ANAF preia debitele referitoare la comisionul datorat de angajatori ITM-ului

ITM. ANAFAgentia Nationala de Administrare Fiscalainspectoratul teritorial de munca
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ministarul muncii a supus dezbaterii publice pana la data de 13 februarie 2011 un proiect de Ordonanta de urgenta referitor la preluarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a debitelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca.

Prin Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a stabilit ca incepand cu data de 1 septembrie 2006 registrul general de evidenta a salariatilor sa se depuna in forma electronica.

Potrivit art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, iar evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.

Potrivit prevederilor alin. (2) al art.3 din Hotararea Guvernului nr. 161/2006 Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.

Fata de cele mentionate s-a considerat necesara abrogarea obligatiilor stabilite in sarcina angajatorilor referitoare la carnetele de munca prevazute de Legea nr. 130/1999.

Avand in vedere faptul ca, la 1 februarie 2011, mai exista angajatori care inca datoreaza comisionul restant in baza Legii nr. 130/1999, iar Inspectia Muncii, prin structurile sale teritoriale, nu mai au baza legala in vederea recuperarii silite a acestor sume, se impune promovarea prezentei ordonante de urgenta cu referire la urmatoarele situatii extraordinare si care nu sufera amanare:

- transferul de la Inspectia Muncii catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a debitelor referitoare la comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca (pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca), precum si a activitatii de recuperare a creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori pana la data de 31 decembrie 2010 si neachitat pana la termenul scadent;

- incheierea intre aceste doua institutii a unui protocol de predare – preluare a debitelor si a activitatii de recuperare a acestora, care sa fie aprobat prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.


 
ORDONANTA DE URGENTA
 
privind preluarea de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala a debitelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca in baza Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata
 
Avand in vedere faptul ca, in prezent, bugetul de stat are de recuperat debite restante de la angajatorii care datoreaza sume cu titlu de comision, in baza Legii nr. 130/1999, precum si faptul ca incepand cu data de 1 februarie 2011 a fost abrogata Legea nr.130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, ne aflam in situatia in care nu exista nici un organ de specialitate al statului care sa aiba competente in recuperarea acestor debite,

Avand in vedere faptul ca, la data de 1 februarie 2011, mai exista angajatori care inca datoreaza comisionul restant in baza Legii nr. 130/1999, iar Inspectia Muncii, prin structurile sale teritoriale, nu mai are baza legala in vederea recuperarii silite a acestor sume,

in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate conduc la imposibilitatea recuperarii la bugetul de stat a acestor debite restante, vizand un interes public, aceasta constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,
 
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta:
 
Articol unic – (1)Debitele referitoare la comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, precum si activitatea de recuperare a creantelor fiscale reprezentand comisionul datorat de angajatori pana la data de 31 decembrie 2010 si neachitat pana la termenul scadent, se preiau de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala de la Inspectia Muncii la data incheierii protocolului de predare – preluare intre cele doua institutii.

(2) Procedura de predare - preluare a debitelor si a activitatii de recuperare a acestora stabilita prin protocol, va fi aprobata prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale.
 
PRIM – MINISTRU
EMIL BOC


de Legislatia Muncii


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ITM. ANAFAgentia Nationala de Administrare Fiscalainspectoratul teritorial de munca

Data aparitiei: 07 Februarie 2011
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele
Rating:

ANAF preia debitele referitoare la comisionul datorat de angajatori ITM-ului Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri

 
Acordarea deducerilor personaleIntrebare: Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
 
Angajare salvamar cu program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore libereIntrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)
vezi AICI raspunsul specialistilor <<


Descarca GRATUIT
“Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.
Rentrop ∧ Straton

 

 

Atentie la Controalele ITM!

Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 

 

 
 
 



 
Atentie la Controalele ITM!
Descarcati gratuit Raportul Special

"Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
[x]