Sunt de acord cu politica de cookie
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Schimbare majora in Revisal: vor fi inregistrati si angajatii de la stat

revisal angajati statreges sistem publicrevisal sistem public
La inceputul saptamanii, ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca va demara un proces de inrolare a tuturor angajatilor platiti/angajati de statul roman (direct sau sub forma patronatului) in REVISAL.
 
"Am comunicat Inspectiei Muncii decizia mea de a incepe acest proiect ambitios, pe care o sa il urmaresc, etapa cu etapa. Acum in REVISAL sunt 1,4 milioane de angajati contractuali (prin contract de munca) la entitati "de stat". "De stat"= institutii publice sau entitati private controlate de stat. REVISAL/REGES + ANFP + militarizate, ar da 1.700.000. La Ministerul Finantelor este o situatie foarte utila: Posturi ocupate in sectorul bugetar (acolo sunt 1.200.000).

Toate aceste date sunt utile, dar trebuie sa avem o singura sursa, interogabila si actualizata constant cu toate informatiile necesare care sa ne dea imaginea totala a celor care muncesc. Conform ultimului raport de guvernanta corporativa, legislatie partial anulata de Partidul Salvati Detinutii (ca sa pierdem urma acestor entitati) Administratia centrala e proprietara a 225 de intreprinderi care insumeaza 180.000 de angajati, iar administratia locala e proprietara a 1.250 de intreprinderi care insumeaza 100.000 de angajati. Acestora li se adauga peste 135.000 de functionari publici si circa 9.000 de demnitari (7.000 sunt doar primarii si viceprimarii celor aproape 3.300 de localitati)", a scris Violeta Alexandru pe pagina sa de Facebook.
 
Conform ministrului, citat de Agerpres, in REVISAL/REGES nu se regasesc structurile "militare", Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apararii Nationale, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, Serviciul de Paza si Protectie, serviciile secrete.
 
"Nici persoanele angajate prin contract de management prin si mandat de reprezentare si, personal, nu vad de ce nu ar fi. Ca sa ajung acolo unde mi-am propus, anume ca REVISAL/REGES sa devina Registrul Electronic al Fortei de Munca Angajate (REFORMA) din Romania si care sa cuprinda si sistemul privat, dar si pe cei platiti, intr-o forma sau alta, din bani publici nu va fi usor. Sunt legi de schimbat. Mai este si o schimbare de mentalitate. Romania nu stie, cu certitudine, cine e angajat si mai ales cate persoane platim din bani publici. Trebuie muncit si pus la punct un unic punct - sursa pentru toate date despre forta de munca din Romania. M-am decis sa ma apuc de treaba. Si aici", a precizat ministrul Muncii, conform aceleiasi surse.
 
Conform anuntului facut de Violeta Alexandru, toti angajatii din Romania, toti functionarii, toti demnitarii, toti cei cu contracte de management, toti cei cu mandate de reprezentare indiferent de unde, de cine si cum sunt platiti vor fi in aceasta evidenta.
 
"Si in baza de date facem o bifa: fonduri publice. Ca sa stim cine e platit din banul public. Cele 4,5 milioane de angajati din privat merita sa stie asta. Incepem!", a concluzionat Violeta Alexandru.
 

de Ioana Pavel


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
revisal angajati statreges sistem publicrevisal sistem public

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!


Data aparitiei: 14 Aprilie 2020
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Schimbare majora in Revisal: vor fi inregistrati si angajatii de la stat Nota: 3 din 5 - 4 voturi.
 

 
x
(cel putin 10 caractere)


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Revisal. Incetare suspendare CIM. Concediu fara plataIntrebare: In cazul unui salariat care este in concediu fara plata pana la data de 29.05.2020 (inclusiv), care este data de incetare a suspendarii? 30 mai (sambata), 01 iunie (zi libera legala) sau 2 iunie? Mentionez ca nu se lucreaza in weekend.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Tichete de masa. Somaj tehnicIntrebare: Avand in vedere ca in perioada starii de urgenta si de alerta, compania a avut activitatea suspendata temporar/partial, am avut o parte din angajati in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1), lit. c) (nu au primit tichete de masa), iar o parte din angajati au fost activi si au primit tichete de masa. Conform legii 59/2020, avem OBLIGATIA, de a acorda tichete de masa angajatiilor care se afla in somaj tehnic conform articolului 52 alin. (1) lit. c)?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori

Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"
CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 

 
 
 



 
Alerta Coronavirus - Masuri de preventie pentru Angajatori
Descarcati gratuit Raportul Special

"CORONAVIRUS - Ghid de MASURI URGENTE pentru Angajatori. Reguli impuse pentru fiecare firma"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]