Ce informatii sunt necesare pentru evaluarea riscurilor la locul de munca
Persoanele responsabile cu evaluarea riscurilor profesionale ar trebui sa cunoasca informatii referitoare la:
- amplasarea locului de munca si/sau a locului unde isi desfasoara lucratorul activitatile;
- pericolele si riscurile care au fost deja identificate si sursele lor;
- persoanele care lucreaza acolo, avându-se in vedere si persoanele care pot fi mai afectate de riscurile existente, cum ar fi femeile insarcinate, lucratorii tineri, precum si lucratorii cu timp de munca partial, subcontractorii, vizitatorii, precum si lucratorii care lucreaza pe teren;
Contributii aferente veniturilor impozabile si neimpozabile in 2024
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
- echipamente tehnice, materiale, tehnologii folosite in procesul muncii;
- natura, probabilitatea, frecventa si durata expunerii la pericole;
- raportul existent intre expunerea la un anumit pericol si gravitatea consecintelor;
- consecintele posibile ale pericolelor existente;
- masuri de protectie sunt aplicate;
- accidente, boli profesionale si alte tipuri de imbolnaviri au fost raportate;
- prevederile legale si alte reglementari in legatura cu locul de munca;
- elementele considerate ca buna practica, in domeniile in care nu exista norme legale specifice.
Sursele informatiilor necesare evaluarii riscurilor
Informatiile necesare in procesul de evaluare se pot culege din surse cum ar fi:
- analiza activitatii profesionale in vederea prevederii evenimentelor nedorite;
- date tehnice despre echipamentele, materialele sau substantele utilizate la locul de munca;
- consultarea si/sau participarea lucatorilor si/sau a reprezentantilor acestora;
- proceduri tehnice si instructiuni de lucru;
- rezultatele masuratorilor factorilor nocivi sau periculosi (zgomot, vibratii etc.)
- inregistrari ale accidentelor de munca si ale bolilor profesionale;
- date statistice privind accidentele de munca, bolile profesionale si incidentele;
- specificatii ale proprietatilor substantelor chimice (acolo unde este cazul);
- prevederi legale in vigoare in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- norme si standarde definite de organisme de standardizare nationale, europene sau mondiale;
- literatura stiintifica si tehnica.