Studii recente arata ca persoanele care au o inteligenta emotionala mai mare decat alte persoane reusesc mult mai usor sa se descurce in viata profesionala si sa obtina joburile pe care si le doresc. Astfel, un coeficient crescut de inteligenta emotionala (EQ) poate sta in spatele carierei multor oameni de succes din jurul nostru.
Din fericire, aceasta inteligenta emotionala poate fi antrenata si educata astfel ca EQ-ul poate creste si poate oferi sanse de dezvoltare profesionala oricarei persoane. Astfel, succesul in orice domeniu, chiar daca este vorba de medicina, arhitectura sau marketing, este asigurat nu numai de inteligenta cognitiva, ci si de inteligenta emotionala.
Potrivit specialistilor, inteligenta emotionala (EQ) masoara capacitatea efectiva de reactie a persoanei la diferite situatii si cuantifica astfel gradul in care o persoana foloseste cu succes emotiile personale sau alte altora in relatiile cu ceilalti.
Aceste emotii pot face astfel referire si la cele de la locul de munca. Un caz concret il poate reprezenta situatia in care un astfel de coeficient ridicat de inteligenta emotionala ii poate permite angajatului sa faca fata mult mai bine unei situatii tensionate de la locul de munca prin comparatie cu un angajat care nu va sti sa isi stapaneasca emotiile si sa le foloseasca in avantajul sau, gestionand astfel situatia ca un adevarat profesionist.
Alte aspecte care se remarca legat de inteligenta emotionala constau in abilitatea persoanelor de a-si reprima emotiile negative precum furia, stresul, nervozitatea, lipsa de incredere sau anxietatea si de a le inlocui cu emotii pozitive: empatia, colegialitatea, increderea in sine.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
250 Modele Fise de Post
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
In plus, lipsa acestor emotii va face ca relatiile dintre colegi sa fie rigide si sa nu existe un spirit de ehipa. Inteligenta devine din ce in ce mai importanta si necesara pe masura ce angajatul se afla pe o treapta mai inalta in companie.