Birocratia registrului de evidenta a salariatilor
Dupa aproape 3 ani de la aparitia H.G. nr. 247/2003, iata ca s-a schimbat schimbarea. Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca Apararea Impotriva Incendiilor - Ghid Practic Ghidul HR-istului
Dupa ce ati stat la cozi sa achizitionati, nu cu foarte putini bani, Registrul general de evidenta a salariatilor si sa obtineti viza ITM-ului, acum aveti o alta obligatie. In data de 22 februarie 2006 a fost publicata o noua Hotarare a Guvernului privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor. De aceasta data insa in format electronic. Si atunci, ma intreb retoric, de ce a fost necesara achizitionarea registrelor si inregistrarea sutelor sau miilor de salariati cand se putea, inca de la inceput, infiinta registrul in format electronic?!
In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a acestei hoatari (potrivit Constitutiei Romaniei revizuite, data intrarii in vigoare este dupa 3 zile de la publicarea actului normativ in Monitorul Oficial, respectiv 25 februarie 2006 - deoarece este zi nelucratoare, rezulta ca hotararea intra in vigoare la data de 27 februarie a.c.) astfel, pana la data de 27 martie a.c. angajatorii au obligatia sa transmita inspectoratului teritorial de munca, in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, registrul in forma electronica.
( Hotararea Guvernului nr. 161 din 3 februarie 2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 22 februarie 2006)