Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Actiune de control la Inspectia Muncii, finalizata de Corpul de Control al Prim-ministrului

reges sistem publicrevisalactiuni control itmcontrol itm inspectia muncii
Corpul de control al primului-ministru a efectuat o actiune de control la Inspectia Muncii (IM) care a vizat perioada 01.01.2017 - prezent. 
 
VII. Asigurarea mentenantei, asistentei tehnice si suportului sistemului REGES/REVISAL in perioada 2015-2019 
 
S-a constatat ca IM a abordat mentenanta, asistenta tehnica si suportul sistemului informatic REGES/REVISAL, in perioada mai 2015 - aprilie 2020, intr-un mod neunitar, fapt care a generat riscuri atat in functionarea sistemului informatic, cat si in cheltuirea fondurilor publice cu aceasta destinatie.
 
VIII. Achizitia unui nou sistem REGES/REVISAL
 
Pana la data de 24.03.2020 nu a fost aprobat de catre ordonatorul principal de credite proiectul tehnic aferent noului registru general de evidenta a salariatilor. Prin urmare, desi au trecut mai mult de doi ani de la data intrarii in vigoare a HG nr. 905/2017, respectiv data de 19.12.2017, pana in prezent, IM nu a achizitionat sistemul informatic necesar solutiei tehnice pentru transmiterea datelor in registru de catre angajatori prevazut de HG nr. 905/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. 
 
Avand in vedere ca nu a fost achizitionat noul sistem informatic, in prezent, angajatorii nu au posibilitatea introducerii tuturor datelor prevazute la art. 3 din HG nr. 905/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, in aplicatia informatica existenta, pe portalul IM, urmatoarele cerinte ale acestui articol nu sunt implementate (lit. i)) sau sunt partial implementate (lit. g), j), m), n)).
 
IX. Demersurile intreprinse de IM in vederea elaborarii procedurii privind sistarea activitatii angajatorilor depistati cu munca la negru
 
De la data intrarii in vigoare a OUG nr. 53/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii (07.08.2017) si pana in prezent, inspectoratele teritoriale de munca nu au putut dispune masura sistarii activitatii locului de munca organizat supus controlului, prevazuta la art. 260 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 – privind Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, nefiind astfel atins scopul pentru care a fost introdusa aceasta masura in Codul Muncii, respectiv reducerea utilizarii muncii nedeclarate. 
Pana la data efectuarii actiunii de control, IM nu a detinut o Procedura de sistare a activitatii locului de munca organizat care sa fie aprobata prin ordin al ministrului muncii si justitiei sociale, astfel nefiind respectate prevederile art. 260 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.
 
Raportul de control a fost finalizat la data de 28.04.2020 si transmis catre Cabinetul Prim-ministrului, spre informare; Inspectia Muncii, spre analiza si valorificare si Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, pentru analiza si dispunerea masurilor necesare.
Mai multe detalii aici
 
 
 
 
 

de LegislatiaMuncii.ro


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
reges sistem publicrevisalactiuni control itmcontrol itm inspectia muncii

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 04 Mai 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Actiune de control la Inspectia Muncii, finalizata de Corpul de Control al Prim-ministrului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Incetare suspendare CIM. Concediu fara plataIntrebare: In cazul unui salariat care este in concediu fara plata pana la data de 29.05.2020 (inclusiv), care este data de incetare a suspendarii? 30 mai (sambata), 01 iunie (zi libera legala) sau 2 iunie? Mentionez ca nu se lucreaza in weekend.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Tichete de masa. Somaj tehnicIntrebare: Avand in vedere ca in perioada starii de urgenta si de alerta, compania a avut activitatea suspendata temporar/partial, am avut o parte din angajati in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1), lit. c) (nu au primit tichete de masa), iar o parte din angajati au fost activi si au primit tichete de masa. Conform legii 59/2020, avem OBLIGATIA, de a acorda tichete de masa angajatiilor care se afla in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1) lit. c)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]