Chiar daca CV-ul unui candidat ar putea impresiona orice angajator din lume si chiar daca cel care aplica pentru job stapaneste arta conversatiei, aceste avantaje ar putea sa nu mai valoreze nimic in cazul in care gesturile pe care le face acesta transmit cu totul altceva decat increderea pe care o afiseaza in timpul interviului. Tocmai de aceea, este important ca orice persoana sa cunoasca semnificatiile limbajului corporal astfel incat acesta sa nu il tradeze in momente precum un interviu de angajare.
Astfel, un candidat care va tine bratele incrucisate ii va transmite interlocutorului sau ca are o atitudine defensiva si ca nu este dispus sa accepte si alte puncte de vedere. In plus, angajatorul poate interpreta aceste gesturi ca pe o dovada de incredere in exces.
De asemenea, regulile referitoare la distantele personale nu ar trebui niciodata incalcate. Candidatul ar trebui sa nu se apropie prea mult de angajator, iar imbratisarile sunt interzise intr-o astfel de situatie, oricat de placuta s-ar dovedi conversatia din timpul interviului.
Nici candidatul care se va juca in timpul interviului cu parul nu are sanse prea mari sa fie angajat pentru ca responsabilii de HR vor fi distrasi de acest tic si vor considera, in acelasi timp, ca un astfel de reflex ar trebui sa nu existe in cazul unui candidat concentrat si care este capabil sa isi controleze gesturile reflexe.
De asemenea, chiar daca se considera un gest elegant, statul picior peste picior nu se recomanda in timpul unui interviu deoarece denota o atitudine mult prea degajata pentru imprejurarile date. In plus, este interzis candidatului sa se joace cu telefonul mobil sau cu orice alte obiecte avute la indemana.
250 Modele Fise de Post
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Mainile ar trebui tinute la vedere pe toata durata interviului deoarece, in caz contrar, angajatorii ar putea crede ca persoana care s-a prezentat la interviu are ceva de ascuns. Aceste reguli, potrivit psihologilor, influenteaza mult deciziile angajatorilor.