- obiectivele strategice – specificarea nivelului cantitativ si calitativ pe care trebuie sa-l atinga organizatia la un moment dat;
- actiunile de intreprins – ce trebuie sa se faca concret pentru a fi atinse obiectivele de actiune;
- termenele – trebuie stabilit termenul final (momentul in care obiectivele strategice trebuie atinse), dar si diverse termene intermediare pentru diversele actiuni de intreprins;
- resursele necesare – pentru fiecare dintre actiuni sunt necesare resurse; acestea difera si in functie de termenele stabilite.
Pe ce termen trebuie stabilita strategia organizatiei
Codul muncii si Legea Dialogului Social
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Teste de angajare evaluare si motivare a angajatilor
Iarasi un domeniul al controverselor. Ati auzit desigur vorbindu-se de strategii pe termen lung, mediu si scurt. Dar, daca pentru o organizatie termen lung inseamna 20 de ani, pentru altele termen lung inseamna 2-3 ani. De unde aceste diferente?
Factori ce influenteaza termenele obiectivelor strategice
Termenele atasate obiectivelor strategice depind de marimea organizatiei, de felul organizatiei si de piata pe care actioneaza (de gradul de „turbulenta” al acestei piete), dar si de cat de ambitioase sunt obiectivele si de resursele pe care le are organizatia la dispozitie.
Astfel, daca ne referim la o tara (o organizatie mai mare, in definitiv), un termen lung de 20 de ani este rezonabil – de exemplu, o tara isi poate propune ca in termen de 20 de ani sa fie membra cu drepturi depline a Uniunii Europene. Daca ne referim la un mic magazin de cartier, un termen lung de 1 an poate parea la fel de rezonabil.
Nu de putine ori, nu obiectivele strategice sunt nerealiste, ci termenele atasate lor. Aceasta in cazul in care nu sunt luate in calcul resursele avute la dispozitie si nu se tine seama nici de previziunile privitoare la piata pe care se actioneaza.