Prin Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a stabilit ca incepand cu data de 1 septembrie 2006 registrul general de evidenta a salariatilor sa se depuna in forma electronica.
Potrivit art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, iar evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.
Potrivit prevederilor alin. (2) al art.3 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
Ghid practic privind munca desfasurata de cetatenii non-UE pe teritoriul Romaniei
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz
Ghid complet Instructiuni proprii de securitate a muncii
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
Fata de cele mentionate s-a considerat necesara abrogarea obligatiilor stabilite in sarcina angajatorilor referitoare la carnetele de munca prevazute de Legea nr. 130/1999.
Avand in vedere faptul ca, la 1 februarie 2011, mai exista angajatori care inca datoreaza comisionul restant in baza Legii nr. 130/1999, iar Inspectia Muncii, prin structurile sale teritoriale, nu mai au baza legala in vederea recuperarii silite a acestor sume, se impune promovarea prezentei ordonante de urgenta cu referire la urmatoarele situatii extraordinare si care nu sufera amanare:
- transferul de la Inspectia Muncii catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a debitelor referitoare la comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca (pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca), precum si a activitatii de recuperare a creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori pana la data de 31 decembrie 2010 si neachitat pana la termenul scadent;
- incheierea intre aceste doua institutii a unui protocol de predare – preluare a debitelor si a activitatii de recuperare a acestora, care sa fie aprobat prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
ORDONANTA DE URGENTA
privind preluarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a debitelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca in baza Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata
Avand in vedere faptul ca, in prezent, bugetul de stat are de recuperat debite restante de la angajatorii care datoreaza sume cu titlu de comision, in baza Legii nr. 130/1999, precum si faptul ca incepand cu data de 1 februarie 2011 a fost abrogata Legea nr.130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, ne aflam in situatia in care nu exista nici un organ de specialitate al statului care sa aiba competente in recuperarea acestor debite,
Avand in vedere faptul ca, la data de 1 februarie 2011, mai exista angajatori care inca datoreaza comisionul restant in baza Legii nr. 130/1999, iar Inspectia Muncii, prin structurile sale teritoriale, nu mai are baza legala in vederea recuperarii silite a acestor sume,
in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate conduc la imposibilitatea recuperarii la bugetul de stat a acestor debite restante, vizand un interes public, aceasta constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta:
Articol unic – (1)Debitele referitoare la comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, precum si activitatea de recuperare a creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori pana la data de 31 decembrie 2010 si neachitat pana la termenul scadent, se preiau de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala de la Inspectia Muncii la data incheierii protocolului de predare – preluare intre cele doua institutii.
(2) Procedura de predare - preluare a debitelor si a activitatii de recuperare a acestora stabilita prin protocol, va fi aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
PRIM – MINISTRU
EMIL BOC