Stiati ca OUG ne 119 din 1999 obliga conducatorul institutiei publice sa asigure elaborarea, aprobarea, aplicarea si perfectionarea structurilor organizatorice, reglementarilor metodologice, procedurilor si criteriilor de evaluare, pentru a satisface cerintele generale si specifice de control intern/managerial?
In randurile urmatoare vom clarifica cerintele generale specifice de control intern/managerial si care sunt activitatile prin care se realizeaza implementarea managementului riscului.
Cerintele generale ecifice de control intern/managerial sunt, in principal, urmatoarele:
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
- asigurarea indeplinirii obiectivelor generale prevazute la art. 3 prin evaluarea sistematica si mentinerea la un nivel considerat acceptabil a riscurilor asociate structurilor, programelor, proiectelor sau operatiunilor;
- asigurarea unei atitudini cooperante a personalului de conducere si de executie, acesta avand obligatia sa raspunda in orice moment solicitarilor conducerii si sa sprijine efectiv controlul intern/managerial;
- asigurarea integritatii si competentei personalului de conducere si de executie, a cunoasterii si intelegerii de catre acesta a importantei si rolului controlului intern/managerial;
- stabilirea obiectivelor specifice ale controlului intern/managerial, astfel incat acestea sa fie adecvate, cuprinzatoare, rezonabile si integrate misiunii institutiei si obiectivelor de ansamblu ale acesteia;
- supravegherea continua de catre personalul de conducere a tuturor activitatilor si indeplinirea de catre personalul de conducere a obligatiei de a actiona corectiv, prompt si responsabil ori de cate ori se constata incalcari ale legalitatii si regularitatii in efectuarea unor operatiuni sau in realizarea unor activitati in mod neeconomic, ineficace sau ineficient;
Astfel, mentinerea la un nivel considerat acceptabil a riscurilor asociate structurilor, programelor, proiectelor sau operatiunilor constituie o cerinta generala a controlului intern/managerial.
Un responsabil de risc analizeaza riscurile legate de desfasurarea activitatilor sale, elaboreaza planuri corespunzatoare in directia limitarii posibilelor consecinte ale acestor riscuri si stabileste responsabilitati si termene pentru aplicarea planurilor respective.
Implementarea managementului riscului poate presupune realizarea urmatoarelor activitati:
- identificarea, potrivit domeniilor de responsabilitate, a obiectivelor generale si specifice care au rol hotarator in realizarea misiunii;
- stabilirea activitatilor principale necesare indeplinirii obiectivelor generale si specifice identificate;
- identificarea riscurilor majore care pot afecta realizarea obiectivelor generale si specifice;
- evaluarea riscurilor identificate;
- stabilirea masurilor de management al riscurilor si punerea lor in aplicare;
- analizarea stadiului implementarii masurilor de management al riscurilor;
- reevaluarea procesului de management al riscurilor.
Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro