A fost modificata legea privind Managementul Tipurilor de Risc

tipuri de riscmanagementul riscurilor
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
In Monitorul Oficial nr. 615 din 11 august 2016, a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, care intra in vigoare la 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, respectiv incepand cu data de 26 august 2016.

Managementul tipurilor de risc implica urmatoarele aspecte:

- identificarea tipurilor de risc si a riscurilor asociate;
- stabilirea autoritatilor responsabile, pe tipuri de risc;
- stabilirea domeniilor de actiune ale autoritatilor responsabile, pentru prevenirea, pregatirea si raspunsul la eveniment si refacerea/reabilitarea situatiei, precum si - repartizarea functiilor de sprijin;

 Managementul tipului de risc, repartizat pe domenii de actiune, intra in sarcina autoritatilor responsabile care au obligatia sa asigure:

- prevenirea - ansamblul actiunilor desfasurate de autoritatile responsabile, care vizeaza identificarea, evaluarea si reducerea riscurilor de producere a situatiilor de urgenta, in scopul protejarii vietii, mediului si bunurilor impotriva efectelor negative ale acestora;
- pregatirea - ansamblul de măsuri si actiuni prealabile, subsumate activitatilor de prevenire si raspuns, cu caracter permanent, desfasurate de autoritatile responsabile;
- raspunsul - ansamblul actiunilor desfasurate de autoritatile responsabile pentru planificarea, organizarea, coordonarea si conducerea operationala a capabilitatilor implicate in actiunile de interventie operativa pentru limitarea si inlaturarea efectelor negative ale situatiei de urgenta, pana la restabilirea starii provizorii de normalitate;
- investigarea/evaluarea post-eveniment - ansamblul actiunilor desfasurate de autoritatile responsabile pentru stabilirea si cuantificarea efectelor, cauzelor si circumstantelor care au determinat producerea situatiei de urgenta sau evenimente asociate acesteia;
- refacerea/reabilitarea - ansamblul masurilor si actiunilor planificate, prioritizate si desfasurate ca urmare a procesului de investigare/evaluare post-eveniment pentru restabilirea starii de normalitate.

Mai multe detalii despre managementul tipurilor de risc gasiti aici >>


NOUTATI din Legislatia muncii

NOU: Webinar Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024!


Prin Ordinul ANAF nr. 1.994/880/1.181/4.594/2023 a fost aprobat un nou model al Declaratiei 112 referitoare la plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Atentie, gestionarea noului model al D 112 nu este deloc facila!

Iata de ce va invitam in data de 17 mai sa participati online la webinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024 in cadrul caruia expertul Luminita Obaciu va limpezi cu profesionalism neclaritatile, cu accent pe subiectele care creeaza cele mai mari dificultati in practica!



...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tipuri de riscmanagementul riscurilor

Data aparitiei: 24 August 2016
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

A fost modificata legea privind Managementul Tipurilor de Risc Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Zile libere platite pentru evenimente deosebiteIntrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]