Conceptul descrie reactia la un anumit stimul. In cazul de fata, reactia la factorii stimulatori ai motivatiei. Feedback-ul nu se manifesta doar in urma intalnirilor de lucru cu angajatii, avand ca tema evaluarea performantelor sau stabilirea obiectivelor. Imediat ce discutati in orice alt context cu un angajat, ii aratati o anumita reactie a dvs. si determinati din partea lui o alta, chiar daca dvs. nu sunteti constient de acest lucru.
Nici o exprimare, fie ea cat de simpla, nu este o exprimare pur obiectiva. Spre exemplu, cand va exprimati spontan lauda sau critica, va afisati propria parere. Angajatii vor fi receptivi la partea subiectiva a discutiei.
Profitati de ocaziile zilnice pentru ca, prin intermediul discutiilor, sa sporiti motivarea angajatilor.
Feedback spontan
1 Aprecierea cu caracter general
Prin feedback-ul spontan lasati senzatia unei aprecieri generale, in principal prin mimica si intonatie. In general, limbajul corpului joaca un rol foarte important in comunicarea interumana.
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
Putem denumi acest tip - feedback de comportament.
2 Apreciere
Reactionati imediat si cat mai vizibil daca angajatul are o idee deosebita. Replicati scurt, cum ar fi „Super" sau „E o idee buna". Alegeti exprimarile pozitive. O remarca gen „Ma uimesti" poate fi interpretata atat ca o aprecire, cat si ca o ironie.
Folositi tehnica accentuarii mesajului. De exemplu, daca un angajat va atrage atentia ca pe pagina dvs. de web link-ul spre anumite produse nu functioneaza corect, incurajati acest angajat, revenind asupra situatiei si scotand in evidenta utilitatea indicatiei data de acesta.
3 Critica
Micile neintelegeri trebuie clarificate pe loc. Comportati-va prietenos si deschis. Totusi, daca aveti nevoie de mai mult de 5 minute pentru clarificari, programati mai bine o discutie formala. Astfel, puteti planifica modul in care sa criticati angajatul fara ca el sa devina demotivat.
Feedback formal
4 Aprecierea cu caracter general
In discutiile formale aprecierea cu caracter general este mai dificila decat in situatiile spontane. Faptul ca salutati in mod prietenos cand intalniti un angajat este deja o regula a politetii. Partenerul dvs. de discutie va deduce aprecierea din comportamentul dvs. fata de el. Dati dovada de atentie, interes si toleranta fata de persoana din fata dvs.
5 Apreciere
Aprecierea intarziata sau neobiectiva are mai degraba efecte defavorabile, deoarece angajatul se va indoi de faptul ca lauda a fost sincera.
Laudati partea evidenta a performantelor, pentru a arata angajatului ca stiti exact ce a realizat.
6 Critica
Ganditi-va la o strategie care sa va ajute sa cresteti motivarea.
Puneti-va in situatia angajatului si intrebati-va cum va reactiona acesta daca ar fi criticat. De exemplu:
- Poate angajatul suporta bine critica? Devine mai degraba nervos sau mai linistit?
- Sunt prea familiar cu angajatul? Ii apreciez persoana in locul performantelor?
- Care ar trebui sa fie rezultatul discutiilor?
Purtati o discutie constructiva si orientati-va numai asupra rezolvarii situatiei. Apelati la capacitatea angajatului de a rezolva problema. Numai daca acesta este convins ca dvs. ii apreciati performantele, in ciuda unor mici critici, isi va putea sustine motivarea.