legislatiamuncii.ro
legislatiamuncii.ro cauta meniu

 

Studiu de caz: Autorizarea persoanelor care desfasoara activitati de evaluare si control al riscurilor de incendiu

17 August 2011
17 August 2011
evaluare incendiuautorizatii securitate incendiudirectia Pompieri
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Valabil la 18.08.2011

In vederea efectuarii activitatilor de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu, orice persoana fizica sau juridica va trebui sa obtina o autorizatie din partea Directiei Pompieri - Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta (IGSU).

Prin exceptie de la aceasta obligatie, identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu se pot face si de catre: persoane fizice si persoane juridice din statele membre ale Uniunii Europene, daca pot face dovada ca detin autorizatii in domeniu, recunoscute la nivelul Uniunii Europene; proiectanti, pentru constructiile, instalatiile tehnologice si alte amenajari proiectate de acestia; experti tehnici atestati pentru cerinta esentiala "securitate la incendiu", potrivit legii, pentru proiectele sau constructiile si instalatiile pe care le expertizeaza.

Pentru a se putea autoriza, persoanele juridice trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele doua conditii: sa fie legal constituite si sa aiba prevazut in statut sau, dupa caz, in actul de infiintare, activitati in domeniul apararii impotriva incendiilor sau in managementul riscurilor.

Autorizarea persoanelor juridice se realizeaza pe baza evaluarii unui dosar tehnic care va cuprinde urmatoarele documente:

1)    cerere-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu;
2)    documente in copie care sa ateste calitatea de persoana juridica a solicitantului, respectiv:
­    denumirea, sediul social/sedii secundare;
­    certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului, in copie legalizata;
­    sa aiba prevazut in statut sau, dupa caz, in actul de infiintare activitati in domeniul securitatii la incendiu sau in managementul riscurilor;
3)    memoriu privind activitatile reprezentative desfasurate;
4)    documente din care sa rezulte autorizarea in domeniu a personalului/specialistilor angajati ai societatii.

Modelul pentru cererea-tip de autorizare/reautorizare a persoanelor juridice se regaseste in anexele nr. 7 la Metodologia privind identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de incendiu, aprobata prin Ordinul nr. 210/2007 emis de ministrul internelor si reformei administrative si publicat in M. Of. nr. 360 din 28.05.2007. Cererea si dosarul de autorizare a persoanei juridice se depun la IGSU. Cererea de autorizare se inregistreaza la Directia Pompieri - Serviciul Informare Publica, Statistica si Analiza Riscuri din cadrul IGSU.

Dosarul de autorizare a persoanei juridice va fi evaluat de Comisia de autorizare formata din specialisti din cadrul Directiei Pompieri din cadrul IGSU, in termen de cel mult 30 de zile de la depunerea dosarului complet. Criteriile pe baza carora se realizeaza evaluarea dosarelor de autorizare a persoanelor juridice au in vedere urmatoarele elemente:

-    indeplinirea conditiilor de eligibilitate;
-    experienta in domeniul securitatii la incendiu;
-    adresele a cel putin 3 beneficiari privind calitatea lucrarilor efectuate de societatea solicitanta in domeniul securitatii la incendiu, respectiv a celor efectuate de evaluatorul/evaluatorii care lucreaza pentru societate, dupa caz;
-    experienta si rezultatele activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu desfasurate anterior obtinerii autorizarii, dupa caz;
-    sa se faca dovada ca s-a incheiat contract de munca cu cel putin o persoana fizica autorizata sa desfasoare activitati de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu.

In urma evaluarii dosarelor de autorizare, solicitantii persoana juridica sunt declarati admisi sau respinsi. Solicitantii persoana juridica declarati respinsi pot depune contestatie in termen de 15 zile de la comunicarea deciziei Comisiei de autorizare. Contestatiile se adreseaza inspectorului general al IGSU si se solutioneaza in termen de 15 zile de la primirea acestora. Solicitantilor persoana juridica declarati admisi li se elibereaza autorizatia pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu. Numarul si data de eliberare a autorizatiei se consemneaza de catre secretarul Comisiei de autorizare in Registrul de evidenta a autorizatiilor pentru persoane juridice.

Modelul autorizatiei pentru desfasurarea activitatii de identificare, evaluare si control al riscurilor de incendiu de catre persoanele juridice se regaseste in anexa nr. 9 la Metodologia privind identificarea, evaluarea si controlul riscurilor de incendiu, aprobata prin Ordinul nr. 210/2007 emis de ministrul internelor si reformei administrative si publicat in M. Of. nr. 360 din 28.05.2007.
NOUTATI din Legislatia muncii

Cunoasteti noutatile privind SALARIZAREA valabile din 2025?


Atentie: au aparut NOI modificari legislative privind SALARIZAREA!

Astfel, sunteti invitat sa participati la Seminarul National de Salarizare si Contributii, la Crowne Plaza Bucuresti,
unde specialistele Rodica Mantescu si Luminita Obaciu vor limpezi cu profesionalism toate neclaritatile nou-aparute in 2025
si care se adauga celor deja existente generate de legislatia extrem de stufoasa privind salarizarea.

Tematica Seminarului National de Salarizare si Contributii este disponibila AICI <<

...Vezi AICI detalii complete <<


     

     

    Atentie!

    Descarcati raportul GRATUIT

    "Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca"
    Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca

    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


     
    Descarcati raportul GRATUIT
    “Noutati in 2025: Atentie la Regulamentul Intern si Contractul Colectiv de Munca”

    exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


     
    Atentie la TELEMUNCA!
    Cazuri practice, solutii si exemple

    Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

    "Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

    Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
    [x]