Notarii si cetatenii vor obtine online certificatele de atestare fiscala de la primarii

Ioana Pavel
Ioana Pavel
10 Septembrie 2021
10 Septembrie 2021
Ioana Pavel
Ioana Pavel
certificate atestare fiscalacertificate notari publicitranzactii imobiliare certificate atestare fiscala online
Notarii si cetatenii vor obtine online certificatele de atestare fiscala de la primarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
 
Un nou pas in directia eliminarii birocratiei a fost anuntat recent de catre presedintele Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei (ADR), Octavian Oprea. Astfel, cetatenii si notarii publici vor putea obtine online de la primarii certificatele de atestare fiscala ale persoanelor fizice, fara a mai fi necesara deplasarea lor la Directiile de Taxe si Impozite Locale pentru obtinerea acestor acte solicitate la realizarea tranzactiilor imobiliare.
 
E vorba de accesarea certificatului de atestare fiscala atat de cetatean, dar mai ales de notarii publici, care opereaza tranzactii imobiliare si care solicitau de fiecare data cetateanului acel certificat de atestare fiscala. Nu va mai fi nevoie de acest certificat de atestare fiscala, pentru ca notarul il va putea descarca in format electronic, semnat calificat de catre primaria respectiva si in acelasi timp vom pune la dispozitia cetateanului o interfata prin care isi va putea descarca, la randul lui, acest certificat de atestare fiscala, care sa ii ateste ca nu are datorii fata de administratia publica locala unde isi are domiciliul, a explicat Octavian Oprea, la Smart Transformation Forum 2021, citat de Agerpres. 
 
Noua modificare se datoreaza unei platforme dezvoltate de ADR in cadrul sistemului national de interconectare si urmeaza sa fie lansata intr-o luna de zile.
 
Am facut o analiza a bazelor de date si am demarat un proiect care sta la baza transformarii digitale a Romaniei. Este vorba de sistemul national de interconectare, acea interoperabilitate a bazelor de date, si am inceput cu Directiile de Taxe si Impozite Locale. Am facut o analiza in piata, am vazut care e cel mai mare furnizor de servicii pentru Directiile de Taxe si Impozite Locale, l-am adus la masa, in cadrul ADR am gandit acest COR, care are capacitatea de a se conecta prin API-uri la toate bazele de date. In momentul de fata, platforma e gata, dar se afla intr-un proces de testare amanuntit, tocmai pentru a nu ne lovi de aceeasi problema de care s-au lovit alte platforme cand au fost lansate, si anume probleme de performanta sau probleme legate de numarul mare de accesari. Estimez ca in doua saptamani aceasta platforma va fi gata - vom da live un flux cu o primarie din Bucuresti - dupa care, in urmatoarea luna, ne vom extinde la nivelul intregului Bucuresti. (...) Este un prim flux, e un flux de test, o data ce vom finaliza proiectul-pilot il vom extinde la nivel national cu fluxul de emitere a certificatului de atestare fiscala, a precizat Octavian Oprea, citat de aceeasi sursa.
 
Totodata, presedintele ADR a precizat ca institutia din subordinea sa urmeaza sa evalueze si bazele de date detinute in prezent de ministere.
 
Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei a luat o decizie foarte importanta pana in momentul in care un minister sau altul se hotarasc sa se implice in cloud-ul guvernamental, daca vor sau nu vor sa se implice: am luat decizia sa facem o analiza a bazelor de date pe care institutiile publice le gestioneaza in acest moment. Ce intelegem prin transformare digitala si care e scopul principal? Scopul principal e sa reducem numarul de drumuri pe care cetateanul il face la ghiseu si un alt scop principal e reprezentat de faptul ca cetateanul trebuie sa aiba acces, in anul 2021, la informatie din fata unui laptop sau a unui calculator. Am demonstrat ca prin intermediul platformei Ghiseul.ro am reusit sa reducem numarul de drumuri pe care cetateanul il face, inclusiv in momentul in care i se emite un pasaport. Ca si exemplu, in procesul de emitere a pasaportului, cetateanul nu mai e nevoit sa se duca cu acea copie dupa chitanta. Este un drum in minus, pentru ca daca il puneam pe cetatean sa plateasca prin Ghiseul.ro si in acelasi timp il puneam sa se duca cu o copie dupa acea chitanta, aia nu era digitalizare, aia poate fi numita digitalizarea birocratiei, a adaugat acesta. 
 

NOUTATI din Legislatia muncii

Doriti sa angajati lucratori straini?


Descoperiti principalele probleme pe care le veti intampina si aflati solutiile pentru acestea!

Aflati informatii complete participand in data de 23 septembrie la webinarul Noutati privind munca desfasurata de cetatenii straini in Romania

Lector: dr. Radu Stefan Patru

Important!
In calitate de participant, aveti dreptul de a adresa 1 intrebare pana la data de 16 septembrie, pe adresa mru@rs.ro, urmand sa primiti raspunsul chiar in cadrul webinarului!

...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]