Program guvernare 2012: Potop de modificari privind institutiile publice

administratia publicainstitutii publiceprogram guvernare 2012
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X


Noul program de guvernare mentioneaza inca de la inceput ca are la baza principiul echilibrului intre politicile de consolidare fiscala, sustinerea mediului economic si imperativul protectiei si solidaritatii sociale.

Noul guvern isi propune astfel, potrivit documentului emis oficial, sa promoveze "un set coerent de politici macroeconomice si masuri de mentinere a stabilitatii financiare a tarii, care sa asigure o crestere economica sustenabila, refacerea atractivitatii investitionale a Romaniei, precum si o evolutie favorabila a mediului de afaceri, a pietei muncii si a nivelului de trai al populatiei".

Redam mai jos lista obiectivelor care vizeaza modului in care functioneaza administratia publica:

Obiectiv 1:Depolitizarea administratiei publice

O administratie publica nu poate functiona eficient fara un corp profesionist de functionari publici care sa actioneze neutru politic si sa urmareasca interesul public si satisfacerea cerintelor si nevoilor cetatenilor.

Directii de actiune:

- Organizarea transparenta si corecta a concursurilor pentru recrutarea si promovarea in functiile publice si in celelalte posturi din administratia publica exclusiv pe baza de competenta profesionala.

Obiectiv 2: Cresterea performantelor corpului functionarilor publici in scopul aplicarii legii si al intaririi autoritatii institutiilor publice

Atingerea acestui obiectiv implica o crestere a calitatii corpului functionarilor publici prin introducerea criteriilor de performanta simultan cu eliminarea presiunilor politice, in special asupra inaltilor functionari publici.

Directii de actiune:

- Introducerea unor metode moderne de management al resurselor umane incepand de la recrutare, selectie, evaluare si promovare
- Reformarea sistemului de pregatire profesionala pentru functionarii publici,;
- Reformarea sistemului de evaluare a performantelor functionarilor publici;
- Regandirea sistemului de organizare si desfasurare a concursurilor pentru a asigura transparenta si obiectivitatea atat in ceea ce priveste accesul in corpul functionarilor publici cat si avansarea in cadrul acestuia.

Obiectiv 3 : Cooperarea permanenta cu autoritatile publice locale in scopul asigurarii de catre acestea a serviciilor publice descentralizate in interesul cetatenilor.

Descentralizarea administrativa si financiara este unul dintre pilonii reformei administratiei, astfel incat, prin descentralizare, cetateanul sa primeasca servicii publice mai complete, diverse, de mai buna calitate, la costuri mai mici si accesibile tuturor. Acest proces trebuie sa fie realizat numai prin delegarea de competente insotite de asigurarea resurselor financiare adecvate.

Directii de actiune:
- Pregatirea, de catre Guvern, in parteneriat cu structurile asociative ale autoritatilor locale, a introducerii standardelor de calitate, cost si a normativelor de personal pentru fiecare unitate administrativ-teritoriala in parte.
- Eliminarea tuturor formelor de discriminare in alocarea fondurilor guvernamentale destinate autoritatilor publice locale;
- intarirea capacitatii administratiei publice locale de a atrage fondurile europene si de a finanta/cofinanta programele de dezvoltare locala;
- incurajarea asocierii intre unitatile administrativ teritoriale in vederea cresterii gradului de accesare a fondurilor europene.

Un ultim obiectiv il reprezinta prevenirea si combaterea actelor de coruptie din structurile administratiei publice centrale si locale.

NOUTATI din Legislatia muncii

Atentie: Trebuie sa va actualizati Regulamentul Intern!


Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada!
Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!

In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz” gasiti TOT!

...Vezi AICI detalii complete <<

de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
administratia publicainstitutii publiceprogram guvernare 2012

Data aparitiei: 04 Mai 2012
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

Program guvernare 2012: Potop de modificari privind institutiile publice Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Reglementare acordare tichete de masaIntrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Fisa postului pentru Director tehnicIntrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu fisa postului pentru Director de productie/tehnic cod cor 112024.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

eNews Resurse Umane

Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern
Descarcati GRATUIT raportul special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"
 

 


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]