Consultanta in afaceri | Manager
 

Ce documente sunt necesare pentru dobandirea calitatii de asigurat

Va prezentam cazul unei persoane fizice care in luna aprilie a incetat indemnizatia de somaj si care, in prezent, nu realizeaza venituri. Vom vedea in ce masura poate deveni aceasta persoana coasigurat, ca sotie a salariatului.

Raspuns:

Art. 213 alin. (1) lit. b) teza a doua din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii stabileste ca beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei sotul, sotia si parintii fara venituri proprii, aflati in intretinerea unei persoane asigurate.

Pentru a beneficia de asigurare fara plata contributiei in calitate de coasigurat, sotia salariatului trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

- sa nu aiba venituri proprii;
- sa se afle in intretinerea salariatului.

Documentele necesare sunt stabilite la art. 20 alin. (1) lit. d) din Norma metodologica privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv de asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (FNUASS) aprobata prin OCNAS 617/2007, dupa cum urmeaza:

- documente care sa ateste casatoria cu persoana asigurata;
- declaratie pe propria raspundere a sotiei din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri proprii;
- declaratie pe propria raspundere a salariatului prin care acesta declara ca are in intretinere persoana respectiva;

In baza acestor documente, coasiguratii salariatilor se declara de angajator in declaratia 112. Documentele necesare pentru a beneficia de asigurare fara plata contributiei in calitate de coasigurat al salariatului nu se depun la casa de asigurari de sanatate.


Memorator SSM si PSI
Memorator SSM si PSI

Vezi detalii

Concedii Medicale
Concedii Medicale

Vezi detalii

Contributii si Impozite
Contributii si Impozite

Vezi detalii





Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 18 Aprilie 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele


Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot
Ce documente sunt necesare pentru dobandirea calitatii de asigurat
 

 
x


Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!
 

 

ClubLegislatiaMuncii.ro - intrebarea zilei

 
Ce Inseamna Ore SuplimentareIntrebare: Conform art. 120 din Codul Muncii, munca prestata in afara duratei normale a timpului de munca saptamanal , prevazuta la art. 112 , este considerata munca suplimentara . Art. 112 spune : ...durata normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana. Si atunci ore suplimentare sunt cele efectuate peste cele 8 ore de munca in cazul programului de lucru de luni-vineri sau (si) cele efectuate sambata si duminica. Va multumesc !
 

Raspuns: Da, exact. Chiar daca lucrati si in zile de weekend, in decursul unei saptamani lucrate ar trebui sa... citeste tot raspunsul aici


 

eNews Legislatia Muncii


Descarca GRATUIT raportul special

"Modificari in Codul Muncii - noutati REVISAL si Evaluarea Angajatilor"