Fisa de post pentru Director Control risc. Modelul integral

07 Aprilie 2017
07 Aprilie 2017
fisa de postdirector control risc112016model fisa de post director control risc
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Redam in cele ce urmeaza modelul de fisa a postului pentru Director control risc (112016). Va oferim astfel informatii pertinente care ne-au fost cerute in nenumarate randuri, avand increderea ca acestea va vor fi de folos.

Fisa de post Director Control risc

I.    Identificarea postului

1.    Numele si prenumele titularului: ............
2.   Denumirea postului: Director Control risc
[Daca in organigrama denumirea postului difera de cea din COR, va trebui sa mentionati in fisa si denumirea din COR.]

3.    Pozitia in COR / Cod: 112016
[In cazul in care denumirea postului din firma dvs. nu se regaseste in COR, va trebui sa treceti codul din COR pentru denumirea cea mai apropiata din punct de vedere al sarcinilor si responsabilitatilor.]

4.   Departamentul / locatia: Managementul riscului
[Repartizarea se va face conform marimii, specificului si organigramei firmei.]

5.     Nivelul postului: Conducere

6.    Relatii ierarhice (control, indrumare, posturi supervizate):
Se subordoneaza Directorului.
[Pentru punctele 4, 5 si 6 se va tine cont de marimea, specificul si organigrama firmei.]

II.    Descrierea postului

1.    Scopul general al postului

Ocupantul postului are obligatia de a analiza sistematic, cel putin o data pe an, riscurile legate de desfasurarea activitatilor sale, sa elaboreze planuri corespunzatoare in directia limitarii posibilelor consecinte ale acestor riscuri  si  sa  numeasca  responsabili  pentru  aplicarea planurilor respective.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, scopul poate diferi. Scopul postului se va regasi detaliat in obiectul contractului definit in CIM semnat de parti.]

2.    Competente personale:
3.    sa aiba insusiri de personalitate: seriozitate/responsabilitate, loialitate, hotarare, adaptabilitate, autocontrol, atitudine pozitiva, sa aiba calitati psihice necesare (spirit de observatie, rabdare, viteza de reactie, capacitate de orientare in spatiu, capacitate de comunicare etc.);
sa nu aiba antecedente penale
sa fie apt din punct de vedere medical

4.    Descrierea sarcinilor / atributiilor / activitatilor postului
Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din norma de baza, corespunzatoare unei parti de 100% din salariul de baza.
este direct raspunzator de indeplinirea intocmai a atributiilor si prevederilor sarcinilor de serviciu stabilite in prezenta fisa
este direct raspunzator de pastrarea bunurilor materiale sau de alta natura pe care le are in gestiune;

Atributii
- sa evalueze si sa autoevalueze nivelul de pregatire permanent prin comparatie cu noutatile din domeniu
- sa supervizeze si sa ofere consultanta fiecarui proiect programat ori persoana care are nevoie de consultanta
- sa coordoneze activitatea compartimentului prin exercitarea functiilor manageriale in raport cu personalul specializat
- sa asigure consilierea celorlalti manageri in probleme de risc
- sa coordoneze elaborarea politicilor si programelor de risc
- sa coordoneze personalul din departamentul de control risc
- sa gaseasca metode de facilitare a indeplinirii obiectivelor organizatiei
- sa asigure conditiile de baza pentru un control intern sanatos
- sa identifice si sa evalueze riscurile prin relatia probabilitate – impact
- sa gestioneze situatiile de risc
- sa realizeze strategii de preantampinare a riscurilor
- sa intocmeasca bugete
- sa se preocupe de recuperari creante
- sa dezvolte relatii cu clientii
- sa negocieze contracte
- sa intocmeasca rapoarte privind situatia soldurilor pe grupe de intarziere
- sa efectueze platile zilnice
- sa intocmeasca rapoarte de credit pentru clientii societatii
- sa urmareasca respectarea de catre clientii companiei a termenelor si conditiilor de plata stabilite;
- sa faca analiza si raportarea activitatii de colectare a creantelor si a situatiilor critice aparute in relatia cu clientii companiei, precum si sumelor scadente
- sa propuna metode de intampinare a situatiilor critice
- sa intocmeasca dosare de recuperare
- sa monitorizeze costurile de personal
- sa organizeze activit[tile departamentului de resurse umane
- sa reprezinte compartimentul de Management al Riscului
- sa identifice surse de instruire si autoinstruire
- sa pregateasca si sa organizeze planurile de activitate in cadrul firmei
- sa asigure resursele necesare pentru atingerea obiectivelor
- sa monitorizeze in timp progresul atins fata de obiectivele propuse
- sa asigure circulatia informatiei
- sa asigure rezolvarea problemelor aparute
- sa pregateasca noi proiecte care valorifica expertiza existenta la nivelul organizatiei si rezultatele anterioare
- sa verifice gradul de imbunatatire a stilului de lucru pentru a maximiza eficienta atingerii obiectivelor propuse
- sa evalueze impactul activitatii asupra obiectivelor propuse si asupra resurselor umane
- sa stabileasca, conform structurii organizatorice si a ROF, sarcinile si responsabilitatile personalului din subordine, in baza fiselor de post
- sa motiveze echipa prin comunicare si prin evaluarea permanenta a subordonatilor directi
- sa verifice pontajul lunar pentru personalul din subordine
- sa organizeze acordarea concediului de odihna si a zilelor libere
- sa exercite permanent sau temporar, prin delegarea competentelor, acele atributii specifice specialitatii sale, stabilite prin actul constitutiv al societatii sau prin organul decizional statutar (AGA, CA) in sarcina reprezentantului legal
- sa execute orice alte dispozitii date de superiorul ierarhic in realizarea strategiilor pe termen scurt ale companiei in limitele respectarii temeiului legal
- sa raspunda la toate solicitarile venite din partea administratorului pentru indeplinirea unor sarcini conforme fisei postului;
- sa fie cinstit, loial si disciplinat, dand dovada in toate imprejurarile de o atitudine civilizata si corecta fata de toate persoanele cu care vine in contact;
- sa respecte cu strictete regulile de protectie a muncii si P.S.I. din obiectivul unde desfasoara serviciul;
- sa acorde ajutor, atat cat este rational posibil, oricarui alt salariat, aflat intr-o situatie de pericol;
- sa-si insuseasca si sa respecte normele si instructiunile de protectie a muncii si masurile de aplicare a acestora;
- sa aduca la cunostinta de indata administratorului accidentele de munca suferite de propria persoana sau de alti angajati;
- sa coopereze cu persoanele cu atributii specifice in domeniul securitatii si sanatatii in munca, atat timp cat este necesar, pentru realizarea oricarei sarcini sau cerinte impuse de autoritate competenta pentru prevenirea accidentelor si bolilor profesionale;
- sa refuze intemeiat executarea unei sarcini de munca daca aceasta ar pune in pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala persoana sa sau a celorlalti colegi.
- sa informeze de indata administratorul despre orice deficienta constatata sau eveniment petrecut;
- sa execute alte activitati in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu precizate de persoanele care au acest drept.
[In functie de marimea, specificul si organigrama firmei, sarcinile/ atributiile/ activitatile, responsabilitatile postului pot diferi.
Atentie! Raspunderea juridica generata de nerespectarea obligatiilor stabilite prin prezenta se va stabili in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare, precum si in baza procedurilor reglementate in Regulamentul Intern al firmei.]

4. Obligatii si Restrictii:
-    nu executa nici o sarcina suplimentara legata de activitatea sa decat daca ea vine de la persoanele autorizate si daca vine pe cale ierarhica si se incadreaza in prevederile legale;
-    sa asigure pastrarea secretului profesional privind activitatile ce se desfasoara in cadrul spatiului de lucru;
-    este strict interzisa consumarea de bauturi alcoolice inainte de intrarea in serviciu sau pe timpul serviciului;
-    trebuie sa lase echipamentul curat, iar celelalte mijloace pe care le-a folosit, in buna stare.

5. Conditiile de lucru ale postului
a. Desfasurarea activitatii
Cazurile speciale, sunt stabilite cu atentie, in cadrul echipei de lucru;
Acesta isi desfasoara activitatea la birou.
b. Conditii de formare profesionala Participa la sesiuni de formare si perfectionare
c. Mijloace specifice de transmitere a informatiei
- telefon mobil;
[Conditiile de la punctele a si b se decid la nivelul fiecarei firme, in functie de conditiile specifice si de posibilitati, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

d. Delegare (inlocuitori, sarcini delegate)
Doar in situatii de urgenta
[De obicei, fiecare firma stabileste si mentioneaza numele persoanei inlocuitoare, cu precizarea responsabilitatilor si a sarcinilor pe perioada delegarii.]

III.    Specificatiile postului

Nivelul de studii
Studii superioare
Experienta de minimum 3 ani pe un post similar sau 5 ani in domeniu.
[Nivelul de studii pentru fiecare post difera in functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma.]

2. Aptitudini personale
- incredere in sine;
- operativitate;
- atentie;
- viziune artistica, creativitate, flexibilitate, dinamism;
- diplomatie si tact in relatia cu distributia si cu echipajul de filmare
- indemanare;
- ordine
- rapiditate in reactii si judecata;
- concentrare;
- punctualitate;
- capacitate de sinteza si analiza
- capacitatea de a invata;
- aptitudini tehnice
- simt de organizare
- atentie distributiva
- capacitate de anticipare si evaluare a consecintelor unei situatii
- concizie in exprimare
- capacitate de analiza, sinteza a informatiilor si adoptare a deciziei
- asumarea responsabilitatii
- capacitate de a vedea in spatiu
- imaginatie
- capacitate de adaptare la specificul unei situatii
[In functie de specificul si marimea firmei, precum si de nevoile pentru postul respectiv in firma se pot solicita si alte competente.]

3. Program de lucru
Pentru un program normal de lucru, 8 ore/ zi.

Program: L-V: ............................, cu pauza de masa,
                 S-D: ..................................................

    Data

Numele si semnatura titularului postului,      Numele si semnatura superiorului ierarhic,

A P R O B A T
         Director General



NOUTATI din Legislatia muncii

Ce obligatii noi a adus pentru dvs. Legea nr. 367/2022?


Pe 25 decembrie 2022 a intrat in vigoare Legea nr. 367/2022, care a abrogat celebra Lege nr. 62/2011 a dialogului social si a adus obligatii noi pentru dvs., cu aplicabilitate imediata. Aceste obligatii, care au schimbat multe lucruri din vechea legislatie, vizeaza aspecte importante ale relatiei cu angajatii, cum ar fi:
  •     incheierea contractele colective de munca si clauzele minime ale acestora
  •     alegerea reprezentantilor salariatilor
  •     conditiile de infiintare a sindicatelor (...mai multe aici >>)

Explicatii pe larg gasiti in lucrarea Ghid practic. Contractul colectiv de munca. Legislatie explicata + modele de formulare!
...Vezi AICI detalii complete <<


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie!
Descarcati raportul GRATUIT

"Noutati 2024: CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]