De ce trebuie sa modificati Regulamentul Intern, in 2023?

Isabela Alexe
Isabela Alexe
17 Aprilie 2023
17 Aprilie 2023
Isabela Alexe
Isabela Alexe
regulament intern 2023modificari regulament intern legea 283/2022actualizare regulament intern
De ce trebuie sa modificati Regulamentul Intern, in 2023?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va reamintim ca Legea nr. 283, intrata in vigoare in 22 octombrie 2022, a modificat radical art. 243 din Codul muncii, asa ca managerii HR ar trebui sa fie la curent cu cele mai noi modificari, in ceea ce priveste Regulamentul Intern.
 
Astfel, conform noilor prevederi, sunteti obligat sa aduceti la cunostinta fiecarui salariat prevederile regulamentului intern, in prima zi de lucru, si sa faceti dovada indeplinirii acestei obligatii. Regulamentul intern poate fi transmis pe suport de hartie sau in format electronic si isi produce efectele fata de salariat de la momentul luarii la cunostinta.
 
Nu este singura noutate. In ultima perioada au aparut mai multe acte normative care vizeaza RI – Legea 376/2022, OUG 117/2022, OUG 57/2022, Legea 144/2022 etc. – si care se refera la introducerea in acest document intern a unor prevederi legate de:
 
  •    procedura si modalitatea de distribuire catre salariati a sumelor provenite din incasarea bacsisului
  •    concediul paternal de 10 zile lucratoare plus 5 zile lucratoare pentru absolventii unui curs de puericultura
  •    concediul de ingrijitor, detalii aici >>>
  •    formule flexibile de lucru
  •    accesul online al salariatilor si al fostilor salariati in Revisal, in privinta datelor care ii privesc
  •   utilizarea semnaturii electronice
  •   egalitatea de sanse si de tratament intre barbati si femei
  •   supravegherea video in firma
  •   incalcarea demnitatii personale a angajatilor
  •   actiunile de discriminare, hartuire psihologica etc.
 
Concluzia? Trebuie sa va actualizati Regulamentul intern!
 
Insa vestea buna este ca puteti scapa rapid de acest demers extrem de anevoios. Va oferim un ghid cu informatii de ultima ora, care va ajuta sa completati impecabil acest act intern vital al firmei, evitand astfel amenzi de pana la 10.000 de lei, detalii aici >>>
 
IMPORTANT!
 
1. Conform Legii nr. 283/2022, in vigoare din 22 octombrie 2022, Regulamentul intern se aduce la cunostinta fiecarui salariat, in prima zi de activitate, sub conditia semnarii de luare la cunostinta.
 
2. Regulamentul intern trebuie actualizat cu toate prevederile Legii nr. 283/2022, precum si cu cele ale OG nr. 16/2022, cu intrare in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2023.
 
3. Incepand din 26 februarie 2021, avantajele in bani si/sau in natura pot fi prevazute si in Regulamentul intern, conform OUG nr. 13/2021. Anterior puteau fi reglementate numai in contractul de munca (individual sau colectiv).
 
4. NOU! Conform art. 23 alin. (8) din Legea nr. 376/2022, sumele provenite din incasarea bacsisului se distribuie integral salariatilor, pe baza unei evidente nominale a acestora. Operatorii economici stabilesc, printr-un regulament intern, procedura si modalitatea de distribuire.
 

Ce alte mentiuni trebuie sa contina Regulamentul intern? Ce verifica inspectorii veniti in control?

 
Va prezentam aceste mentiuni obligatorii pe stick-ul „Regulamentul intern in avantajul dvs.”, impreuna cu alte informatii extrem de utile privind modul cum trebuie adus la zi acest document prin prisma recentelor schimbari legislative privind: 
 
  •   procedura de desemnare a persoanei cu atributii in domeniul egalitatii de sanse si de tratament intre femei si barbati
  •   procedura privind identificarea cazurilor de hartuire la locul de munca
  •   procedura de sactionare disciplinara a angajatilor care incalca demnitatea personala a altor angajati, detalii AICI >>>
  •   clauza privind obligatia de a stabili programe individualizate de munca la unitatile cu un numar mai mare de 50 de salariati
  •   stabilirea zilelor libere pentru salariatii care apartin unui alt cult religios legal
  •   procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor in contextul modificarii Codului muncii cu privire la consultantul extern vs expert in legislatia muncii
  •  procedura de acces online a salariatilor sau fostilor salariati la datele din ReviSal
     

Prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul intern

 
In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:
 
1 Protectia datelor personale ale salariatilor
 
Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale. Detalii pe stick-ul Regulamentul intern in avantajul dvs.
 
2 Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei
 
Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc. 
 
3 Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor
 
Se impun precizari clare legate de modul cum firma supravegheaza activitatea online, video si telefonica a fiecarui salariat sau departament. 
 
4 Garantii privind protectia vietii private si a secretului corespondentei
 
De exemplu: anonimizarea unui astfel de transcript, mentinerea secretului privind identitatea destinatarilor, limitarea doar la elementele de continut care sa vizeze direct interesele firmei etc. 
 
5 Regimul juridic al comunicarilor private ale salariatului
 
Precizati noile abateri disciplinare in aceasta sfera: comunicari online in scopuri private, sau dincolo de o anumita durata, sau intr-un anumit interval al programului de lucru etc. 
 
 
 
NOUTATI din Legislatie muncii

Diurna LEGALA. Ce s-a modificat in 2024?


Atentie, au intrat in vigoare 3 acte normative noi! Modificarile sunt majore!

Descoperiti care sunt cele mai frecvente greseli care apar la acordarea diurnei!

Eplicatii detaliate din lucrarea: Totul despre Diurna. Legislatia actualizata la zi. Cazuri practice explicate.

Vedeti AICI Cazuri practice explicate >>


 

 

Atentie!

Descarcati raportul GRATUIT

"CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii"
CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


 
Descarcati raportul GRATUIT
“CCM, RI plus alte acte ce vizeaza legislatia muncii”

exclusiv abonatilor la newsletterul gratuit E-News LegislatiaMuncii.


 
Atentie la TELEMUNCA!
Cazuri practice, solutii si exemple

Descarcati acum GRATUIT Raportul Special

"Noutati privind Regulamentul Intern. TOP 3 Modele de Regulament Intern"

Da, vreau sa primesc revista de Resurse Umane
[x]