NU in REVISAL: 1. Reducerea salariului de baza ca sanctiune disciplinara presupune modificarea efectiva a salariului de incadrare (de ex. am un salariu de incadrare de 4000 lei brut; angajatul este sanctionat disciplinar cu 10%; in consecinta salariul de incadrare devine 3600 de lei brut si toate sporurile se calculeaza la 3600 lei brut? ) sau doar...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Modificare salariu prin act aditionalIntrebare: Suntem nevoiti sa modificam in minus salariul unui angajat. Acesta va fi incadrat pe aceeasi functie, cu mici modificare in cadrul fisei de post (trece pe alta cursa care este cotata cu un salariu mai mic). Va rog sa ma ajutati cu ce documentatie trebuie intocmita pentru modificare? Mentionez ca angajatul a fost de acord cu aceasta modificare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]