1. Incurajati participarea membrilor grupului la formularea unor decizii, exprimandu-va aprecieri in legatura cu valoarea contributiei lor.
2. Insarcinati pe fiecare dintre ei cu analiza unui anumit aspect al problemei in discutie.
3. Creati un climat favorabil comunicarii deschise. Nu monopolizati conversatia, ci facilitati exprimarea celor mai diverse pareri. Prezentati-va, pentru fiecare dintre ele, propria pozitie.
4. Nu intrerupeti discutia, contrazicand cu vehementa punctul de vedere al unui subaltern. Veti da impresia ca decizia a fost deja luata. Daca insa ata stau lucrurile, e inutil sa “pozati” ca un lider “democrat”.
5. Stabiliti o tedinta pe saptamana in care sa discutati situatia actuala din organizatie ti problemele care au aparut. Sedintele trebuie sustinute la intervale suficient de mici pentru ca eventualele probleme sau conflicte sa nu se agraveze.
40 Modele de Regulament Intern
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Procedura completa de evaluare a angajatilor
6. Gasiti solutii, nu vinovati. Adoptati o atitudine orientata spre rezolvarea problemei, ti nu spre gasirea vinovatilor.
7. Intocmiti o lista cu toate solutiile disponibile inainte de a le analiza in detaliu pe fiecare dintre ele. Selectarea celei mai bune solutii se va face dupa examinarea tuturor variantelor. In mod ideal, varianta cea mai buna este cea care intrunette ti consensul membrilor grupului.
8. Decizia finala poate fi luata in cadrul aceleiati tedinte sau poate fi amanata in cazul in care se considera necesara strangerea de informatii suplimentare. Ambele variante trebuie bine argumentate.
9. Dupa luarea deciziei ti punerea ei in aplicare, furnizati participantilor la tedinta detalii despre succesul deciziei, respectiv despre dificultatile intalnite.