Comunicarea deciziilor de concediere

concedierecomunicarea concedieredecizii de concediere
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicarea deciziei de concediere din motive economice este o sarcina dificila pentru orice departament de resurse umane si trebuie tratata extrem de profesionalist, dar fara a se neglija latura umana implicata de o astfel de masura de criza.

Cand va aflati in situatia de a transmite angajatilor dvs. faptul ca la nivelul organizatiei vor avea loc disponibilizari, este util sa nu va focusati atentia exclusiv asupra angajatilor direct afectati de concediere, ci si asupra acelor angajati care vor continua sa lucreze in companie.

Aceasta deoarece intre angajati si firma exista o puternica legatura psihologica:
- firma ofera angajatului securitate si stabilitate financiara, precum si identitate si statut profesional;
- angajatul ofera in schimb firmei angajament si loialitate.

Atunci cand salariatii afla ca in firma urmeaza sa aiba loc reduceri de personal, legatura psihologica este afectata sau chiar se rupe, iar reactiile si comportamentele angajatilor care raman sunt similare cu cele ale angajatilor care urmeaza sa plece din organizatie.

Climatul organizational poate fi dominat de sentimente de soc, furie, neacceptare sau de re semnare – toate cu efect negativ asupra eficientei si productivitatii angajatilor.

Un angajat disponibilizat va resimti puternic lipsa securitatii financiare oferite de firma pana in acel moment, dar poate si mai puternic va fi impactul asupra identitatii si statutului profesional, in special in cazul persoanelor cu o vechime mare in organizatie.

Toate acestea vor afecta increderea si stima de sine a angajatului concediat.

In cazul angajatilor care raman in organizatie, apar sentimente de tristete din cauza separarii de o parte din colegi, neincredere fata de firma si preocupare pentru siguranta locului de munca.


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
concedierecomunicarea concedieredecizii de concediere

Data aparitiei: 06 Decembrie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Comunicarea deciziilor de concediere Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


ARTICOLE SIMILARE

Comunicarea deciziilor de concediere

Mai multe articole despre comunicarea concediere
Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]