Kurzarbeit. Procedura completa si termene decontare indemnizatie

model kurzarbeitdecontare indemnizatie program redustimp de lucru redushg 730/2021
Kurzarbeit. Procedura completa si termene decontare indemnizatie
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
O societate doreste sa isi reduca activitatea in luna august si sa lucrez doar in regim de 75%. In contextul prelungirii starii de alerta, societatea doreste sa recupereze de la AJOFM o parte din bani conform HG 730/08.07.2021 potrivit caruia angajatorii pot decide reducerea timpului/duratei de munca cu cel mult 80%. Care e procedura si care sunt termenele-limita in aceste conditii?
 
 
Raspunsul specialistului:
 
Conform art. 1 alin. (1) din OUG 132/2020 pe perioada starii de urgenta/alerta/asediu, precum si pe o perioada de pana la 3 luni de la data incetarii ultimei perioade in care a fost instituita starea de urgenta/alerta/asediu, angajatorii au posibilitatea reducerii timpului de munca a salariatilor cu cel mult 80% din durata zilnica,saptamanala sau lunara, prevazuta in contractul individual de munca.
 
 
Pentru reducerea timpului de lucru si a salariului angajatorul trebuie sa:
 
a) analizeze indeplinirea conditiilor legale pentru reducerea programului de lucru;
b) sa informeze, sa consulte si sa obtina acordul salariatilor/organizatiei sindicale sau reprezentantilor salariatilor;
c) sa stabileasca programul redus de lucru;
d) sa emita decizia privind reducerea timpului de lucru si a salariului;
e) sa comunice salariatului decizia privind reducerea programului de lucru;
f) sa inregistreze reducerea programului de lucru in Revisal

Angajatorul poate dispune masura reducerii timpului de munca si poate solicita decontarea indemnizatiei daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
 
a) masura afecteaza cel putin 10% din numarul de salariati ai unitatii;
b) reducerea activitatii este justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioara aplicarii masurii sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019.
In cazul unei societati nou-infiintate in perioada 1 ianuarie-15 martie 2020 si care are cel putin un angajat diminuarea se raporteaza la cifra de afaceri realizata in luna anterioara aplicarii masurii.
 
Reducerea timpului de munca se stabileste prin decizia angajatorului, pentru o perioada de cel putin 5 zile lucratoare, cuprinse in perioada de 30 de zile calendaristice, incepand cu prima zi de aplicare efectiva a masurii. Reducerea timpului de munca se aplica si in cazul programului de munca in ture, precum si in cazul programului de munca inegal.
 
Angajatorul poate modifica programul de munca ori de cate ori este necesar, cu obligatia de a justifica o astfel de modificare, si cu acordul organizatiei sindicale indreptatite sa negocieze contractul colectiv ori, in cazul in care aceasta nu exista, cu reprezentantii salariatilor.
 
Decizia angajatorului privind reducerea timpului de munca, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile si drepturile salariale aferente se comunica salariatului cu cel putin 5 zile inainte de aplicarea efectiva a masurii. Prin exceptie, comunicarea catre salariat se face cu cel putin 24 de ore anterior aplicarii efective a masurii, in cazul in care intervine o modificare a programului de lucru determinata de o crestere a activitatii angajatorului care necesita suplimentarea personalului sau in cazul in care se impune inlocuirea unui salariat care se afla in imposibilitatea de a presta activitate conform programului sau de lucru.
 
Pe durata reducerii timpului de munca, salariatii afectati de masura beneficiaza de o indemnizatie de 75% din salariul de baza brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru.
 
 
Potrivit art. I pct. 1 din HG. nr. 677 din 25 iunie 2021 pentru decontarea sumelor pentru plata indemnizatiei prevazute de OUG 132/2020 angajatorii depun o cerere la agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in a caror raza teritoriala isi au sediul social.
 
Cererea datata si semnata de reprezentantul legal va fi insotita de urmatoarele:
 
a) copie a deciziei privind reducerea timpului de munca si dovada aducerii acesteia la cunostinta salariatilor, prin orice mijloace folosite de angajator in mod obisnuit pentru comunicarea cu angajatii;
b) declaratie pe propria raspundere a angajatorului, din care sa reiasa reducerea activitatii justificata de o diminuare a cifrei de afaceri din luna anterioara aplicarii masurii reducerii timpului de munca sau, cel mult, din luna dinaintea lunii anterioare acesteia, cu cel putin 10% fata de luna similara sau fata de media lunara a cifrei de afaceri din anul anterior declararii starii de urgenta/alerta/asediu, respectiv 2019;
 
c) copia acordului incheiat de angajator cu acordul organizatiei sindicale indreptatite sa negocieze contractul colectiv ori, in cazul in care aceasta nu exista, cu reprezentantii salariatilor sau, dupa caz, dovada informarii salariatilor, acolo unde nu exista organizatie sindicala indreptatita sa negocieze contractul colectiv de munca la nivel de unitate sau reprezentanti ai salariatilor;
 
d) lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia de 75% din salariul de baza brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru;
 
e) copie a documentelor de plata a salariilor, cu evidentierea platii indemnizatiei.
 
Angajatorul depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza careia isi are sediul social, copii de pe toate deciziile privind reducerea timpului de lucru, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile si drepturile salariale aferente, din perioada de 30 de zile calendaristice precum si copii de pe comunicarile acestora catre salariat.
 
Pentru situatia unei societati nou-infiintate in perioada 1 ianuarie-15 martie 2020 si care are cel putin un angajat cand diminuarea se raporteaza la cifra de afaceri realizata in luna anterioara aplicarii masurii din declaratia pe propria raspundere trebuie sa reiasa diminuarea cifrei de afaceri realizate in raport cu luna anterioara aplicarii masurii de reducere a activitatii.
 
Astfel, angajatorii, prin reprezentantii legali, sunt raspunzatori pentru corectitudinea si veridicitatea datelor inscrise in documentele enumerate mai sus.
 
In situatia identificarii unor inadvertente in documentele depuse precum si in situatia in care documentele depuse sunt incomplete, agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in raza carora angajatorii au sediul social, care au inregistrat cererea, solicita angajatorilor clarificari scrise si/sau prezentarea de documente suplimentare.
 
Plata indemnizatiei se face prin virament in conturile deschise de angajatori la institutiile de credit.
Modelul cererii, modelul declaratiei pe propria raspundere a angajatorului, precum si modelul listei persoanelor, care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia de 75% din salariul de baza brut lunar aferent orelor de reducere a programului de lucru, s-au aprobat prin Ordinul 595 din 6 iulie 2021, publicat in Monitorul Oficial nr. 681 din 9 iulie 2021.
 
Totodata, pe perioada aplicarii masurii reducerii timpusui de lucru, salariatii afectati de aceasta masura:
 
a) nu pot efectua munca suplimentara la acelasi angajator;
 
b) nu le poate fi redus programul de lucru in temeiul art. 52 alin. (3) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.
 
Acordarea de prime sau alte venituri in afara de salariul de baza stabilit prin contract, pentru persoanele care asigura conducerea si/sau administrarea societatilor, potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza dupa finalizarea perioadei de aplicare a masurii.
 
Iar in lunile in care se aplica reducerea timpului de munca angajatorul nu poate initia concedieri colective.
 
Raspuns oferit de Gabriela Dita, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro >>>
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
model kurzarbeitdecontare indemnizatie program redustimp de lucru redushg 730/2021

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 02 August 2021
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Kurzarbeit. Procedura completa si termene decontare indemnizatie Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Concediul de odihna pentru CIM cu timp partial in afara functiei de bazaIntrebare: Avem mai multi angajati cu norma de 2 ore/saptamana. Pentru acestia trebuie sa adaugam concediul de odihna sau nu ? Neavand locul de munca de baza la noi, am inteles ca noi nu suntem obligati sa le notam concediul.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Revisal. Inregistrare sanctiune disciplinara cu reducere salariu cu 7%Intrebare: In urma ceretarii disciplinare s-a stabilit sanctionarea unui salariat cu penalizare de 7 la suta din salariul de incadrare pentru o perioada de 3 luni de zile. Aceasta penalizare se inregistreaza in Revisal sau nu si daca da se face in baza deciziei?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"
Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la documentele solicitate la controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Controale ITM 2021! DOCUMENTELE verificate si SOLUTIILE specialistilor"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]