Legea nr. 296/2021 - drepturi privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate. Ce se modifica?

legea 156/2000Legea nr. 296/2021protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate
Legea nr. 296/2021 - drepturi privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate. Ce se modifica?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea nr. 296/2021 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 33/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 1183 din 14 decembrie 2021.
 
Ce modificari se petrec in Legea 156?
 
Articol unic. — Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33 din 28 aprilie 2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 459 din 29 aprilie 2021, cu urmatoarele modificari si completari, conform http://legislatie.just.ro/:
(...)
 
2. La articolul I punctul 5, alineatul (2) al articolului 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
„(2) Interpunerea altor categorii de intermediari intre agentul de plasare sau furnizorul de servicii de plasare a fortei de munca, persoana mediata si angajatorul strain este interzisa, cu exceptia cazurilor reglementate de legislatia statului de primire.
 
3. La articolul I, dupa punctul 5 se introduce un nou punct, punctul 51, cu urmatorul cuprins: 
 
„5^1. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
 
«(3) In sensul prezentei legi, este interzisa medierea a carei finalitate o reprezinta stabilirea unui alt tip de raport juridic decat cel de munca.»" (...)
 
5. La articolul I punctul 9, alineatul (7) al articolului 11 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
 
„(7) Agentii de plasare a fortei de munca si furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca au obligatia de a se asigura ca, anterior deplasarii acestora, lucratorii plasati la munca in strainatate detin toate documentele necesare accesului si exercitarii dreptului la munca in statul de primire." 
 
6. La articolul I, dupa punctul 9 se introduce un nou punct, punctul 9^1, cu urmatorul cuprins: 
 
„9^1. La articolul 11, dupa alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmatorul cuprins:
 
«(9) Agentii de plasare si furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca au obligatia de a se asigura ca lucratorii plasati la munca in strainatate beneficiaza de timp suficient pentru studierea ofertelor ferme de munca, anterior semnarii contractelor, si ca le-a fost explicat continutul acestora, in detaliu. Durata minima a timpului alocat studierii ofertelor ferme de munca si explicarii acestora este de 5 zile, in cazul lucratorilor aflati la prima mediere. In cazul lucratorilor care, anterior, au mai beneficiat de servicii de mediere, durata minima a timpului alocat studierii ofertelor ferme de munca si explicarii acestora este de 2 zile.»"
 
7. La articolul I punctul 13, articolul 16 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
 
„Art. 16. — In cazul plasarii in strainatate a unor cetateni romani fara indeplinirea conditiilor prevazute la art. 11 alin. (2) si art. 12, agentii de plasare si furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca sunt obligati sa suporte costurile aferente repatrierii cetatenilor romani in cauza, in baza documentelor justificative, daca aceste costuri nu sunt suportate de catre angajator." 
 
8. La articolul I punctul 14, articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
 
„Art. 17. — In cazul plasarii in strainatate a unor lucratori cetateni romani care, dupa semnarea contractului de mediere, nu isi respecta obligatiile ce decurg din acesta, lucratorii sunt obligati sa achite o suma reprezentand contravaloarea cheltuielilor efectuate de catre agentul de plasare sau de catre furnizorul de servicii de plasare a fortei de munca, in baza documentelor justificative, fara ca aceasta suma sa depaseasca 200 euro/lucrator, cu exceptia cazului in care au fost agreate contractual si platite alte sume." 
 
9. La articolul I punctul 16, litera a) a alineatului (1) al articolului 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 
 
„a) efectuarea de catre agentii de plasare a fortei de munca sau de catre furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca in strainatate a activitatii de mediere in vederea angajarii cetatenilor romani in strainatate, cu incalcarea prevederilor art. 6 alin. (1) si (2), cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei;". 
 
10. La articolul I, dupa punctul 16 se introduc doua noi puncte, punctele 17 si 18, cu urmatorul cuprins: 
 
„17. La articolul 19 alineatul (1), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a^1), cu urmatorul cuprins: 
 
«a^1) incalcarea prevederilor art. 6 alin. (3), cu amenda intre 25.000 lei si 40.000 lei;».
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea 156/2000Legea nr. 296/2021protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 15 Decembrie 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Legea nr. 296/2021 - drepturi privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate. Ce se modifica? Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Primirea la munca a strainilor. Obligativitatea avizului de angajareIntrebare: In ultima vreme au inceput sa ne plece din cadrul companiei multi angajati din tari non UE, care fie fug si nu mai reusim sa dam de ei, fie pleaca la alt angajator. Ce alta solutie ar exista sa fie angajatii nostri, insa nu cu contract individual de munca, sa nu facem toate demersurile in obtinerea avizului de angajare etc. si ce implicatii ar fi pentru ei, cat si pentru noi ca angajator (relatia cu ITM, IGI, taxe etc).
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Diurna. Activitate prestata pentru diverse lucrari in alta localitateIntrebare: Pot acorda diurna angajatilor care se deplaseaza zilnic in Judetul Ilfov pentru diverse lucrari (proiect de 50 zile) la o distanta de 7 km fata de Bucuresti (sediul social) si ce acte ar trebui sa avem?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ"
DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"DIURNA. Noile modificari legislative transpuse in 13 STUDII de CAZ"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]