Strategia pentru succesul angajatorilor in 2021: Ce trebuie sa contina, termen, factori si responsabil

Ioana Pavel
Ioana Pavel
11 Martie 2021
11 Martie 2021
Ioana Pavel
Ioana Pavel
strategie firma succes 2021ce contine strategia organizatieistrategie firme 2021ghid bune practici hr 2021
Strategia pentru succesul angajatorilor in 2021: Ce trebuie sa contina, termen, factori si responsabil
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De foarte multe ori, cei ce raspund de destinele organizatiilor – dar si teoreticieni ai domeniului – discuta cu patos probleme legate de strategie, politica, tactica etc.
 
Unul dintre impedimentele care blocheaza comunicarea intre specialisti tine de definirea acestor termeni. Astfel, se ajunge la controverse de genul: “Bine, dar specialistul X – si aici este invocata o personalitate – defineste strategia astfel…. Inseamna ca tu vorbesti despre politica.”.
 
Raspunsul vine de la sine: „Nu este adevarat. Profesorul Z – o personalitate la fel de marcanta – nu este de acord cu aceasta definitie si stabileste ca strategia este….”.
 
Ce trebuie sa stie organizatiile
 
In timp ce personalul ce decizie din cadrul organizatiei polemizeaza in sedinte pe tema diverselor definitii si moduri de interpretare a termenilor, organizatiile, pentru a se dezvolta, au nevoie de o viziune clara si de actiuni concrete. Au nevoie de raspunsul la intrebarile:
„Unde trebuie sa ajungem, in cat timp si ce trebuie sa facem ca sa ajungem acolo?”.
 
Ce trebuie sa contina strategia organizatiei
 
• obiectivele strategice – specificarea nivelului cantitativ si calitativ pe care trebuie sa-l atinga organizatia la un moment dat;
• actiunile de intreprins – ce trebuie sa se faca concret pentru a fi atinse obiectivele de actiune;
• termenele – trebuie stabilit termenul final (momentul in care obiectivele strategice trebuie atinse), dar si diverse termene intermediare pentru diversele actiuni de intreprins;
• resursele necesare – pentru fiecare dintre actiuni sunt necesare resurse; acestea difera si in functie de termenele stabilite.
 
 
 
 
 
Pe ce termen trebuie stabilita strategia organizatiei
 
Iarasi un domeniul al controverselor. Ati auzit desigur vorbindu-se de strategii pe termen lung, mediu si scurt. Dar, daca pentru o organizatie termen lung inseamna 20 de ani, pentru altele termen lung inseamna 2-3 ani. De unde aceste diferente?
 
Factori ce influenteaza termenele obiectivelor strategice
 
Termenele atasate obiectivelor strategice depind de marimea organizatiei, de felul organizatiei si de piata pe care actioneaza (de gradul de „turbulenta” al acestei piete), dar si de cat de ambitioase sunt obiectivele si de resursele pe care le are organizatia la dispozitie.
 
Astfel, daca ne referim la o tara (o organizatie mai mare, in definitiv), un termen lung de 20 de ani este rezonabil – de exemplu, o tara isi poate propune ca in termen de 20 de ani sa fie membra cu drepturi depline a Uniunii Europene. Daca ne referim la un mic magazin de cartier, un termen lung de 1 an poate parea la fel de rezonabil.
 
Nu de putine ori, nu obiectivele strategice sunt nerealiste, ci termenele atasate lor. Aceasta in cazul in care nu sunt luate in calcul resursele avute la dispozitie si nu se tine seama nici de previziunile privitoare la piata pe care se actioneaza.
 
Cine stabileste strategia organizatiei
 
Strategia este metoda cea mai importanta prin care se conduce o organizatie. Astfel, stabilirea acesteia cade in sarcina celui mai important for de conducere al organizatiei, in cazul societatilor comerciale fiind vorba despre Adunarea Generala a Actionarilor.
 
Este drept ca, in majoritatea cazurilor, Consiliul de Administratie propune aceasta strategie si devine factorul de implementare cel mai puternic.
 
Ce trebuie sa aveti in vedere la formularea unei strategii eficace
 
– Lista de control –
  Strategia raspunde la intrebarea: „Unde trebuie sa ajungem prin intermediul obiectivelor strategice?”.
 
  Obiectivele strategice sunt clare si realiste.
 
  Strategia indica principalele modalitati de actiune pentru atingerea obiectivelor.
 
  Exista termene realist determinate pentru atingerea obiectivelor strategice si pentru modalitatile de actiune.
 
  Strategia este stabilita de forul autorizat.
 
  Strategia este comunicata clar si la timp tuturor celor care trebuie s-o puna in aplicare.
 
 
 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Cum sa te distingi pe piata muncii?


Incepe acum transformarea companiei tale!
Acceseaza ghidul Brandul de angajator in era digitala

Afli din ghid:
• Strategii de construire a brandului de angajator
• Tehnici de comunicare interna si externa
• Rolul inteligentei artificiale in HR
• Studii de caz si exemple practice

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
NOU in CODUL MUNCII
Descarcati raportul
GRATUIT
"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Adauga mai jos adresa ta de email
si primesti Raportul Gratuit
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]