Introducerea tichetelor de munca si formalizarea muncii in domeniul lucratorilor casnici. Proiect pentru aprobarea normelor Legii nr. 111/2022

legea nr.111/2022legea prestatorului casnictichete activitati casnice
Introducerea tichetelor de munca si formalizarea muncii in domeniul lucratorilor casnici. Proiect pentru aprobarea normelor Legii nr. 111/2022
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic a fost publicat in dezbatere publica in perioada 25.05.2022- 07.07.2022.
 
Proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic este prevazut ca reforma in cadrul Planului national de redresare si rezilienta al Romaniei, Componenta 13 - Reforme Sociale, Reforma 4: 
 
”Introducerea tichetelor de munca si formalizarea muncii in domeniul lucratorilor casnici”. Planul National de Redresare si Rezilienta a fost adoptat de Comisia Europeana in data de 27 septembrie 2021.
 
Angajatorii publici si privati pot acorda, sub forma de bonus sau prima tichete de activitati casnice angajatilor proprii.
 
Articol unic - Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activitatii prestatorului casnic, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 402 din 27 aprilie 2022, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
 
(...)
 
Art. 2 Tichetul de activitati casnice poate fi utilizat doar in scopul remunerarii activitatilor casnice desfasurate de catre prestatorul casnic in conditiile legii. (...)
 
Art. 10 – (1) Pentru tichetele de activitati casnice achizitionate de beneficiarul casnic sau de angajatorul prevazut la art. 11 alin. (1) din lege, agentia pentru ocuparea fortei de munca sau, dupa caz, furnizorul de serviciu universal prevazut la art. 6 alin. (1) din lege emit factura fiscala sau chitanta fiscala, dupa caz, in care inscriu urmatoarele informatii:
 
a) numarul de tichete de activitati casnice achizitionate; 
b) numarul de ordine dintr-o serie continua, care caracterizeaza cronologia emisiei de tichete de activitati casnice, din care cea corespunzatoare numarului de tichete de activitati casnice livrate beneficiarului casnic sau angajatorului prevazut la art. 11 alin. (1) din lege; 
c) valoarea nominala a tichetului de activitati casnice imprimata pe acesta, din seria livrata; 
d) valoarea totala corespunzatoare numarului de tichete de activitati casnice livrate; 
e) numarul contului bancar distinct si denumirea institutiei de credit la care isi are deschis contul beneficiarul casnic sau angajatorul prevazut la art. 11 alin. (1) din lege. (...)
 
Art.16 – (1) Angajatorii care acorda tichete de activitati casnice angajatilor proprii, prevazuti la art. 11 alin. (1) din lege, evidentiaza in bugetele proprii aprobate potrivit legii, intr-o pozitie distincta de cheltuieli denumita "Tichete de activitati casnice" sumele destinate acoperirii valorii nominale a tichetelor de activitati casnice, potrivit celor convenite cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz.
 
(2) Pentru angajatorii prevazuti la art. 11 alin. (1) din lege, tichetele de activitati casnice pot fi acordate in limita sumelor prevazute distinct cu aceasta destinatie in bugetele proprii, aprobate potrivit legii.
 
(3) La determinarea sumelor totale destinate acoperirii valorii nominale a tichetelor de activitati casnice prevazute la art. 11 alin. (1) din lege, se iau in calcul: valoarea nominala a tichetului de activitati casnice, numarul de angajati care vor beneficia de tichete de activitati casnice si numarul tichetelor de activitati casnice care se acorda lunar/anual angajatilor.  
 
(4) In aplicarea art. 11 alin. (3) din lege, prin contractele colective de munca sau prin regulamentul intern, dupa caz, se prevad clauze privind acordarea tichetelor de activitati casnice, care sa prevada cel putin urmatoarele: 
 
a) numarul angajatilor din unitate care pot primi tichete de activitati casnice si valoarea nominala acordata, tinand seama de posibilitatile financiare proprii ale angajatorilor; 
b) categoriile de angajati care primesc tichete de activitati casnice; 
c) criteriile de selectie privind stabilirea angajatilor care primesc tichete de activitati casnice, tinand seama de prioritatile socio-profesionale si de alte elemente specifice activitatii; 
 
(5) Pentru acordarea de tichete de activitati casnice, in conditiile art. 11 alin. (5) din lege, angajatorii incheie un contract cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. 
 
(6) Contractul pentru achizitionarea tichetelor de activitati casnice, incheiat de catre angajator cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, cuprinde cel putin urmatoarele elemente: 
 
a) necesarul total anual si esalonarea lunara/trimestriala/semestriala a tichetelor de activitati casnice, dupa caz; 
b) date si informatii referitoare la salariati necesare pentru emiterea tichetelor de activitati casnice individualizate si pentru utilizarea acestora in calitate de beneficiar casnic, cu respectarea prevederilor Legii nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE. 
 
(7) In vederea incheierii contractului prevazut la alin. (7), angajatorii depun o cerere intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 6. 
(8) Angajatorii prevazuti la alin. (1) au obligatia de a instrui angajatii proprii, carora le acorda tichete de activitati casnice sub forma de bonus sau prima, sa foloseasca tichetele de activitati casnice doar in scopul prevazut de lege. 
 
Art. 17 – (1) Pentru acordarea in mod gratuit a tichetelor de activitati casnice prevazute la art. 11 alin. (8) din lege, angajatorul prevazut la art. 11 alin. (1) din lege depune o cerere, intocmita conform modelului prevazut in anexa nr. 7, la agentia pentru ocuparea fortei de munca in raza careia are sediul/sediul social sau punctul de lucru, prin prezentare la sediul agentiei, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, prin servicii de curierat, sau prin posta electronica. 
 
(2) Tichetele de activitati casnice prevazute la alin. (1) se acorda in urma constatarii de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca a indeplinirii conditiei prevazute la art. 11 alin. (8) din lege. (...)
 
Art. 19 – Impozitul pe venit datorat potrivit art. 11 alin. (6) din lege se retine, se plateste si se declara de angajatorii prevazuti la art. 11 alin. (1) din lege in numele angajatilor care primesc tichete de activitati casnice sub forma de prima sau bonus incepand cu data de intai pana la data de 25 a lunii urmatoare lunii in care au acordat tichetele de activitati casnice, proiectul integral il puteti citi la Ministerul Muncii 
 

de Mara Dobrin


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea nr.111/2022legea prestatorului casnictichete activitati casnice

Data aparitiei: 26 Mai 2022
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Introducerea tichetelor de munca si formalizarea muncii in domeniul lucratorilor casnici. Proiect pentru aprobarea normelor Legii nr. 111/2022 Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Fisa postului pentru FizioterapeutIntrebare: As avea si eu nevoie de o fisa de post pentru functia de fizioterapeut, cod COR 226402.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Posibilitatea de detasare transnationala a cetatenilor ucraineniIntrebare: O societate din Romania are angajat un cetatean ucrainean. Acest cetatean ucrainean a obtinut in Romania permisul de sedere pentru beneficiarii protectiei temporare. Societatea doreste acum sa il detaseze in Spania. Avand in vedere cele mentionate mai sus, va rugam sa ne comunicati daca societatea din Romania il poate detasa la o societate din Spania?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]