Timpul total de transport / de exploatare pe un anumit traseu se stabileste cu ajutorul relatiei:
Tt = tm + tid + tas + ts
Unde
Tm = timp de mers
Tid = timp efectuat operatiunii de incarcare/descarcare
Tas = timp afectat pentru pregatire si asteptare
Ts = timp de stationare pentru odihna soferului, cauze tehnice
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Noua lege a pensiilor Ghid practic
Orele suplimentare si munca in zi de repaus
Conform Ordonantei 27/2011 privind transporturile rutiere, se definesc astfel:
15. grafic de circulatie - document care contine denumirea traseului, capetele de traseu, autogarile, statiile publice aflate pe traseu, distantele dintre acestea, orele de plecare/sosire din capetele de traseu si din statiile publice/autogarile aflate pe traseu, zilele in care se efectueaza serviciul regulat si serviciul regulat special, dupa caz;
38. traseu - parcurs care asigura legatura dintre capatul de traseu de plecare si capatul de traseu de destinatie, pe care se efectueaza servicii regulate sau servicii regulate speciale. In functie de amplasarea capetelor de traseu si de parcursul dintre acestea, traseele pot fi judetene, interjudetene si internationale; traseele dintr-o asociatie de dezvoltare intercomunitara avand ca obiect transportul rutier public de persoane prin servicii regulate sunt considerate trasee locale;
In cazul acesta, in care soferul preia masina de transport de la sediul firmei si o lasa la intoarcerea in tara la sediul firmei, atunci dumneavoastra veti completa la rubrica "traseul de deplasare la/de la serviciu" doar traseul pe care il face angajatul in drumul sau de la serviciu spre casa si invers.
Celelalte date privind traseul pe care il urmeaza in interes de serviciu vor fi inscrise in actele specifice de transport, conform legislatiei.
Raspuns oferit de specialistii PortalSSM.ro