Valabil la 12.09.2011
Responsabilitatile SSM cad in sarcina directorului societatii si vor fi incluse in fisa postului. Deoarece exista multe situatii in care dispozitiile cu privire la sanatatea si securitatea in munca nu sunt completate in intregime in fisa postului, vor fi redate prin cele ce urmeaza toate obligatiile aferente functiei precizate anterior, in conformitate cu prevederile actuale.
Astfel, legea dispune ca directorul sa repartizeze salariatii din subordine numai la activitatile pentru care acestia poseda pregatirea corespunzatoare si numai dupa instruirea tehnica si de protectia muncii si sa interzica desfasurarea oricarei sarcini de munca de catre salariatii aflati intr-o stare psiho-fiziologica necorespunzatoare.
In plus, tot in fisa postului se va mentiona obligatia de a lua masuri pentru asigurarea igienei, ordinii si curateniei la locul de munca si mentine permanent libere caile de acces si/sau circulatie din incinta societatii si de a urmari pe toata durata timpului de lucru mentinerea in stare corespunzatoare a cailor de acces si evacuare si a iluminatului.
Directorul va opri imediat procesul de munca in cazul aparitiei unor pericole iminente de accidentare, in cazul producerii unor avarii sau in cazul producerii unui accident de munca. In oricare dintre aceste situatii, sarcinile acestuia vor fi urmatoarele:
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR
- ia masuri de acordare a primului-ajutor;
- informeaza conducerea societatii, corect si complet, asupra celor intamplate;
- contacteaza cu promptitudine personalul din serviciile abilitate.
Pe perioada desfasurarii activitatii, acesta are sarcina de a verifica existenta semnalizarii de securitate si/sau sanatate la locurile de munca, in conformitate cu Cerintele minime generale din 26 iulie 2006, pentru semnalizarea de securitate si/sau de sanatate la locul de munca si de a interzice folosirea de improvizatii la utilizarea echipamentelor tehnice, indiferent de natura lor. In plus, se vor lua masuri pentru mentinerea in stare de curatenie a zonelor din jurul echipamentelor tehnice.
De asemenea, vor fi luate orice masuri, in cadrul activitatii sale la locul de munca, pentru prevenirea accidentelor si imbolnavirilor profesionale si vor fi identificate corect si rapid echipamentul de protectie din dotare. Directorul va respecta normele si instructiunile proprii de SSM si va raspunde de insusirea si respectarea acestora de catre toti angajatii din subordine, pentru conformitate cu specificul fiecarui loc de munca.
Acesta va asigura, prin instructaje periodice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de SSM in vigoare de catre toti angajatii din subordine si va asigura, prin instructaje periodice si aplicatii practice, verificarea insusirii corecte a procedurilor de paza si stingere a incendiilor de catre toti angajatii din subordine.
In plus, directorul se asigura ca angajatii din subordine sunt capabili sa utilizeze rapid si corect echipamentele de stingere a incendiilor din dotare pentru eliminarea pericolelor si verifica starea echipamentelor de protectie si stingere a incendiilor si raporteaza eventualele deficiente persoanei abilitate, conform procedurii specifice locului de munca. Tot acesta va aplica masurile de urgenta si de evacuare, respectand procedurile specifice locului de munca.