Comunicarea deciziei de concediere din motive economice este o sarcina dificila pentru orice departament de resurse umane si trebuie tratata extrem de profesionalist, dar fara a se neglija latura umana implicata de o astfel de masura de criza.
Cand va aflati in situatia de a transmite angajatilor dvs. faptul ca la nivelul organizatiei vor avea loc disponibilizari, este util sa nu va focusati atentia exclusiv asupra angajatilor direct afectati de concediere, ci si asupra acelor angajati care vor continua sa lucreze in companie.
Aceasta deoarece intre angajati si firma exista o puternica legatura psihologica:
- firma ofera angajatului securitate si stabilitate financiara, precum si identitate si statut profesional;
- angajatul ofera in schimb firmei angajament si loialitate.
Atunci cand salariatii afla ca in firma urmeaza sa aiba loc reduceri de personal, legatura psihologica este afectata sau chiar se rupe, iar reactiile si comportamentele angajatilor care raman sunt similare cu cele ale angajatilor care urmeaza sa plece din organizatie.
Codul Muncii republicat si actualizat la zi
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
Climatul organizational poate fi dominat de sentimente de soc, furie, neacceptare sau de re semnare – toate cu efect negativ asupra eficientei si productivitatii angajatilor.
Un angajat disponibilizat va resimti puternic lipsa securitatii financiare oferite de firma pana in acel moment, dar poate si mai puternic va fi impactul asupra identitatii si statutului profesional, in special in cazul persoanelor cu o vechime mare in organizatie.
Toate acestea vor afecta increderea si stima de sine a angajatului concediat.
In cazul angajatilor care raman in organizatie, apar sentimente de tristete din cauza separarii de o parte din colegi, neincredere fata de firma si preocupare pentru siguranta locului de munca.