"Avand in vedere noile modificari legislative cu privire la suprapunerea programului de lucru pt salariatii companiei care sunt incadrati cu timp de lucru de 2 ore, respectiv 4 ore pe zi si care in acelasi timp mai au si alte contracte incheiate cu alte societati va rog sa ne clarificati care ar fi modalitatea de stabilire a programului de lucru daca programele de lucru ale acestora si de compania prezenta si dela celelalte companii se suprapun. Ex: soc X program lucru 8-16.30 - Angajatul part time actual are deja acest interval acoperit la alte societati. In cazul de fata se poate seta un program de lucru pt salariatul cu timp partial in afara programului actual?"
Raspunsul specialistului:
Programul de lucru se stabileste de angajator (art. 111 alin. (2) si (3) din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) si se inscrie in regulamentul intern, se comunica salariatilor, iar pentru salariatii incadrati cu fractiuni de norma, si se prevede in mod expres si in contractul individual de munca.
Avand in vedere completarile aduse asupra prevederilor art. 35 din Codul muncii, la care faceti referire, in opinia noastra, ar trebui sa parcurgeti urmatorii pasi:
1. Sa reconfigurati programul de munca de asa maniera incat sa acopere si programul salariatilor incadrati cu norma partiala la dumneavoastra, dar care au contracte incheiate si cu alti angajatori, fara sa existe suprapuneri de program.
Spre ex.: daca in prezent programul de lucru este stabilit intre orele 08:00 -16:30, puteti sa il prelungiti si sa stabiliti ca se este intre orele 08:00 - 21:00.
Aceasta prevedere trebuie sa se regaseasca in Regulamentul intern.
2. Sa prevedeti in contractul individual de munca al salariatilor cu norma partiala intervalul de ore in care isi desfasoara activitatea la societatea dumneavoastra.
In exemplul dat, se poate inscrie in contract, pentru salariatii cu 2 ore/zi, intervalul 17:00-19:00, iar pentru cei cu 4 ore/zi, intervalul 17:00-21:00.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Sprijin in vederea angajarii persoanelor cu handicapIntrebare: Cu privire la Ordonanta de Urgenta 127/2024, cu privire la unele masuri in domeniul social, respectiv privind angajarea persoanelor cu handicap, in articolul VI pct 3 sunt prevazute unele obligativitati ale angajatorilor cu peste 50 angajati, nu stim cum sa gestionam. Legea prevede obligativitatea de a solicita prin cerere scrisa adresata ONG-urilor sprijin in vederea angajarii persoanelor cu dizabilitati. Cum identificam aceste ONG-uri, ce format de scrisoare ne recomandati? Ulterior, ar trebui...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Drepturi prevazute in CCM ce se acorda pe durata suspendarii CIMIntrebare: Compania plateste asigurare privata de sanatate pentru angajatii sai cat si transport. Putem pune in contractul colectiv ca aceste drepturi sunt mentinute si pe perioada de suspendare a contractului in urmatoarele cazuri: Asigurarea privata sa fie mentinuta pe perioada concediului de crestere copil iar transportul sa fie mentinut pentru perioada de concedii medicale. In ambele situatii conform prevederilor din Codul muncii contractul se considera suspendat, insa tot acesta spune ca pe perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<