Cerintele generale specifice de control intern managerial si implementarea managementului riscului

25 August 2014
25 August 2014
control intern managerialmanagementul riscurilorcontrol intern managerial in institutii publice
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X




Stiati ca OUG ne 119 din 1999 obliga conducatorul institutiei publice sa asigure elaborarea, aprobarea, aplicarea si perfectionarea structurilor organizatorice, reglementarilor metodologice, procedurilor si criteriilor de evaluare, pentru a satisface cerintele generale si specifice de control intern/managerial?

In randurile urmatoare vom clarifica cerintele generale specifice de control  intern/managerial si care sunt activitatile prin care se realizeaza implementarea managementului riscului.


Cerintele generale ecifice de control intern/managerial sunt, in principal, urmatoarele:


- asigurarea indeplinirii obiectivelor generale prevazute la art. 3 prin evaluarea sistematica si mentinerea la un nivel considerat acceptabil a riscurilor asociate structurilor, programelor, proiectelor sau operatiunilor;

- asigurarea unei atitudini cooperante a personalului de conducere si de executie, acesta avand obligatia sa raspunda in orice moment solicitarilor conducerii si sa sprijine efectiv controlul intern/managerial;

- asigurarea integritatii si competentei personalului de conducere si de executie, a cunoasterii si intelegerii de catre acesta a importantei si rolului controlului intern/managerial;

- stabilirea obiectivelor specifice ale controlului intern/managerial, astfel incat acestea sa fie adecvate, cuprinzatoare, rezonabile si integrate misiunii institutiei si obiectivelor de ansamblu ale acesteia;

- supravegherea continua de catre personalul de conducere a tuturor activitatilor si indeplinirea de catre personalul de conducere a obligatiei de a actiona corectiv, prompt si responsabil ori de cate ori se constata incalcari ale legalitatii si regularitatii in efectuarea unor operatiuni sau in realizarea unor activitati in mod neeconomic, ineficace sau ineficient;

Astfel, mentinerea la un nivel considerat acceptabil a riscurilor asociate structurilor, programelor, proiectelor sau operatiunilor constituie o cerinta generala a controlului intern/managerial.
Un responsabil de risc analizeaza riscurile legate de desfasurarea activitatilor sale, elaboreaza planuri corespunzatoare in directia limitarii posibilelor consecinte ale acestor riscuri si stabileste responsabilitati si termene pentru aplicarea planurilor respective.

Implementarea managementului riscului poate presupune realizarea urmatoarelor activitati:

- identificarea, potrivit domeniilor de responsabilitate, a obiectivelor generale si specifice care au rol hotarator in realizarea misiunii;
- stabilirea activitatilor principale necesare indeplinirii obiectivelor generale si specifice identificate;
- identificarea riscurilor majore care pot afecta realizarea obiectivelor generale si specifice;
- evaluarea riscurilor identificate;
- stabilirea masurilor de management al riscurilor si punerea lor in aplicare;
- analizarea stadiului implementarii masurilor de management al riscurilor;
- reevaluarea procesului de management al riscurilor.


Analiza realizata de specialistii PortalCodulMuncii.ro

NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 

Descarca GRATUIT
“Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati 2024: Contractul Colectiv de Munca, Regulamentul Intern plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]