"Urmare a incetarii de drept a contractului individual de munca al unui salariat/angajat dintr-un punct de lucru al societatii, se doreste transferarea unui salariat/angajat din alt punct de lucru pe postul primului (caruia i-a incetat de drept CIM). Salariatul transferat are aceeasi meserie si va presta aceeasi activitate la noul loc de munca (in cadrul aceleiasi societati), Care este termenul de transmitere in REVISAL a acestei modificari (intrucat nu putem vorbi nici de delegare - pentru ca activitatea nu se va desfasura temporar si nici de detasare, pentru ca activitatea nu se va desfasura la al angajator) ce va fi mentionata intr-un act aditional?"
Raspunsul specialistului:
In situatia expusa se modifica un element al contractului individual de munca si anume locul muncii.
Uitati de erori si de amenzi legate de ReviSal!
Indiferent ce operatiune aveti de inregistrat, acum beneficiati de traseul exact al pasilor de urmat. Gasiti procedurile complete in lucrarea Noul REVISAL - Ghidul Practic pentru HR cu exemple, situatii atipice si indicatii complete, care acopera toate situatiile sensibile cu care va puteti confrunta, detalii AICI >>>
De aceea, se incheie act aditional la contractul individual de munca in care se va mentiona modificarea locului de munca. Incheierea actului aditional se va efectua cel tarziu in ziua anterioara primei zile de activitate la nou loc de munca.
In ceea ce priveste Revisal, locul de munca nu reprezinta element al registrului general de evidenta a salariatilor, Astfel , HG 905/2017 nu reglementeaza inregistrarea locului de munca in Revisal si nici aplicatia nu contine o astfel de regula.
Prin exceptie, in situatia in care s-a delegat punctelor de lucru compententa de a tine Revisal, in cazul modificarii locului de munca este necesara efectuarea unei inregiatrari in Revisal.
Astfel, conform art. 2 alin. (1), (2) si (3) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor:
Art. 2. -(1) In registru se inregistreaza, anterior inceperiiactivitatii, datele mentionate la art. 1 pentru persoanele care urmeaza sa desfasoare activitate in baza unui contract individual de munca incheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Fiecare dintre angajatorii prevazuti la art. 1 are obligatia sa transmita datele in registru, catre inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul, in ordinea angajarii. Raspunderea pentru corectitudinea datelor transmise in registru revine in exclusivitate angajatorului.
(3) Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitatifara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului, completarii si transmiterii datelor in registru, in numele angajatorului, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.
Rezulta ca registrul general de evidenta a salariatilor:
1. se poate tine de angajator pentru salariatii cu locul muncii atat la sediul central cat si la punctele de lucru;
2. se poate tine de punctul de lucru pentru salariatii acelui punct de lucru doar daca angajatorul a delegat punctului de lucru respectiv competenta incadrarii personalului.
Delegarea competentei nu este obligatorie, salariatii pot ramane in registrul general de la sediul social.
Daca angajatorul se afla in situatia de la pct. 1 nu are de declarat nimic in Revisal sau la ITM cu privire la modificarea locului de munca de la sediul central la punctul de lucru.
Daca angajatorul se afla in situatia de la pct. 2, in Revisal va inregistra din meniul Mutare contracte – schimbare loc de munca.
Nu exista un termen reglementat pentru efectuarea acestei inregistrari in Revisal, HG 905/2017 nereferindu- se la acest aspect. Se recomanda efectuarea inregistrarii anterior inceperii activitatii salariatului la noul punct de lucru.
Asadar, vedeti in care dintre cele doua situatii va aflati si procedati in consecinta conform celor de mai sus.
Un raspuns oferit in mai 2023, de catre expertii de la Portal Codul Muncii. Da click aici pentru mai multe sfaturi si raspunsuri de la specialistii in legislatia muncii si resurse umane.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Punerea la dispozitia unui colaborator a unui vehicul. Incadrare venituri salarialeIntrebare: Avem un colaborator caruia ii punem la dispozitie gratis masina firmei societatii luata in leasing, nu este angajat. Exista oare riscul ca la un control sa fie considerat ca exista o dependenta a colaboratorului fata de firma societate? Astfel incat sa se considere ca este salariat? Mentionez ca restul conditiilor de independenta sunt indeplinite.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Fisa de post Consilier in ManagementIntrebare: Va rog sa mi trimiteti fisa postului pentru Cod COR 263101Consilier/expert/inspector/referent/economist in Management.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<