Pentru a institui un mediu administrativ total neutru o administratie publica poate interzice purtarea vizibila, la locul de munca, a oricarui semn care indica convingeri filozofice sau religioase. O asemenea norma nu este discriminatorie daca este aplicata in mod general si nediferentiat intregului personal al acestei administratii si se limiteaza la strictul necesar.
Unei angajate a commune d’Ans (Belgia), care isi exercita functia de sef de birou in principal fara contact cu beneficiarii serviciului public, i s-a interzis purtarea valului islamic la locul de munca. Imediat dupa aceea, comuna si-a modificat regulamentul intern si impune in viitor angajatilor sai sa respecte o stricta neutralitate: este interzisa orice forma de prozelitism si este interzisa purtarea de semne perceptibile ale apartenentei sale ideologice sau religioase oricarui lucrator, inclusiv celor care nu sunt in contact cu cetatenii. Persoana interesata doreste sa obtina constatarea faptului ca libertatea sa de religie a fost incalcata si ca este victima unei discriminari, informeaza curia.ro.
Sesizat cu litigiul, tribunal du travail de Liège (Tribunalul pentru
Litigii de Munca din Liège) se intreaba daca norma de neutralitate stricta impusa de comuna da nastere unei discriminari contrare dreptului Uniunii.
Curtea raspunde ca politica de stricta neutralitate pe care o administratie publica o impune lucratorilor sai in scopul de a institui in cadrul sau un mediu administrativ total neutru poate fi considerata ca fiind obiectiv justificata de un obiectiv legitim.
Este la fel de justificata alegerea unei alte administratii publice in favoarea unei politici care autorizeaza in mod general si nediferentiat purtarea unor semne vizibile care exprima convingeri printre altele filozofice sau religioase, inclusiv in contactele cu publicul, sau o interzicere a purtarii unor astfel de semne limitata la situatiile care implica asemenea contacte.
Astfel, fiecare stat membru si orice entitate infrastatala in cadrul competentelor sale dispune de o marja de apreciere in conceperea neutralitatii serviciului public pe care intentioneaza sa il promoveze la locul de munca, in functie de propriul sau context. Asadar, acest obiectiv trebuie urmarit in mod coerent si sistematic si masurile adoptate pentru atingerea acestuia trebuie sa se limiteze la strictul necesar.
Revine instantelor nationale sarcina de a verifica respectarea acestor cerinte.
Avem urmatoarea situatie, un angajat care are salariu de incadrare de 10257 si o persoana in intretinere copil de 1 an, ore lucrate in luna 96 in valoare de 4103 , CM neimpozabil cod boala 08 -64 ore in valoare de 5053, Tichete de masa 280 lei, Alte sume 156. Venit brut 9592. Intrebarea este daca aceasta persoana beneficiaza deducere? Daca ne raportam la venitul brut atunci persoana nu beneficiaza de deducere, daca ne raportam la Venitul brut impozabil atunci beneficiaza de deducere. La care...
La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - (salvamar)